nerwic, a astma

1. Data: 2005-12-26 10:40:51

Temat: nerwic, a astma
Od: "Karolina" <becchino@polbox....com> szukaj wiadomości tego autora

Niedawno spotkałam sie z wypowiedzia, ze nerwica może
byc przyczyna astmy. Co o tym myslicie ?

Czy to mozliwe, aby nerwica (spowodowana np. zla
relacja z kims bliskim typu matka, ojciec itd)
powodowała np. astme na siersc ?

Zastanawia mnie, czy jest to absurdalny wymysł, czy naprawde
takie sytuacje maja miejsce ?

K.

2. Data: 2005-12-26 12:35:34

Temat: Re: nerwic, a astma
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Dec 2005 11:40:51 +0100, Karolina wrote:

[...]
> Zastanawia mnie, czy jest to absurdalny wymysł, czy naprawde
> takie sytuacje maja miejsce ?

Jest to pomysł rzeczywiście cokolwiek absurdalny (podany przykład też),
ale myślę, że z powodzeniem można sobie wyobrazić sytuacje, w której
istniejąca astma atopowa ulega zaostrzeniu (czy obiektywnemu to już inan
sprawa) na podłożu zaburzeń lękowych.

Mądrzejsi niech mnie poprawią:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2005-12-26 15:03:26

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina napisał(a):
> [...]
> relacja z kims bliskim typu matka, ojciec itd)
> powodowała np. astme na siersc ?
>
> Zastanawia mnie, czy jest to absurdalny wymysł, czy naprawde

tak się składa, że mam astmę, jestem dość silnie uczulona na metale (i
co ciekawe tylko na nie, ale nie w tym rzecz...)

jednak w sytuacjach stresogennych (nie mając bezpośredniego kontaktu z
drażniącymi substancjami), jakiś ciężki egzamin, poważna kłótnia z kimś
bliskim, albo np bycie o mały włos od wypadku samochodowego itp mam
problemy z oddychaniem... duuuże... często nie moge złapać tchu...

przechodząc do meritum - nie spowoduje to wywołania alergii na jakies
czynnik (z tego co mi wiadomo, nie ma czegoś takiego jak "astma na
sierść", jest uczulenie na sierść, a to moze prowadzić do zachorowania
na astmę) ale moze nasilić objawy...

wydaje mi się, ze stan psychiczny ma tutaj duże znaczenie...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

4. Data: 2005-12-26 15:28:41

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karolina wrote:
> Niedawno spotkałam sie z wypowiedzia, ze nerwica może
> byc przyczyna astmy. Co o tym myslicie ?

Tak - nierwice mogą prowadzić do ataków astmy - długotrwały stres jest
jednym z czynników. Choć prowadzi on bardziej do "duszności" a nie
medycznie określanej asmtmy, to mogą one mieć podobne objawy zewnętrzne.

Duża liczba astmatyków to ludzie z nerwicą, choć np duża liczba chorych
na astmę to sportowcy (i to konkretne dziedziny) ... na ile ma to wpływ
ciągle trwaja badania.

Wydaje mi się, że stres może pogłębić astmę, ale czy może być jej
jedynym przyczyną ? Należy zauważyć, że ludzie nerwicowi czesto palą, a
to już na pewno wpływa na zachorowywalność.

> [...]
> relacja z kims bliskim typu matka, ojciec itd)
> powodowała np. astme na siersc ?
> Zastanawia mnie, czy jest to absurdalny wymysł, czy naprawde

Nie, to raczej wykluczone bo to jest wslne z alergią - a wydaje mi się
że ona akurat nie ma styczności ze stresem bezpośrednio, choć pośrednio
obniża odporność ale to już gdybanie na wysokim poziomie.

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/

5. Data: 2005-12-26 15:31:16

Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Grzyb napisał(a):

> Duża liczba astmatyków to ludzie z nerwicą, choć np duża liczba chorych
> na astmę to sportowcy (i to konkretne dziedziny) ... na ile ma to wpływ
> ciągle trwaja badania.

a można wiedziec które dokładnie???

zaintrygowało mnie to :>

6. Data: 2005-12-26 18:23:28

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Emi wrote:

> a można wiedziec które dokładnie???
>
> zaintrygowało mnie to :>

Ostatnio oglądałem program, nie pamiętam dokładnie ale stwierdzono, że w
sportach tylpu biegi występuje ona często a np u ciężarowców bardoz
żadko i jeśli się nie myle płuwaków...

Zresztą w internecie też o tym czytałem jakiś raport odnoście stosowania
leków na sportowcach i wpływ na ich wyniki sportowe (chodzi o leczenie
astmy) pamiętam że było po angielsku... Tam też była o tej zależności
wzmianka.

7. Data: 2005-12-26 22:18:49

Od: "Sashimi" <S...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Grzyb"

> [...]
> leków na sportowcach i wpływ na ich wyniki sportowe (chodzi o leczenie
> astmy) pamiętam że było po angielsku... Tam też była o tej zależności

Czy zaleznosc nie wynika po prostu z tego iz jako astmatycy moga
przyjmowac pewne leki, ktore sa srodkami dopingujacymi ?
Ja slyszalem, ze 70 procent startujacych na IO to astmatycy !

k2

8. Data: 2005-12-26 23:24:53

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sashimi wrote:
> [...]
> przyjmowac pewne leki, ktore sa srodkami dopingujacymi ?
> Ja slyszalem, ze 70 procent startujacych na IO to astmatycy !

Nie ukrywam, że leki te - a zwłaszczna niektóre to sterydy a co pod tą
nazwą siekryje to dobrze wiemy... Być może masz rację ale nie chcę
atakować ich środowiska - zwłaszcza że nie znam go an tyle dobrze.

9. Data: 2005-12-26 23:36:00

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jaroslaw Grzyb" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> leków na sportowcach i wpływ na ich wyniki sportowe (chodzi o leczenie
> astmy) pamiętam że było po angielsku... Tam też była o tej zależności

Rzecz w tym, że cześć leków stosowanych u astmatyków to srodki dopingujace.
Stąd taka ilosc astmatyków wsrod sportowcow. Jest jeszcze druga strona
medalu. Duzy wysilek fizyczny np bieganie w niekorzystnych warunkach np w
zzimnie, moze wywolywac u osoby podatnej ataki dusznosci, swistow. Rowniez
spedzanie wielu godzin na basenie gdzie jest az gesto od chloru, czy tez
grzybow moze powodowac ataki astmy. czyli prawdopodobnie prawda lezy gdzies
posrodku.

Ktos cos wie o chorobie Meniera?
CHRIST: THE ARRIVAL
Niedosłuch.
chirurg-Łódź (kaszak)
Re: Naganiacze koncernow farmaceutycznych