nie wiem,wiersze?

1. Data: 2005-07-02 09:05:41

Temat: nie wiem,wiersze?
Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka osoba rozumie wiersze, jaką ma osobowość i cech charakteru?

1. Data: 2005-07-02 12:58:11

Temat: Re: nie wiem,wiersze?
Od: tommy di simone <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesus napisał(a):
> Jaka osoba rozumie wiersze, jaką ma osobowość i cech charakteru?

Moje zdanie na ten temat: Nie ma typowych osób. Wiersze jak każda
dziedzina sztuki postrzegana jest różnorako. Można rozpoznać dobry
warsztat artystyczny, wiersze są też czasem kierowane do określonej
grupy osób. Podobają ci się - okay. Nie podobają - też dobrze
Co do wrazliwości odbiorcy: Ludzie w różnym wieku różnie przeżywają te
same doświadczenia. Zakochana nastolatka szukała będzie czegoś innego
niż ojciec trójki dzieci,znajdą też coś innego. Jednakże oboje mogą ową
poezję lubić

1. Data: 2005-07-04 11:30:18

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tommy di simone napisał(a):
> Co do wrazliwości odbiorcy: Ludzie w różnym wieku różnie przeżywają te

Znaczy się ludzie w wierszach poszukują subiektywnego odczucia piękna?

1. Data: 2005-07-05 11:02:19

Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jesus" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jaka osoba rozumie wiersze, jaką ma osobowość i cech charakteru?

wysoka wrażliwość, otwartość na doświadczenia, niski psychotyzm, min. średni
poziom inteligencji emocjonalnej. To tak na szybko i bez zastanowienia i
tylko i wyłącznie IMO.

pozdr.
m.

1. Data: 2005-07-05 21:11:43

Od: Gandalf the Pink <GandalfDaPink@R'Han.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.07.2005 Jesus <n...@p...onet.pl> napisał/a:
> Jaka osoba rozumie wiersze, jaką ma osobowość i cech charakteru?

Co masz na mysli piszac "rozumie wiersze"?

--
G -=gandalf.uczucia.com.pl=-

Edukacja ludzi, którzy nigdy niczego nie kwestionują, nie jest
ani możliwa, ani konieczna

--- Joseph Heller

1. Data: 2005-07-06 10:39:54

Od: Jesus <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gandalf the Pink napisał(a):

> Co masz na mysli piszac "rozumie wiersze"?

Dla mnie zrozumienie to coś takiego co łączy się z odbiorem i
interpretacją tego. Zrozumienie to odczucie emocjonalnej zgodności.
Np. "Jestem w zborzu" - skojarzeniowo odnajdujesz właściwy kontekst
tych słów ("odpalasz" te wszystkie obrazy znaczeń razem) i porównujesz
czy tak pasuje, jeśli nie powtarzasz procedurę, aż do uzyskania zgodności.
Nie wystarczy patrzeć na tekst, tak jak nie wystarczy słuchać, aby
zobaczyć lub aby usłyszeć. Trzeba zwrócić na to uwagę, a praca uwagi
zmienia konteksty widzianych znaczeń. Zmienia postrzeganie. Postrzeganie
też zależy od doświadczeń człowieka.

1. Data: 2005-07-07 15:22:14

Od: Gandalf the Pink <GandalfDaPink@R'Han.com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 06.07.2005 Jesus <n...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
> zobaczyć lub aby usłyszeć. Trzeba zwrócić na to uwagę, a praca uwagi
> zmienia konteksty widzianych znaczeń. Zmienia postrzeganie. Postrzeganie

A wiec zrozumienie zalezaloby od postrzegania, sposobu, w jaki uloza sie
nam obrazy, ktory to uklad byc moze bedzie wydawal sie taki sam jak ten,
przedstawiony w wierszu.
Przy takim zalozeniu, poszukiwanie przyczyn zrozumienia poza
ramami doswiadczen, ktore nas uksztaltowaly, mija sie z celem.

--
G -=gandalf.uczucia.com.pl=-

A: Ponieważ zaburza kolejność, w jakiej ludzie normalnie czytają tekst.
> Q: A dlaczego odpowiadanie nad postem jest takie złe?

test
awuuuuuuuu!
Chciałem wysluchać róźnych opinii - to mi pomoże podjąć decyzję
DDRR - Charaktery 06/2005
Co dzieje sie...?