nawóz w granulkach

1. Data: 2013-03-28 21:44:40

Temat: nawóz w granulkach
Od: "user" <b...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę (
nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
Polecicie coś ?

2. Data: 2013-03-29 10:24:34

Temat: Re: nawóz w granulkach
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Mar 2013 22:44:40 +0100, user napisał(a):

> Witam
> Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę (
> nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
> Polecicie coś ?

Nie znam nawozu NIEROZCIEŃCZALNEGO w wodzie - nawóz jest pobierany przez
rośliny w postaci roztworu wodnego i musi być koniecznie rozcieńczalny,
innej drogi pobierania nie ma. Chyba że chodzi Ci o WOLNOROZCIEŃCZALNY - a
to proszę Azofoskę granulowaną kupić.
--
XL

3. Data: 2013-03-29 11:03:41

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-28 22:44, user pisze:
> Witam
> Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę
> ( nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
> Polecicie coś ?

Nie szukaj w żadnych OBI czy sklepach ogrodniczych tylko tam, gdzie
zaopatrują się rolnicy. Tam Ci przy okazji doradzą, co i jak dawkować.
Ja kupiłem 50 kg worek polifoski ładnych parę lat temu i przy moim
"areale" ok 14 arów wystarczy mi jeszcze na długo, a kosztował grosze.
Jacek

4. Data: 2013-03-29 12:18:44

Od: "user" <b...@d...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
t...

"Nie znam nawozu NIEROZCIEŃCZALNEGO w wodzie - nawóz jest pobierany przez
rośliny w postaci roztworu wodnego i musi być koniecznie rozcieńczalny,"

Źle się wyraziłem, chodzi o nawóz który się sypię na ziemię a nie miesza z
wodą do podlewania roślin.
Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale wiadomo
ze jakość może być słaba.

5. Data: 2013-03-29 12:20:09

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "user" <b...@d...com> napisał w wiadomości

> Potrzebuję uniwersalny nawóz do warzyw taki którym można posypać działkę
> ( nie rozcieńczalny w wodzie ) na bardzo słabej glebie 6 kl.
> Polecicie coś ?

Hejka. Wydaje mi się, że się zabierasz za uprawę warzyw na bardzo słabej
ziemi bez odpowiedniej wiedzy.
Poczytaj jak sobie radzić na piaszczystej glebie:
http://wojciech2004.republika.pl/
http://poradnikogrodniczy.pl/gleba_piaszczysta.php itp. teksty, które łatwo
można znaleźć w sieci.
Pozdrawiam edukacyjnie Ja...cki
PS Na najsłabsze gleby polecam kompost, obornik i nawozy zielone oraz
ewentualnie warstwę ziemi próchnicznej na wierzch.

6. Data: 2013-03-29 12:20:53

Od: "Lombroso" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wodą do podlewania roślin.
> Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale

jak mówił przedpiszca, azofoskę kup i syp...

Lombroso

7. Data: 2013-03-30 01:08:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Mar 2013 13:20:53 +0100, Lombroso napisał(a):

> Użytkownik "user" <b...@d...com> napisał w wiadomości

t...

> jak mówił przedpiszca, azofoskę kup i syp...
>
> Lombroso

Warto byłoby też najpierw sprawdzić skład chemiczny i odczyn gleby, bo
jeśli jest kwaśna, to trzeba zwapnować, inaczej nawóz nie zostanie
przyswojony przez rosliny.
http://poradnikogrodniczy.pl/gleba.php
http://www.lodr.pl/doradztwo/produkcja-roslinna/gleb
a/146-jak-pobierac-proby-glebowe-z-pol-uprawnych

--
XL

8. Data: 2013-03-30 01:14:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 29 Mar 2013 13:18:44 +0100, user napisał(a):

> [...]
> wodą do podlewania roślin.
> Widziałem coś takiego w Tesco, sypało 30 gram na metr kwadratowy ale wiadomo

Owszem, nie ufam "tescowym" preparatom. Azofoska to mój hit, sprawdzona i
pewna. Ponadto skuteczność nawożenia zależy od doboru dawki i rodzaju
nawozu stosownie do właściwości gleby - mój post wyżej o badaniu gleb.

Na gleby 5-6 klasy dobrze byłoby nawieźć obornik bydlęcy i przekopać. Nie
koński! Nawóz koński zawiera dużo substancji włóknistych, więc bardzo
trudno się rozkłada w lekkiej glebie, zalega w niej długo i zbija się w
twarde suche nieprzepuszczalne płaty-warstwy uniemożliwiając rozwój
korzeni. Przerobiłam to, chociaż mi odradzano.
--
XL

9. Data: 2013-03-30 02:26:11

Od: "Lombroso" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

t...

> Warto byłoby też najpierw sprawdzić skład chemiczny i odczyn gleby, bo
> jeśli jest kwaśna, to trzeba zwapnować, inaczej nawóz nie zostanie
> przyswojony przez rosliny.

No, tak... Jeżeli to jakiś "developement" wydarty z lasu, czy bagna, to
trzeba pomyśleć o pH gleby. Jeżeli to tylko "wiocha zastana", to sypać
"foskę".

L.

10. Data: 2013-03-30 08:13:31

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-03-30 02:14, Ikselka pisze:
> [...]

> twarde suche nieprzepuszczalne płaty-warstwy uniemożliwiając rozwój
> korzeni. Przerobiłam to, chociaż mi odradzano.

:)
Nie uogólniaj bo zasadniczo nie ma znaczenia czy on będzie koński,
bydlęcy czy świński ale używany na glebach lekkich, piaszczystych musi
być on dobrze przerobiony a nie słomiasty wprost spod końskich, krowich
czy świńskich tyłków.
Ja używam końskiego obornika i jest on bardzo słomiasty bo pochodzi ze
stajni gdzie konie mają codziennie sprzatane i wymieniana jest słoma
ale kompostuje on u mnie w pryzmach 2 lata, a latem jest systematycznie
ze 2 razy w tygodniu pryzmy są solidnie zraszane woda.
--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

Wąż ogrodowy 60 metrów w jednym kawałku?
czyż li to
weekendowo o GMO dla niezdecydowanych
Co to za krzew? (jpg)
Co to za cwietok?