niski puls

1. Data: 2007-01-17 11:37:42

Temat: niski puls
Od: "Ula " <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Od jakiegoś czasu mam bardzo niski puls ( ok 50 ). Ostatni pomiar wykazał 45.
Dodam jeszcze, że ciśnienie też jest dosyć niskie ok 90/50. Czy tak niski puls
może być niebezpieczny? Czy może być objawem jakiejś choroby?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi.

2. Data: 2007-01-17 12:04:25

Temat: Re: niski puls
Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czym dokonywałaś tego pomiaru? Ciśnieniomierzem? Jakim?
Jacek

3. Data: 2007-01-17 12:05:08

Od: "Ula " <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek <m...@w...pl> napisał(a):

> A czym dokonywałaś tego pomiaru? Ciśnieniomierzem? Jakim?
> Jacek

Ten ostatni pomiar robiła pielęgniarki w przychodni na badaniach wstępnych do
pracy. Ciśnieniomierzem "nowszej" generacji, gdzie cyferki pokazują się na
wyświetlaczu.

4. Data: 2007-01-17 19:46:13

Od: "Maja" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ula napisał(a):
> [...]
> Dodam jeszcze, że ciśnienie też jest dosyć niskie ok 90/50. Czy tak niski puls
> może być niebezpieczny? Czy może być objawem jakiejś choroby?

Tętno powinnaś mierzyć parę razy dziennie, w spoczynku, na
nadgarstku lub na tętnicy szyjnej (na szyi po lewej lub prawej
stronie, mniej więcej pod żuchwą, ale niżej i bliżej środkowej
części szyi - bardzo skomplikowanie to opisałam, ale naprawdę
łatwo wyczuć puls na szyi - po prostu się za nią złap :)). Mierzy
się ilość uderzeń/15 sek i mnoży razy cztery, lub ilość
uderzeń/30 sek i mnoży razy dwa. W ten sposób możesz również
wyczuć, czy serce bije w miarę równomiernie, ale wolno, czy może i
wolno i niemiarowo.
Jeżeli rzeczywiście przez jakiś czas (parę dni) tętno będzie zbyt
wolne, nie musi to oznaczać nic złego, ale może warto to
skonsultować z kardiologiem. Jeżeli wiesz, że kiedyś tętno było
szybsze, może powinnaś skontrolować poziom hormonów tarczycy we
krwi (TSH, FT3, FT4) oraz poziom elektrolitów we krwi i udać się do
kardiologa (wcześniej przydałoby się zrobić również przynajmniej
EKG, a najlepiej badanie Holtera - 24/h zapis EKG, jak również echo
serca - "USG serca").

Pozdrawiam,
Maja

5. Data: 2007-01-18 14:12:44

Od: "mysh" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula " <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> puls
> może być niebezpieczny? Czy może być objawem jakiejś choroby?

Nie napisalas ile masz lat, jaki tryb zycia prowadzisz ani czy wywoluje to u
ciebie jakis dyskomfort. Z tego co wiem ( a wiem niewiele bo nie jestem
fachowcem) niski puls moze byc objawem jakiejs choroby (przwerost komory
czy tez cos w ten desen) ale rownie dobrze moze byc .objawem prowadzonego
treningu zwlaszcza w sportach wytrzymalosciowych. Nie sadze zeby to byl
powod do niepokoju, ale jesli masz watpliwosci lub odczuwasz jakies
powiazane z tym dolegliwosci, idz do lekarza

pzdr
mysh

Pachwina
nadmierna potliwosc