Re: niowych dni.

Data: 2019-04-28 12:52:16
Temat: Re: niowych dni.
Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu niedziela, 28 kwietnia 2019 02:53:44 UTC+2 użytkownik Ilona napisał:

> A zastanawiałeś się dlaczego wtedy nie głosowałeś na Jana Ferdynanda?

Bo nie znałem dobrze tego kandydata. I to pomimo, że zasłużony działacz
opozycji demokratycznej i mularz (jeszcze ze starej gwardii, nie obnoszącej
się z fartuszkiem). Ja akurat wychowałem się w unio-wolnościowej rodzinie
(przed 2WŚ było to lewe skrzydło sanacji), więc mało interesowałem się ruchami
jakimikolwiek na centroprawicy. Zawsze miałem obraz kilku starszych panów
teoretyków / historyków przesiadających się z kanapy na kanapę w mocno
XIX-wiecznym stylu (plus różne romantyczne nacjonalizmy, o których można
poczytać, ale w dobie ówczesnej postmoderny z końca ub. w. wyglądające
na głęboki anachronizm) jako obraz tych partii. "Panie, oni rozprawiają
o jakichś historiozofiach i duchologiach, a kto się tym przejmuje
po przewrocie strukturalistycznym, który dokonał się jeszcze za pokolenia
naszych dziadków?"