nauki przedmalzenskie -platne???

291. Data: 2006-03-13 14:59:47

Temat: Re: nauki przedmalzenskie -platne???
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> Nie jest to spowodowane jakąś fizjologiczną potrzebą, której
> niezaspokojenie zagrażałoby Twojemu życiu/zdrowiu. Zatem jest to Twój
> wolny wybór (choćby niejawny).

Co to jest niejawny wybór? I czy wybór jest wolny jeśli na szali kładę
być może szczęście mojej rodziny (nie ma fizjologicznej potrzeby)?

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

292. Data: 2006-03-13 15:10:40

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> Wybór, którego dokonujesz nie mając świadomości dokonywania wyboru.

Wydaje mi się, że wyboru zawsze się dokonuje z jakąś tam świadomością.
Żeby podjąć działanie w ogóle trzeba mieć świadomość. Więc?

> Tak.

Czyli jeśli mam potrzebę fizjologiczną coby zjeść i się wysikać i jestem
równie głodna co to drugie to nie mam wolnego wyboru?
Poproszę o przykład "niewolnego" wyboru.

293. Data: 2006-03-15 10:53:33

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Mon, 13 Mar 2006 16:10:40 +0100, osoba określana zwykle jako
Elske pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Wydaje mi się, że wyboru zawsze się dokonuje z jakąś tam świadomością.

Niekoniecznie. Idziesz ulicą, czytasz książkę. Poruszasz się
"automatycznie". Nie masz świadomości np. wyboru drogi.

>Czyli jeśli mam potrzebę fizjologiczną coby zjeść i się wysikać i jestem
>równie głodna co to drugie to nie mam wolnego wyboru?
>Poproszę o przykład "niewolnego" wyboru.

To zależy na ile jesteś w stanie opanować swoją fizjologię.
Generalnie - niewolne wybory zaczynają się wg. mnie w momencie, w którym
wkracza fizjologia z taką intensywnością, której nie możesz zignorować.
Ciężko podawać przykłady, bo u każdego ta granica będzie gdzie indziej.
Np. jedne osoby są bardziej odporne na ból, inne mniej. itd.

--
Kruk@ -\ | UNDERWEAR SHOULD BE WORN ON THE INSIDE(Bart
}-> epsilon.eu.org | Simpson on chalkboard in episode 8F08)

294. Data: 2006-03-15 12:07:42

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Sun, 12 Mar 2006 14:24:05 +0100, osoba określana zwykle jako
Adam Moczulski pozwoliła sobie popełnić co następuje:
> Wielu tu par nie spotkałem, a juz takich które dyskutuują ze sobą na
>ważne tematy to wcale.

Wiesz, pary zwykle dyskutują sobie np. wieczorkiem przy kawie.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ Being vewy, vewy quiet is iweviwent. <hehe-
.\....@e...eu.org.\.\. hehehe> - Fudd of Borg.

295. Data: 2006-03-15 18:08:36

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):
> [...]
>
> Niekoniecznie. Idziesz ulicą, czytasz książkę. Poruszasz się
> "automatycznie". Nie masz świadomości np. wyboru drogi.

Tą metodą zaliczyłabym połowę słupów latarnianych. Znasz kogoś kto tak robi?

> [...]
> Ciężko podawać przykłady, bo u każdego ta granica będzie gdzie indziej.
> Np. jedne osoby są bardziej odporne na ból, inne mniej. itd.

Dobrze. A jeżeli powiem partnerowi "albo kościelny albo do widzenia" a
partner powie "do widzenia, bo nie lubię szantażu" i mnie będzie bolało
tak, że będę wyła po nocach. Czy świadomie unikając takiego bólu (nie
tylko mojego, bo dolicz partnera i dzieci) nadal dokonuję wolnego od
wyboru? Czy może działam tak, aby uniknąć cierpienia pięciu osób?

296. Data: 2006-03-15 18:51:08

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Tą metodą zaliczyłabym połowę słupów latarnianych. Znasz kogoś kto tak
robi?

Ja :)

Margola

297. Data: 2006-03-15 19:02:10

Od: "Margola" <malgos@spamowi_mowimy_won.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No tak - to wszystko jasne - Ty po prostu masz nieświadome wybory ;)

Bo gdybym wybierała świadomie, z pełną odpowiedzialnością za świat i w
poczuciu misji zaliczyłabym boleśnie wszystkie słupy w okolicy ;)

Margola

298. Data: 2006-03-15 19:02:17

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

299. Data: 2006-03-19 00:53:55

Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu Wed, 15 Mar 2006 19:08:36 +0100, osoba określana zwykle jako
Elske pozwoliła sobie popełnić co następuje:
>Tą metodą zaliczyłabym połowę słupów latarnianych. Znasz kogoś kto tak robi?

Tak. Ja. I uprzedzam pytanie - owszem, zaliczyłem parę słupów tą metodą
;-)

> [...]
>tak, że będę wyła po nocach. Czy świadomie unikając takiego bólu (nie
>tylko mojego, bo dolicz partnera i dzieci) nadal dokonuję wolnego od

Tak.

>Czy może działam tak, aby uniknąć cierpienia pięciu osób?

Ale to cierpienie jest mocno względne i wynika tylko z pewnych
arbitralnie przyjętych założeń.

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ Programmers don't die, they just GOSUB wi-
\ K...@e...eu.org / thout RETURN.

300. Data: 2006-03-19 10:51:05

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Kruk napisał(a):

> Tak. Ja. I uprzedzam pytanie - owszem, zaliczyłem parę słupów tą metodą
> ;-)

LOL. Może jakiś układ luster w celu śledzenia trasy? ;)

> Tak.

A odmawiając posiłku mimo głodu dokonuję niewolnego?

> Ale to cierpienie jest mocno względne i wynika tylko z pewnych
> arbitralnie przyjętych założeń.

Nie jest względne. Jest rzeczywiste (byłoby).

--
Elske

http://elske.freehost.pl/
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

Drugie dziecko.
Prawda
spadek
UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Jak pomoc ?