nietypowy sciagacz [druty]

1. Data: 2003-12-06 19:15:04

Temat: nietypowy sciagacz [druty]
Od: k...@o...pl (Kaa) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
mam ogromna prosbe - moze ktos zna przepis na bardzo scisly sciagacz
do rekawow ?
Robilam kiedys taki, ale gdzies mi zginela notatka.
To nie test typowy sciagacz prawo-lewo, wychodzi jakby skladal sie z
dwoch warstw, polowa oczek "nalezy" do prawej strony robotki, a polowa
do lewej.
Po przejsciu na normalny wzor robotka od razu bardzo sie rozszerza
wiec nie trzeba dobierac po mankiecie oczek zeby uzyskac szeroki
rekaw.
Wzor sie robi bardzo prosto, ale jest w nim pewien kruczek a mam teraz
pustke w mozgu (chyba przedswiateczna...).
Bede wdzieczna za pomoc.

Kasia
------------
mailto: k...@o...pl

1. Data: 2003-12-07 00:01:50

Temat: Re: nietypowy sciagacz [druty]
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Kaa" <k...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> Witajcie,
> mam ogromna prosbe - moze ktos zna przepis na bardzo scisly sciagacz
> do rekawow ?

Hm, jedyne co mi na mysl wpada to druty o wiele ciensze niz powinny byc do
danej welny ...

Monika (Hannover)

1. Data: 2003-12-07 05:37:14

Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś robiłam taki ściągacz, w którym - tak jak w klasycznym -były dwa oczka
prawe i dwa lewe ale zawsze, i na prawej i na lewej stronie roboty, prawe oczka
krzyżowałam ( taki mini warkocz z dwóch oczek). Ściągacz wychodził bardzo
ściśle. Może taki masz na myśli? ania

1. Data: 2003-12-07 08:38:26

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaa wrote:

> [...]
> Wzor sie robi bardzo prosto, ale jest w nim pewien kruczek a mam teraz
> pustke w mozgu (chyba przedswiateczna...).

?>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Wyproboj tak:
Przerabiasz dwa oczka, dwa nastepne zdejmij z drutu BEZ przerabiania,
prowadzac nitke z tylu roboty. W nastepnym rzedzie przerabiaj odwrotnie
:- przerobione w poprzednim rzedzie zdejmuj prowadzac nitke z tylu
roboty, a te uprzednio zdjete - przerabiaj :-)
W ten sposob tworzy sie dwuwarstwowa dzianina.

Mozna przerabiac po jednym oczku (jedno przerabiam, jedno zdejmuje, ale
wtedy wzor sciagacza nie wyjdzie)
Mam nadzieje ze pomoglam

Grazyna

1. Data: 2003-12-07 10:37:34

Od: Grazyna <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-12-07 22:37:51

Temat: Re[2]: nietypowy sciagacz [druty]
Od: k...@o...pl (Kaa) szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
7 grudnia 2003 [9:38] Grazyna napisala:

> [...]
G> roboty, a te uprzednio zdjete - przerabiaj :-)
G> W ten sposob tworzy sie dwuwarstwowa dzianina.
[...]

TAK!! O to chodzilo !!
dzieki wielkie!!
Mialam jakies zacmienie umyslowe, ale Twoja podpowiedz jest doskonala.
Robilam taki "pseudo-sciagacz" po jednym oczku i wychodzi super pod
warunkiem, ze te oczka przerabiane robi sie zawsze jako lewe.
Wtedy po obu stronach jest scisla robotka sciegiem dzersejowym, z
powodzeniem udaje sciagacz bo sklada sie z dwoch warstw.

Pozdrawiam,
Kasia

---
mailto: k...@o...pl