niepelnosprawni i parkingi cd...

1. Data: 2003-03-20 09:39:05

Temat: niepelnosprawni i parkingi cd...
Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wczoraj zostałem powalony informacjami jakie dostałem.
Jestem ze Stargardu Szczec. ale pojechałem autem do Sczecina zaparkowałem na
parkingu który wyglądał jak parking pod blokiem okazało się że jest to
parking płatny. W szybie mam oczywiście nową niebieską legitymację. Ku
mojemu zdziwieniu za szybą znalazłem zawiadominie o nieopłaconym postoju a w
uwagach adnotacja " karta parkingowa osoby niepełnosprawnej" Dzwonie więc
pod wskazany numer a pan oświadza że musze zapłacić karę w wysokości 50 PLN
bo nie stałem na kopercie dla niepełnosprawnych. Pytam więc co w przypadku
gdy takie miejsce jest zajęte pan na to że musze sobie wykupić bilet
parkingowy albo abonament. Nie mam pojęcia czy było tam nawet takie miejsce
ale jest jeszcze jedna kwestja że w Szczecinie nie ma takich urządzeń do
drukowania biletów tylko trzeba pójść do odpowiedniego kiosku albo znaleźć
kolesia(co graniczy często z cudem). W Stargardzie nigdy nikt mnie nie
ścigał za parkowanie nie na kopercie. Poza tym po cholere wydałem chyba
około 30 PLN na tą legitymację skoro i tak nic mi nie daje. Wiadomo że jeśli
nawet jest mejsce dla niepełnosprawnych to jest jedno i też zajęte (często).
Pytam więc gdzie znajdę uregulowania prawne dot. w/w kwestje. Bo wydaje mi
się że jest tu coś nie tak. Facet wyjechał mi z jakimś znakiem D-41 czy coś
takiego. Nie chce mi się wierzyć że są takie durne przepisy w Polsce.
k...@w...pl

2. Data: 2003-03-20 10:59:43

Temat: Re: niepelnosprawni i parkingi cd...
Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
coś
> takiego. Nie chce mi się wierzyć że są takie durne przepisy w Polsce.

Witam

Ustawa z dnia 20.06.1997 r. "Prawo o ruchu drogowym" (Dz.U.Nr. 98 poz. 602)
i rozporzadzenie Ministrow Transportu i Gospodarki Morskiej oraz Spraw
Wewnetrznych i Administracji z dnia 21.06.1999 r. w sprawie znakow i
sygnalow drogowych (Dz.U.Nr. 58 poz. 622).

Pozdrawiam
Frank

3. Data: 2003-03-20 11:01:16

Od: "Mr.FX" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

: Witam
[...]
[...]

To smutne co piszesz... i może zachowam się nieco niestosownie
podając ten link:
http://fun.from.hell.pl/2003-03-14/karteczka-wrzutka
-za-szybe.jpg
ale nie mogłem się powstrzymać ;)

--
Mr.FX [ myryfykysy ]

4. Data: 2003-03-20 11:48:13

Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba sobie to wstawie w szybie hehe

5. Data: 2003-03-20 12:52:05

Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przestudiowałem sobie te ustawy ale nie znalazłem nic. Przy znakach nie
pisze kogo nie dotyczą??
Może jakieś rozporządzenie dot. samej legitymacji do czego upoważnia???

6. Data: 2003-03-21 00:38:36

Od: "Misiek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przestudiowałem sobie te ustawy ale nie znalazłem nic. Przy znakach
nie pisze kogo nie dotyczą??
Może jakieś rozporządzenie dot. samej legitymacji do czego
upoważnia???

Cześć nie jestem dokładnie w temacie bo raz, że nowy na tej grupie a dwa nie
mogłem odebrać wcześniejszych wiadomości, poza tym jeszcze nie jeżdżę bo nie
mam czym hłe hłe ale na razie do czasu, sam też grupowiec jestem ale
postaram Ci się jakoś pomóc.

To tak niestosowanie się do wybranych znaków drogowych Dz. U. z 1977r., Nr
98, poz 602 z późniejszymi zmianami; pod warunkiem zachowania ostrożności
Dz. U. z 1999r., Nr 58, poz. 622;
Masz wybór taki albo iść do PCPR-u i poprosić o takowe przepisy bo w
wydziale kominikacji to za chiny sie nie doprosisz albo stronka chyba
www.prawoleks.pl lub wpisz leks czy lex dokładnie nie pamiętam w
wyszukiwarce to ci znajdzie i poszukaj tych Dz. U.
Mam nadzieję, iż to pomoże w rozwiązaniu Twoich problemów
Acha jeszcze jedno parkowanie mamy bezpłatne na parkomatach tylko trzeba
mieć tę kartę parkingową osoby niepełnosprawnej ze zdjęciem z tyłu, włożoną
z przodu za kierownicą. Chciałem Ci powiedzieć że chipek tzn naklejka już
nie wystarcza i gliny się czepiają jak nie masz tej nowej karty ze znakiem
czy akceptacją uni europejskiej tzn nowy wzór.
Police to sqrwysyny i nie patrzą czy człek niepełnosprawny jest czy nie.
Pozdrawiam Misiek

