nie potrafisz odmowic?

1. Data: 2000-03-06 10:48:21

Temat: nie potrafisz odmowic?
Od: "Hanz" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak to jest, ze sa osoby, ktorym ciezko odmowic? Nie chodzi o osobe,
ktora lubimy lub nie. To jest nieistotne. Ma ona takie cechy charakteru,
takie zachowania, ktore jakby zmuszaja nas do podjecia decyzji malo
korzystnej dla nas samych. Od razu zaznaczam, ze jest to osoba tej samej
płci, kompleksy nie wchodzą w grę. Po prostu, cos decyduje za nas?!
Ludzie, czy doświadczyliście kiedyś czegoś takiego? Bardzo mnie ciekawi jak
to jest...

pzdrfka dla grupy (special4Sebbie) - Hanz

"Nigdy nie ulegaj zwątpieniu ono odbiera siły i szczęście" - Jozeph Fohat
h...@b...gnet.pl

1. Data: 2000-03-06 15:27:50

Temat: Re: nie potrafisz odmowic?
Od: "mała" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanz" <h...@k...net.pl> wrote in message
> Jak to jest, ze sa osoby, ktorym ciezko odmowic?

ja tez nie wiem

>Nie chodzi o osobe,
> ktora lubimy lub nie. To jest nieistotne. Ma ona takie cechy charakteru,
> takie zachowania, ktore jakby zmuszaja nas do podjecia decyzji malo
> korzystnej dla nas samych.

nigdy nie podjelam decyzji wbrew sobie
( oczywiscie nie mowie o sprawach typu, ze poszlam z siostra do lekarza bo
mnie prosila mimo
ze mialam pisac referacik)
mowie o namawianiu do czegos do czego nie jestesmy przekonani
mam wlasna ideologie
np. mimo ze nie jestem juz takim malenstwem to nigdy nie palilam, nie pilam
(nawet piwka), nie cpam i dlatego jestem przez duzo osob uwazana
za nietowarzyska, ale i tak wiem swoje
mysle ze ludzmi kieruje strach
boja sie byc odrzuceni, odepchnieci, poza paczka (np.)
na poczatku pobytu w LO mialam cos takiego
nie dalam sie i przetrwalam, zyje, jestem i jestem szczesliwa
ze nie ulegam wplywom i robie to co kocham
nie bojmy sie swoich pogladow
one sa czyms wyjatkowym
walczmy o nie
dla nich warto zyc

pozdrowki
mała

1. Data: 2000-03-06 17:58:42

Od: "Voo" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

mała wrote :
> nie bojmy sie swoich pogladow
> one sa czyms wyjatkowym
> walczmy o nie
> dla nich warto zyc

czy aby na pewno ?
warto zyc dla pogladow ?

nigdy nie zmienilas pogladow , w jakiejkolwiek sprawie ?
Voo

1. Data: 2000-03-06 18:33:55

Od: "DrYazzgod" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanz <h...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:V1Mw4.36063$W...@n...tpnet.pl...

> Jak to jest, ze sa osoby, ktorym ciezko odmowic?

[ciach]

Poszkol sie troche np. w nlp to sam zostaniesz taka osoba. Znam
firme, gdzie wszyscy pracownicy majacy kontakt z klientem przechodza
intensywne szkolenia i nawet maja niezle wyniki (potrafia niezle
zamanipulowac danym klientem-delikwentem).

DrYazzgod (nieszkolony w nlp ze wzgledow etycznych)

1. Data: 2000-03-06 20:06:47

Temat: Odp: nie potrafisz odmowic?
Od: "Hanz" <h...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zamanipulowac danym klientem-delikwentem).
>
> DrYazzgod (nieszkolony w nlp ze wzgledow etycznych)

Czy moglbys podac wiecej informacji na temat nlp, z czystej ciekawosci. Moze
linki, adresy, telefony, cokolwiek? Z gory wielkie dzieki!

www.survival.w.pl
h...@b...gnet.pl

1. Data: 2000-03-06 21:22:16

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"Hanz" <h...@k...net.pl> writes:

> [...]
> płci, kompleksy nie wchodzą w grę. Po prostu, cos decyduje za nas?!
> Ludzie, czy doświadczyliście kiedyś czegoś takiego? Bardzo mnie ciekawi jak

Kiedys dawno mialam ten problem. To jest tak, ze czlowiek sie boi
wyrazic wlasne zdanie i opinie. Boi sie z roznych powodow. Czasem to
niesmialosc, czasem obawa przed kompromitacja, a czasem niechec do
ponoszenia konsekwencji zwiazanych z podjeta decyzja (a najczesciej
wszystkiego po trochu).

Moim skromnym zdaniem ludzie co maja z tym problemy po prostu (w
skrocie) sami nie wiedza czego tak naprawde chca od swiata i siebie.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-06 21:47:17

Od: b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, n...@p...ninka.net na pl.sci.psychologia napisał(a):

>Moim skromnym zdaniem ludzie co maja z tym problemy po prostu (w
>skrocie) sami nie wiedza czego tak naprawde chca od swiata i siebie.

