niepokojące wyniki

1. Data: 2004-08-06 13:27:03

Temat: niepokojące wyniki
Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam już wyniki badań i nie są dobre, a do endokrynologa dopiero za 2
tygodnie:(
zrobiłam test MCP z prolaktyną i niestety wzrosła za dużo bo aż 289 razy a
max to 25, natomiast wyjśćiowa prolaktyna była w normie.
A co do TSH 3-generacja to wszło za mało, przy ft3 i ft4 prawidłowym ( a ft4
przy górnej granicy)
I całkiem nie wiem jak jest z tymi P.ciałami przeciw receptorom TSH -
wyszło: 1.39 jednostka IU/I i nie ma podanej normy jest tylko pod spodem
napisane wynik dodatni min >2,0, wynik ujemny max <1,8 i wynik wątpliwy min
1,8 i max 2,0.
czy z tego można sądzić ,że jest to subkliniczna nadczynnosc tarczycy? oraz
hiperprolaktynemia?
W sumie to zgłosiłam do lekarza ze względu na maluśki biust - czy to może
być przyczyną?
dziękuję serdecznie, będę wdzięczna za wszelkie sugestie
Pozdrawim
Aneta

2. Data: 2004-08-06 14:54:49

Temat: Re: niepokojące wyniki
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aneti" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
min
> 1,8 i max 2,0.
> czy z tego można sądzić ,że jest to subkliniczna nadczynnosc tarczycy?

Po tych wynikach rzeczywiście można przyjąć hipotezę o subklinicznej
nadczynności tarczycy. Co do przeciwciał - wynik 1,39 IU/l przy tak podanych
normach jest ujemny.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-08-06 16:09:24

Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "C.Jola" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
a co to znaczy ujemny? :)

a co z hipoprolaktynemią? też wynika z tego,że jest - ale nie mam typowych
jej objawów typu brak miesiączki, czy wycieki z brodawek.
Pozdrawiam
Aneta

4. Data: 2004-08-06 19:04:56

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co to znaczy ujemny? :)

To znaczy, że miano przeciwciał jest niskie, co oznacza, że ew. zaburzenia
nie mają podstawy autoimmunologicznej.
(czyli najprawdopodobniej nie jest to ch.Graves-Basedowa)

> a co z hipoprolaktynemią? też wynika z tego,że jest - ale nie mam typowych
> jej objawów typu brak miesiączki, czy wycieki z brodawek.

Nie będe się wypowiadać w tej kwesti, bo nie mam żadnego doświadczenia z
takimi zaburzeniami.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

5. Data: 2004-08-06 19:27:51

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

->

wcale nie trzeba mieć takich objawów, prawdopodobnie dostaniesz tabletki na
zbicie prolaktyny( np. Bromergon) i po bólu, taka prolaktyna może np.
utrudniać zajście w ciążę mimo tego, ze wszystko wydaje się być w porządku,
pozdrawiam A

6. Data: 2004-08-06 22:25:51

Od: "Aneti" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anetta" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> ->

dziękuję , martwi mnie to,że przeczytałam,iż powodem tej choroby jest np góz
przysadki mózgowej :(((((
A reszta przyczyn typu nerki, itd raczej nie wchodzi w grę ,
chyba się wykończę przez te dwa tygodnie:( możliwe,że przyczynną jest
jeszcze coś innego?
Pozdrawiam
Aneta

7. Data: 2004-08-07 06:34:37

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A reszta przyczyn typu nerki, itd raczej nie wchodzi w grę ,
> chyba się wykończę przez te dwa tygodnie:( możliwe,że przyczynną jest

przyczyn może być wiele, a jesli występuje guz przysadki wiąże się to z
brakiem miesiączki, mlekotokiem, nadwagą, hirsutyzmem, trądzikiem i bólami
głowy, trzeba też dodać, ze przy guzach wystepuje wprost nienaturalny wzrost
prolaktyny i to już podstawowej, nie podałaś jakie były wartości prolaktyny
podstawowej i po MCP, ale i tak, postawienie diagnozy należy do
endokrynologa, może będziesz musiała zrobić więcej badań, sądze, ze narazie
nie masz sie czym martwić tylko spokojnie czekać na wizytę, pozdrawiam A

8. Data: 2004-08-08 11:26:03

Temat: PRL i MCP
Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneti" <a...@i...pl> wrote in message
> Witam!
> Mam już wyniki badań i nie są dobre, a do endokrynologa dopiero za 2
> tygodnie:(
> zrobiłam test MCP z prolaktyną i niestety wzrosła za dużo bo aż 289 razy a
Z tego co wiem to ważny jest wynik bez MCP a wzrost świadczy o reakcji
przysadki (elastyczna lub nie). Niestety nie wiem co oznacza wzrost poniżej
i powyżej 25 razy. Też czytałam że to jest ważne. :)
Tak naprawdę to ani żaden lekarz ani nigdzie nie znalazłam konkretnych
informacji jak rozumieć wynik z MCP. Ja miałam z 30 krotnie za wysokie PRL
bez MCP i wzrost również silny (choć jak go ocenić kiedy wyjściowy wynik
jest taki wysoki??).

Będę wdzięczna za wyjaśnienie wyników PRL z i bez MCP.!!! I jak ma jeden do
drugiego.

Aha kiedyś miałam badany poziom PRL po MCP dwukrotnie. Nie pamiętam w jakim
odstępie czasu (chyba pół godziny lub godzina). Endokrynog uważał że ten
trzeci pomiar jest bardzo ważny (chyba że w trzecim pomiarze poziom powinien
spaść, ale nie jestem pewna). :(
pozdrawiam
barbarella

Ceny szkieł okularowych (nieco długie;)