7. Data: 2003-03-21 07:02:16

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

No i proszę - jak tu nie zazdrościć - inwalidzi, niby najbiedniejsza grupa
społeczeństwa, a stać ich nie tylko na samochody, ale i na utrzymanie tych
pojazdów. Widać, że są silni, zaradni - wbrew temu, co piszą o sobie,
przebojowi - potrafią walczyć o swoje przywileje. Czasem myslę, że może lepiej
dla mnie byłoby, gdyby dopadła mnie inna choroba, a nie lęki, które uwięziły
mnie w domu i skazały na wegetację, odcięły od normalnego życia. Wtedy miałabym
szansę na pracę, na samochód, na normalne życie. A tak?? Ech, szkoda słów. Dla
takich jak ja nie ma miejsca w XXI wieku w cywilizowanym, wydawałoby się,
społeczeństwie.

Pozdrawiam szczęściarzy

Elżbieta

8. Data: 2003-03-21 08:13:26

Od: "kesser" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spieszę państwu opowiedzieć o tym co ustaliłem.
W tych wszystkich ustawach które Państwo cytujecie jest mowa tylko o tym że
legitymacja wyglądająca tak a tak uprawnia do nie przestrzregania takich to
a takich znaków np. można poruszać się pod prąd na ulicy jednokierunkowej w
uzasadnionych przypadkach.
Teraz co odkryłem rady miast w Polsce uchwalają swoje rozporządzenia na te
tematy bo w ustawie głównej nie ma mowy o płatnych parkingach (do ustawy
dot. płatnych parkingów nie dotarłem). I tak np. w Warszawie uchwalono że
jedna standardowa legitymacja uprawnia do niepłacenia tylko na kopercie
niepełnosprawnych druga tzw. karta N+ uprawnia do niepłacenia na wszystkich
miejscach parkingowych. W Szczecinie np. jest tylko uchwała rady miasta
zwalniająca od niepłacenia tylko na miejscu dla niepełnosprawnych.
Tylko co w przypadku gdy miejsce takie nie jest wyznaczone albo jest zajęte
i tu nie ma żadnych uchwał ani rozporządzeń. (więc trzeba płacić wg. firmy
obsługującej parkingi)
Wychodzę z założenia że miejsce dla osoby niepełnosprawnej powinno być
usytuowane w najbardziej wygodnym miejscu np. wejście do urzędu itd.
(jeszcze nie widziałem parkingu na którym jest więcej niż dwa miejsca
wyznaczone nie dot. supermarketów) i np. ja mam niepełnosprawność ruchową
ale mogę przejść te pare metrów więcej wole nie zastawiać takiego miejsca
bo np. przyjedzie ktoś np. na wózku albo o kulach więc on może bardziej
potrzebować tego miejsca i po to ono jest.
Często też zdarza się że na takim miejscu jest zaparkowany samochód osoby
pełnosprawnej bo mu się spieszyło i co wtedy osoba niepełnosprawna musi
płacić bo nie stoi na kopercie!?

Jeśli ktoś może mnie jeszcze pokierować np. do ustawy o parkingach płatnych
itd. to może coś tam znajdę.
kesser
P.S. Nie wiem dokładnie jak interpretować wypowiedź Pani Elżbiety ja
samochód pożyczam np. aby dojeżdżać do szkoły.
I uważam że nie ma największego sensu zwalnianie niepełnosprawnych z opłat
parkingowych skoro i tak infrastruktura w naszym kraju dot.
niepełnosprawnych jest znikoma i opinia niektórych że np. jedno miejsce
parkingowe wystarczy sprowadza mnie do tego że mogłem zamiast legitymacji
wykupować sobie parking wyszło by pewnie na to samo.

9. Data: 2003-03-21 09:42:01

Od: "Waldemar " <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mr.FX <m...@c...pl> napisał(a):

> To smutne co piszesz... i może zachowam się nieco niestosownie
> [...]

Twoje "niestosowne" zachowanie troche mnie rozbawiło ;-)
Pozdrawiam
Waldemar

10. Data: 2003-03-21 09:50:11

Od: "Waldemar " <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

p...@o...pl napisał(a):

gdyby dopadła mnie inna choroba, a nie lęki, które uwięziły
> mnie w domu i skazały na wegetację, odcięły od normalnego życia.
> Pozdrawiam szczęściarzy
>
> Elżbieta

Pomyśl sobie że to też niepełnosprawność. Bądź silna i przebojowa.
Nie wegetuj tylko bierz witaminki i rośnij. I daj sobie spokój z innymi
chorobami.
Pozdrawiam
Waldemar

Nowa ustawa