Hmm czy ja wiem ? A moze po prostu nie lubia odmawiac bo tak sa
wychowani, bo odmowa w ich swiadomosci oznacza okazanie lekcewazenia dla
kogos, dla idei, a moze nawet obraze tego kogos ?

Zreszta - watek nie o tym a o ludziach, ktorym NIE mozna odmowic. Tu tez
wlasciwie gdybanie - dlaczego ? Dla ich charyzmy, sily przekonywania,
oddzialywania na psychike ? Czy moze po prostu strachu - Hitler,
Stalin.. ?
Pzdr.

--
Bartek Nagórny
b...@k...kalisz.pl , PGP 5.x key id:0xDB53615D

Świecąc przykładem, poprawiasz bilans energetyczny kraju.

1. Data: 2000-03-06 21:52:38

Od: "DrYazzgod" <D...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanz <h...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:rdUw4.37883$W...@n...tpnet.pl...
Znam

> Czy moglbys podac wiecej informacji na temat nlp, z czystej
ciekawosci.
> Moze linki, adresy, telefony, cokolwiek? Z gory wielkie dzieki!

Szczerze mowiac to nie chce mi sie grzebac, bo tego jest potwornie
duzo. Wystarczy w jakiejkolwiek wyszukiwarce wpisac NLP i zaraz Cie
zasypie. Nawet nie dasz rady wszystkich stron odwiedzic. To jest teraz
bardzo modne i wszedzie tego pelno, kursy to doslownie co krok
(najrozniejsze odmiany i poziomy). Poza tym nie znam sie na tym
wybitnie wiec wlasciwie nie mam powodow zeby sie wymadrzac.
Ale zeby nie byc juz tak zupelnie nieuprzejmym to z gazetki, ktora
akurat mam pod reka:
NLP Neuroedukacja: www.neuroedukacja.com.pl
n...@n...com.pl

No i polecam moje ulubione Gdanskie Wydawnictwo Psychologiczne
www.gwp.gda.pl
w ktorym ukazalo sie co najmniej kilka ksiazek o NLP.

A tak juz zupelnie na marginesie to jakis swistek o skonczeniu
kursu NLP bardzo przydaje sie na rozmowach kwalifikacyjnych o prace.
Jakos tak sie porobilo, ze wsrod pracodawcow tez jest to ostatnio
bardzo modne. Nie wazne czy Ci to jest potrzebne czy nie i co to za
rodzaj kursu - po prostu: masz zaswiadczenie to jestes boss.

DrYazzgod

P.S. Tutaj zauwazylem, ze w ktoryms poscie kolega polecal Cialdini
Wywieranie wplywu na ludzi. To nie ma zwiazku z nlp, ale jest bardzo
dobre, a nawet kultowe. Jezeli ktos akurat nie ma nic wspolnego z
psychologia i nie zetknal sie z tym, to ja od siebie dorzuce jeszcze
Aronson Czlowiek istota spoleczna. To tez lektura podstawowa i
obowiazkowa, no i oczywiscie kultowa. A najwazniejsze, ze swietnie sie
czyta bo nie ma tam zadnego nawiedzonego psychologicznego
zargonu-belkotu.

P.P.S. A w ramach przestrogi dodam, ze slyszalem o panience, ktora
byla w sekcie, w ktorej zabawiano sie nia przy pomocy nlp. Gdy trafila
do szpitala miala zaprogramowanych tyle dziwnych rzeczy, ze
doswiadczeni specjalisci mieli duze trudnosci z pozbieraniem jej w
jeden kawalek. To jest jak material latwopalny. Wskazana jest
ostroznosc i umiar.

1. Data: 2000-03-07 01:41:04

Od: "Jacek Placek" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Czy czytałeś "Jak skutecznie wpływać na ludzi" Caldiniego (nie wiem jak się
to pisze)

Ta książka uczy jak manipulować i pozwala zrozumieć jak robią to inni...

1. Data: 2000-03-07 09:36:11

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

b...@k...kalisz.pl (Bartek Nagorny) writes:

> [...]
> wlasciwie gdybanie - dlaczego ? Dla ich charyzmy, sily przekonywania,
> oddzialywania na psychike ? Czy moze po prostu strachu - Hitler,

Hm.. tutaj juz chyba nic nie powiem, bo ja sama nie wykazuje takich
cech, co wiecej, jak mam okreslona oponie na jakis temat to mamieniem
slownym nikt mnie nie przekona. A juz zwlaszcza do jakichs idei palcem
na wodzie pisanych albo do kupna czegos czego akurat nie potrzebuje :)

--

"Wojna jako świętość"
komunikacja interpersonalna
Negocjacje w biznesie