niezla firma ogrodnicza

11. Data: 2003-06-10 08:05:51

Temat: Re: niezla firma ogrodnicza
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek Derkacz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bc437u$kqc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Co mają w takiej sytuacji zrobić? ja im podpowiadam by powiedzieli firmie
by
> zabierała materjał roślinny ( oczywiscie temn co sie da-trawy nie
> zabiorą:) ) i by sami wykonali ogrod kupując rośliny w szkółce-nasadzając
> nawet według takiego samego projektu co tamta firma-zawsze to oszczędzą
parę
> tysięcy.

Mną to wstrząsa z innego powodu - że na każdej, najdrobniejszej rzeczy
trzeba się znać choć trochę, żeby nie być zrobionym w konia. Za ignorancję
płaci się potwornie.

Pozdrawiam, Basia.

12. Data: 2003-06-10 08:14:53

Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> zabżmi to śmiesznie ale umowili się ze ogrod zostanie wykonany za 10 000 i
> to wszystko. inwestorzy przejechali sie na tym bo nic na pismie nie
> mieli-zadnej gwarancji na przemarznięcie drzewek czy cos w tym stylu.A
firma
> nawet nie wykonała do końca a wystwaiła fakturę na 20 tys.
> I inwestor głupi i firma niepoważna.

i zaplacili dwa razy wiecej? rzeczywiscie glupi.

wojtek

13. Data: 2003-06-10 08:26:15

Od: "Mirek Derkacz" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie nie zapłacili-nie wiedza co maja robic.pewnie znich zrezygnuja kazac im
zabierac roslinki albo....głupi nie sa.Bledem bylo to ze nie uzgodnili
wczesniej, ale teraz sa juz madrzejsi

madry polak po szkodzie

Masz Basiu Rację- na wszystkim trzeba sie znac bo kazdy czeka na twoja
pomylke i na to by wykorzystac twoja niewiedze

Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
wiadomości news:bc441q$o5h$1@phone.provider.pl...

14. Data: 2003-06-10 09:02:10

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie nie zapłacili-nie wiedza co maja robic

Jedyną rozsądną radą w tej sytuacji jaką mogę podsunąć jest
przedstawienie szczegółowego kosztorysu powykonawczego.
Powinien on obejmować:
-MATERIAŁY i tu:
rośliny - nazwa gatunkowa i odmianowa / wielkość - wysokość w cm. i/lub
rozmiar pojemnika np. C5 itp.
Pozostałe materiały - ilość i cena jednostkowa.
-ROBOCIZNA i tu:
wszelkie wykonane prace z zaznaczeniem jak liczone np.: cena za mkw./ za
mb./ za usunięcie gruzu/ rozplantowanie ziemi [w m3] itd.
-KOSZTY ZAKUPU i tu:
koszty transportu, czas własny i inne.

Zapłata po przedstawieniu w/w kosztorysu i zweryfikowaniu punktów co do
których mamy zastrzeżenia.
Przedstawianie wyceny np: robocizna w cenie materiału itp. jest nie do
przyjęcia.

Pozdrawiam
PP.

15. Data: 2003-06-10 09:43:17

Temat: Odp: niezla firma ogrodnicza
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mirek Derkacz <m...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bc44o3$so4$...@a...news.tpi.pl...
> nie nie zapłacili-nie wiedza co maja robic.pewnie znich zrezygnuja kazac
im
> zabierac roslinki albo....głupi nie sa.Bledem bylo to ze nie uzgodnili
> wczesniej, ale teraz sa juz madrzejsi

