nero

1. Data: 2008-08-29 20:20:47

Temat: nero
Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zachciało mi się posadzić niektóre winorośle pod osłonami.
Tak wyglądają owoce Nero. http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Nero
Za mało podlewań? Choroba? Jakaś inna inszość?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2008-08-29 22:12:02

Temat: Re: nero
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:
> Zachciało mi się posadzić niektóre winorośle pod osłonami.
> Tak wyglądają owoce Nero. http://picasaweb.google.pl/kkrycha/Nero
> Za mało podlewań? Choroba? Jakaś inna inszość?

Botrytis cinera ?
Sprawdź smak tych owoców. Powinien być taki skondensowany.

Pozdrawiam, Barbara

3. Data: 2008-08-30 21:16:54

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Botrytis cinera ?
> Sprawdź smak tych owoców. Powinien być taki skondensowany.
>
> Pozdrawiam, Barbara

Próbowałam. Oczywiście wybierając jagodę niepomarszczoną.
Smak lekko kwaśny, niedojrzały i twarda skórka.
Nie widać na owocach pleśni, ale może coś w tym jest.
Dzisiaj, robiąc porządki w szklarni, zauważyłam przy tej winorośli dziurę w
ziemi po jakimś gryzoniu.
Może nornica? I podjada korzenie co osłabia roślinę i owoce więdną?

Pozdrawiam Krycha.

4. Data: 2008-08-30 21:50:12

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> Botrytis cinera ?
(...)

Przychylam się do tej diagnozy - po dokładniejszym obejrzeniu zdjęcia i po
powiększeniu go.
Nie zauważyłam pleśni na łozach. Ona dopadła roślinę dopiero przy
wybarwianiu gron.
Jutro wycinam te grona i palę, nie ma co czekać.

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2008-08-31 19:27:43

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krycha napisał:

> Próbowałam. Oczywiście wybierając jagodę niepomarszczoną.
> Smak lekko kwaśny, niedojrzały i twarda skórka.

Bo to zależy, w jakiej fazie dojrzewania owoców
dopadło. Często sierpniowe deszcze powodują, że owoce są kwaśne
i winka z tego nie będzie.
Na ocenę smaku Nero mam nadzieję na przyszły rok.

Pozdrawiam, Barbara

6. Data: 2008-09-01 14:35:49

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i winka z tego nie będzie.
> Na ocenę smaku Nero mam nadzieję na przyszły rok.

Te grona chore oberwałam i do kontenera.
A zdrowe zjadłam, były już dobre. Ponieważ było ich niewiele więc "znikły" w
mig.
Zastanawiam się czy kontynuować uprawę Nero pod osłonami, czy lepiej
wysadzić do gruntu?
Będzie dojrzewać później, ale może bez szarej pleśni.
Na mączniaki pryska.

Pozdrawiam Krycha.

Hibiskus
Zalewajka