Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Incepcja

Grupy

Szukaj w grupach

 

Incepcja

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 516


« poprzedni wątek następny wątek »

141. Data: 2012-02-21 08:08:21

Temat: Re: Incepcja
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik <h...@h...hm> napisał w wiadomości
news:jhujcs$8la$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2012-02-20 23:20, Ghost pisze:
>>
>> Użytkownik <h...@h...hm> napisał w wiadomości
>> news:jhugdf$t1t$1@mx1.internetia.pl...
>>> W dniu 2012-02-20 22:45, Ghost pisze:
>>
>>>>> Oczywiscie mozemy miec to w innym nasileniu.
>>>>> Jakbym mial wprowadzic skale "fazy" - powiedzmy:
>>>>> 0- rzeczywistosc
>>>>> 1- alko
>>>>> 2,5 -blant
>>>>> to ten polsen mialby oklice 1,5 moze, a to o czym mowie mialoby
>>>>> ok. 6-8. Z niczym innym porownac niestety nie moge :)
>>>>
>>>> Nie wiem jak blant, ale z alko na pewno nie jest stosunek 1:1,5 a o
>>>> wiele wiele wiecej.
>>>
>>> No jak nie wiesz jak blant, to trudno okreslic, bo to tak wlasnie
>>> porownawczo dalem. Oczywiscie to 1 przy alko to stan mniej wiecej
>>> maksymalnej rejestrowalnej przez osobe fazy alkoholowej (z reszta to
>>> trudno porownac mimo wszystko).
>>
>> Alko przy tym naprawde cienkie jest.
>
> No to ciekawe :) A mozesz wtedy sterowac przebiegiem wydarzen?

To jeszcze nie jest poziom wydarzen, czasem jakis wstep do snu sie pojawi,
ale dominuje jawa.


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


142. Data: 2012-02-21 08:08:23

Temat: nocne koszmary [bylo] Re: Incepcja
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiecie, czemu macie koszmary?
Bo zamiast iść spać o normalnej porze, to nawalacie po nocy w klawiaturę.
I tyle Wam powiem!
Ha!

Łubudubu...

Qra

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


143. Data: 2012-02-21 08:18:34

Temat: Re: Incepcja
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak"

>> Ale nie ma ma w polskim języku słowa incepcja.
>> Twórca "polskiej wersji tytułu" na pewno bazował na powinowactwie
>> brzmieniowym z tytułem oryginalnym, ale nie podjąłbym się ustalania czy
>> onomatopeja była jego jedynym zamierzonym celem. Zresztą część
>> "niesensownych" komentarzy również wskazuje na to, że mniej lub bardziej
>> świadomie, spowodował inne jego asocjacje u odbiorców.
>
>Myślisz, że lepiej by to asocjowało, jakby (podążając zresztą dobrze
>wydeptaną w naszym kraju ścieżką tak zwanego kreatywnego nazewnictwa) dał
>tytuł "Przeskoki i przechyły"?
>
Dobrze że nie zajmuję się tłumaczeniem dialogów i tytułów filmów, bo moja
wyobraźnia tutaj dałaby dupy. Zresztą podobno największą trudnością w
przypadku dubbingu i tak jest pogodzenie sensów tłumaczonych wypowiedzi z
dynamiką ruchu ust aktorów. Więc może taki jest prawdziwy rodowód słowa
incepja :) Ale naprawdę daleki jestem od orzekania że inne hipotezy jego
genealogii są bez sensu ;)

pzdr
olo

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


144. Data: 2012-02-21 08:20:43

Temat: Re: nocne koszmary [bylo] Re: Incepcja
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 09:08, Qrczak pisze:
> Wiecie, czemu macie koszmary?
> Bo zamiast iść spać o normalnej porze, to nawalacie po nocy w klawiaturę.
> I tyle Wam powiem!
> Ha!

A te koszmary z grupowiczami w rolach głównych to akurat bardzo lubię.
Ale niestety nie śnicie mi się coś ostatnio.

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


145. Data: 2012-02-21 08:22:19

Temat: Re: Incepcja
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 09:00, Qrczak pisze:
> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>> Nie, właśnie nie było Willisa. ;)
>
> No to może chociaż Mikołaj Klatka?

LOL
Nie, niestety nie, Klatka też się nie śnił. A mógłby...

BTW Nie pamiętam go z żadnego końca świata, hm...

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


146. Data: 2012-02-21 08:22:41

Temat: Re: Incepcja
Od: "olo" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka"

>> (...)Jeżeli 2 X tak, to prawdopodobnie diametralnie różnicie się w
>> odbiorze tego
>> samego filmu :)
>
>Myślę, że po po prostu ciekawe filmy tak mają, ze co widz, to inny odbiór.
>O oczywistościach się nie dyskutuje, bo niby o czym.
>
Raczej o braku tych oczywistości.

pzdr
olo

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


147. Data: 2012-02-21 08:27:38

Temat: Re: Incepcja
Od: Lebowski <lebowski@*****.net> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 08:18, było cicho i spokojnie, aż tu medea jak pierdolnie:

> I jeszcze jakość wina najlepiej poznaję właśnie po snach - kiedy mam po
> winie ciężkie sny, to na pewno było w nim dużo siary. ;)

No to tera wszystko jasne.
Napijesz sie jakis beltow i potem siare tu robisz.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


148. Data: 2012-02-21 08:37:25

Temat: Re: nocne koszmary [bylo] Re: Incepcja
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 09:08, Qrczak pisze:
> Wiecie, czemu macie koszmary?
> Bo zamiast iść spać o normalnej porze, to nawalacie po nocy w klawiaturę.
> I tyle Wam powiem!