I niech nie płacą!!!! I nie każą czagokolwiek zabierać. Wręcz odwrotnie.
1. Zrobić ksero faktury (Na pamiątkę)
2. Odesłać fakturę z pismem określającym ją jako bezzasadną. (polecony za
zwrotnym potwierdzeniem odbioru)
3. Za pare groszy znaleźć goscia który zrobi inwentaryzację tego co "firma
"zostawiła.
4. Zrobić ze 100 datowanych zdjęć.
5. Wykonać do szefa firmy uprzejmy telefon i powiedzieć:
a) nie za to i nie na tyle sie umawialiśmy.
b) straciliście czas i materiały bo grosza za te tandetę nie zobaczycie
c) prosze mnie podac do sądu, a zepewnię wam darmowa reklamę prasową w
sprawozdaniach prasowych z procesu i będą smaczne.
d) daję wam szansę: za umowioną poprzednio kwotę poprawicie to co źle
zrobione i w ramach rekompensaty za stracony czas zrobicie jeszcze to, i to,
i to (wedle fantazji).
6. Czekac na reakcję. Nie dopuścić do zabrania pzrez "firmę" czegokolwiek z
ogrodu.
7. Przez najbliższych 20 lat śmiac się z nich co wieczor do rozpuku!!! :-)))

Powinno poskutkować, no... chyba, że przyślą ruskich. :-(
Pozdrawiam ;-)
Janusz

16. Data: 2003-06-10 11:13:06

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 7. Przez najbliższych 20 lat śmiac się z nich co wieczor do rozpuku!!!
:-)))

> Powinno poskutkować, no... chyba, że przyślą ruskich. :-(
> Pozdrawiam ;-)
> Janusz

Troche to oderwane od prawniczych realiow naszego kraju :-) Ba powiedzial
bym ze niemozliwe do wykonania, aby bylo skuteczne.
Bez podpisanej umowy tamta strona tez moze zrobic i to niezle "kuku" kwestia
jakiego beda miec prawnika.

JD

17. Data: 2003-06-10 11:28:23

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Duma <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bc4eg0$cft$...@n...onet.pl...
> Troche to oderwane od prawniczych realiow naszego kraju :-) Ba powiedzial
> bym ze niemozliwe do wykonania, aby bylo skuteczne.

????
A to niby dlaczego??? :-) To się własnie mieści w tzw. "realiach" ( co by o
nich nie myślec) :-)

> Bez podpisanej umowy tamta strona tez moze zrobic i to niezle "kuku"
kwestia > jakiego beda miec prawnika.

Ojej! nie pisałem o drobiazgach pzrydatnych do ewentualnego procesu jak np.
wielokrotne wymienianie w róznych pismach umowionej kwoty zawartej ustnie
umowy itp. to są detale...., np. takie jak potrzeba uchlania dwóch mlodych
żądnych rozgłosu dziennikarzy ( tańsze to to od prawnikow), którzy już,
szybko, zaczną przepytywac szefa "firmy" o jego interesy ( a widac, że
kanciarz) i o solidność firmy... itp.
Jeżeli czegoś bym sie obawiał to tylko ewentualnie ruskich...
Pozdrawiam ;-)
Janusz

18. Data: 2003-06-10 13:48:49

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Mirek Derkacz" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
> mieli-zadnej gwarancji na przemarznięcie drzewek czy cos w tym stylu.A firma
> nawet nie wykonała do końca a wystwaiła fakturę na 20 tys.

Umowili sie ustnie na 10 000? Nie maja zadnego papierka to potwierdzajacego?
W takim razie firma uznala to za zaproszenie do nielimitowanego zarobku.

Jezeli cokolwiek chca zrobic, to pierwsza i zasadnicza sprawa - nie placic 20 000.
Potem mozna myslec. A oczywiscie jesli zaplaca to stracili i tyle. Wszelkie dalsze
kroki nic juz nie pomoga, a tylko beda szargac nerwy.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

19. Data: 2003-06-10 13:50:52

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie skończyli roboty??? i chcą kasę? hehehe,co robić?
Proste - nie płacić za nie wykonanie zlecenia.

Pozdrawia boletus

20. Data: 2003-06-10 14:05:48

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:5llFa.150566$VP.37204323@twister.neo.rr.com...
> [...]
Wszelkie dalsze
> kroki nic juz nie pomoga, a tylko beda szargac nerwy.

Najprostszym sposobem jest odmówienia przyjęcia faktury i oczywiście nie
podpisywanie jej.
Można to uzasadnić na piśmie.
Podpisana faktura jest prawnie wiążącą umową, na jej podstawie można
egzekwować należność w sądzie.

Pozdrawiam
Marta

Pustynia