nielegalna / legalna wycinka drzew...

1. Data: 2008-04-10 09:00:43

Temat: nielegalna / legalna wycinka drzew...
Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

czytałem sobie właśnie
artykuł http://wiadomosci.onet.pl/1727118,11,item.ht
ml o rolniku, który
bez zezwolenia wyciął dęby i podsumowano go na 1,5 miliona złotych kary.

ile tego musiało być?..

zastanawiam się jednak, jak to jest z tą wycinką... czy jeśłi drzewo
uschnie, też muszę mieć zezwolenie na jego wycinkę? a co z... wykopaniem
drzewa? skoro mowa jest o pozwoleniu na wycięcie, to znaczy, że wykopać
można bez pozwolenia?

OPERA for Mac OSX :)

2. Data: 2008-04-10 09:05:17

Temat: Re: nielegalna / legalna wycinka drzew...
Od: "gustaw h." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Apr 2008 11:00:43 +0200, gustaw h. <n...@n...nocom>
wrote:

> [...]
ml o rolniku, który
> bez zezwolenia wyciął dęby i podsumowano go na 1,5 miliona złotych kary.

ok, tutaj nie doczytałem, 60 dębów to było. wychodzi na to, że spore już
były :(
czego to chłop nie zrobi żeby dostać dopłaty...

OPERA for Mac OSX :)

3. Data: 2008-04-13 19:24:53

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 10 Apr 2008 11:00:43 +0200, gustaw h. napisał(a):

> to znaczy, że wykopać
> można bez pozwolenia?

Można - jeśli masz zamiar je przesadzić. A jeśli potem uschnie - no to
który sąd i za co może oskarżyć niedoświadczonego ogrodnika?
;-PPP

--
XL wiosenna :-)

PS. Korzystam obecnie tylko z serwera news.gazeta.pl, poprzednio tylko
news.tpi.pl. Przeszłe i przyszłe posty z innych serwerów niż oba wymienione
- to podszywki. Nie odpowiadam za ich treść.
PS. Priv tylko na i...@g...pl , email na WP nie działa..

4. Data: 2008-04-14 05:32:46

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uschnie, też muszę mieć zezwolenie na jego wycinkę? a co z... wykopaniem
> drzewa? skoro mowa jest o pozwoleniu na wycięcie, to znaczy, że wykopać

jeśli drzewo uschnie to też potrzebne jest zezwolenie na wycinkę. trzeba
zgłosić się do urzędu gminy z małym podankiem i aktem własności działki. można
legalnie wyciąć tylko drzewo na własnej działce. drzewo można usunąć bez
pozwolenia jedynie wtedy kiedy zostanie powalone przez wichurę lub samo się
przewróci....a więc można mu lekko pomóc....znam pana który kilka lat temu w
niedzielę wysadzał dynamitem drzewa na swojej działce (podkładał pod korzenie
i pień), ludzie z kościoła się zbiegali i pytali co to były za huki a on mówił
że to burza przeszła....
oczywiscie o pozwolenie trzeba pytać jeśli drzewa mają powyżej 5 metrów. na
wycinkę jednak krzewów też trzeba mieć zezwolenie i wtedy podaję się jaką
powierzchnię chcemy wyciąć.
dla właścicieli prywatnych nie ma opłat za wycinkę, natomiast firmy muszą
płacić za obwód każdego wycietego drzewa. mam koleżankę która mierzy takie
drzewa i zazwyczaj pod hipermarkety robi wyceny i nieraz tesco lub coś w tym
stylu płaci ponad mln zł zazezwolenie....
natomiast kary naliczane są za obwód ściętego drzewa. topole mają niższą
stawkę ale dęby mają najwyższą (z tego co pamietam) a stawka ta wynosi około
300-400 zł za 1 cm obwodu pnia. a więc proszę sobie pomnożyć 400 zł x obwód
ściętego przez rolnika dęba np. 250cm = 100000 zł za nielegalne ścięcie
jednego dośc dużego dęba dęba. a skoro on wycięł ich aż tyle to się
uzbierało...
Oczywiście prawo to nie tyczy się do drzew owocowych, a więc jabłonie i inne
mozemy wycinać do woli...a szkoda bo nieraz takie łądne drzewa ludzie wycinają.
Teoretycznie przesadzić drzewo chyba można bo nic o tym nie wspominają w
rozporządzeniu a więc jest to swoistego rodzaju luka w prawie....
Łukasz