Masz jak "PanaRejowe gadanie":
Dobry sen sobie mości,
Kto nie kocha się w złości,
A i żyć będzie słodziej,
Kto z poduszką jest w zgodzie.
--
B. potwierdzam.



› Pokaż wiadomość z nagłówkami


149. Data: 2012-02-21 08:39:06

Temat: Re: Incepcja
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-21 09:08, olo pisze:
> Użytkownik "medea"
>>>
>>> Ok, tylko można jeden i ten sam przekaz zrozumieć w różne, często
>>> sprzeczne
>>> sposoby.
>>
>> To już jest wtedy interpretacja.
>>
> Ależ wszystko, pomijając zdania, twierdzenia w notacjach nauk
> formalnych, jest jakąś interpretacją. Łącznie z odbiorem dowolnego,
> napisanego w bardzo precyzyjnym skądinąd języku suahili, tekstu.
>>>
>>> Ale rozumiejąc język suahili, (podobno ma fenomenalnie regularną
>>> gramatykę, z tego względu bywa często używany jako język pośredni w
>>> automatycznych translatorach tekstu) pomimo oczywistej łatwości, ze
>>> względu na konkordację, ustaleniu w tym języku roli słów w zdaniu,
>>> nadal możemy w zupełnie różny sposób odebrać sens tego wiersza.
>>
>> I to już jest wtedy interpretacja.
>>
> Oczywiście.

To może tak - całkiem niedawno toczyła się tu na psp dyskusja na temat
"Lalki". Nikt się nie spierał, co oznacza samo słowo "lalka", ale o to
(w skrócie), kogo autor miał na myśli, która postać miała cechy lalki w
powieści. Koncepcje na ten temat były różne - i to były interpretacje,
ale rozumienie samego słowa u każdego w przybliżeniu to samo.

>
> Tym dialogiem?
> [...]
> "Tworzymy świat snów, wprowadzamy obiekty do tego świata, a one
> wypełniają się ich sekretami
> -Wtedy włamujesz się i je kradniesz?
> -Ściśle rzecz biorąc nie jest to legale ... to jest INCEPCJA "
> [...]

Nie znam dialogów na pamięć, ale mam wrażenie, że najistotniejsze było
to, co wykropkowane. Mówiło się o tym, że incepcja jest możliwa (choć
trudna) i jak musi być przeprowadzona, żeby się powiodła. Wiedział o tym
Di Caprio, a na końcu dowiadujemy się, skąd o tym wiedział - bo już po
prostu kiedyś jej dokonał na swojej żonie.

>
>>> Zresztą część "niesensownych" komentarzy również wskazuje na to, że
>>> mniej lub bardziej świadomie, spowodował inne jego asocjacje u
>>> odbiorców.
>>
>> A IMO te komentarze świadczą o niezrozumieniu.
>>
> Ja nie bardzo rozumiem, jak można zrozumieć włamanie się do snu i jego
> kradzież ;(

Kradzież? A kto tak rozumie? Ci, którzy przywołują ten dialog? A, no
właśnie, a dziwisz się, że napisałam o bezsensownych komentarzach.

>
> Problem, widać nie tylko mój, polega na tym że w warstwa
> faktograficzna tego filmu nie istnieje. Naprawdę nie mam pojęcia, czy
> tłumacz wymyślił tytuł film po oglądnięciu go, czy bez. Jeżeli zaś po
> oglądnięciu, to również nie mam pojęcia, czy jego neologizm miał nieść
> dodatkowe informacje dla widza czy nie. Literalnie, na poziomie
> dosłownym inception, w języku angielskim, ma zupełnie inne znaczenie
> od kradzieży sekretów snu z włamaniem do tegoż snu.

Ręce mi opadają, serio. Nie wiem, co jeszcze mam napisać, żebyś mnie
zrozumiał. Chyba wszystko, co miałam na ten temat do powiedzenia już w
tym wątku napisałam.

Ewa

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


150. Data: 2012-02-21 08:51:33

Temat: Re: Incepcja
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
> W dniu 2012-02-21 09:00, Qrczak pisze:
>> Dnia dzisiejszego niebożę medea wylazło do ludzi i marudzi:
>>> Nie, właśnie nie było Willisa. ;)
>>
>> No to może chociaż Mikołaj Klatka?
>
> LOL
> Nie, niestety nie, Klatka też się nie śnił. A mógłby...
>
> BTW Nie pamiętam go z żadnego końca świata, hm...

Bo ja pociągnęłam bardziej po linii awiacyjnej.
Con Air.
Malkowich wypuszczony na wolność mógłby stanowić zaczątek końca świata.

Qra
--
a poza tym mam słabość do Klatki, bo ma ładną datę urodzenia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 10 ... 14 . [ 15 ] . 16 ... 30 ... 52


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

...i czipsy & popcorn!
Czy ktoś przeprosi za wyzwiska?
ratujmaluchy - czy rzeczywiście?
Zima
Gdzie znikneły szkoły? To jest jakiś obłęd?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja

zobacz wszyskie »