5. Data: 2008-04-14 09:01:02

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Apr 2008 07:32:46 +0200, l...@o...pl napisał(a):

> Teoretycznie przesadzić drzewo chyba można bo nic o tym nie wspominają w
> rozporządzeniu a więc jest to swoistego rodzaju luka w prawie....
> Łukasz

...czyli szkoda, że nie zostałam prawnikiem, bo dobry prawnik potrafi prawo
stosować, a jeszcze lepszy - obchodzić ;-PPP

6. Data: 2008-04-14 09:10:58

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Apr 2008 11:01:02 +0200, Ikselka napisał(a):

> ...czyli szkoda, że nie zostałam prawnikiem, bo dobry prawnik potrafi prawo
> stosować, a jeszcze lepszy - obchodzić ;-PPP

No i właśnie wena "prawna" ;-P mnie naszła - wydaje mi się bowiem, że prócz
niefortunnego przesadzania można zastosować niefortunne przycięcie takiego
drzewka... a koncepcja moja bierze się z obserwacji zycia w praktyce, bo
tak najlepiej. Otóż znam przypadek, kiedy komuś przeszkadzały dwa stuletnie
kasztany rosnące przy wjeździe, który to wjazd ów chciał poszerzyć.
Tradycyjnie, kilka lat z rzędu przycinał korony kasztanom, te zaś pięknie
"odbijały" w nowe pędy, aż któregoś roku "ów" uciął korony poniżej linii
krytycznej, zostawiając same kikuty pni, czego drzewa już niestety nie
wytrzymały i po próbach wypuszczania młodych kilku gałązek wprost z
odziomka - zakończyły swój żywot. Po całkowitym uschnięciu wykarczowano je
bez kłopotliwych opłat itp. Myslę, że to sie stosuje do każdego drzewa za
wyjątkiem sumaka octowca, bo ten zmartwychwstaje w setkach nowych
egzemplarzy z odłogów podziemnych, no ale to to już można Roundupem
załatwić chyba.
Tyle kwestii teoretycznych ;-P

7. Data: 2008-04-14 17:36:51

Od: Marta Góra <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Apr 2008 07:32:46 +0200, l...@o...pl napisał(a):

> oczywiscie o pozwolenie trzeba pytać jeśli drzewa mają powyżej 5 metrów.

A nie powyżej 5 lat?

Pozdrawiam,
Marta

--
http://www.mmm.home.pl

8. Data: 2008-04-14 19:28:25

Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> A nie powyżej 5 lat?
>
> Pozdrawiam,
> Marta

może i tak... ale w urzędach praktycznie podają wysokosć bo jak stwierdzić czy
drzewko ma 5 lat. dopiero po ścięciu....he he.
tak czy siak prawo dziwne jest...
a przycinanie koron drzew jest akurat chyba obostrzone prawem. nie znam
rozporządzenia ale jest coś takiego, bo jak kiedyś miałem praktyki w gminie to
mówiono mi że obcinanie gałezi topolom bez zezwolenia jest nielegalne...

9. Data: 2008-04-14 19:47:36

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

l...@o...pl pisze:

> może i tak... ale w urzędach praktycznie podają wysokosć bo jak stwierdzić czy
> drzewko ma 5 lat. dopiero po ścięciu....he he.

Podaj jaki to Urząd to razem w PL się z nich pośmiejemy.
Swoją drogą wsadź ich w *słój* Wecka i zakonserwuj.

> [...]
> mówiono mi że obcinanie gałezi topolom bez zezwolenia jest nielegalne...

?
Ciekawe, każde drzewo można kształtować, tyle, ze trzeba wiedzieć jak.
Jest dostępna literatura.
--
pozdr. Jerzy

Pada i cieplo
Sumak octowiec - jego system korzeniowy slaby czy mocny?
świboda
wissenne zakupy
co pod dębem?