nowe fotki

21. Data: 2004-05-18 19:41:24

Temat: Re: nowe fotki
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@z...szczecin.pl> napisał w wiadomości
news:c8d12p$3i3$1@nemesis.news.tpi.pl...
> A po czym odróżniasz floksy?
> Patrzę na Twoje Ph. subulata - jedne mają okrągłe małe kwiaty, drugie
> powycinane. Podobne do nich są Ph. douglasii, sieboldii. Próbuję dojść
jakie
> ja mam i większość wydaje mi się podobna. Moje różnią się też liśćmi -
gęste
> krótkie igiełki lub długie rzadsze, z wyjątkiem Variegata oczywiście, choć
> też nie jestem pewna czy mój Variegata to procumbens.
> Porównujesz z książkami czy wierzysz etykietom?

Różnie odróżniam :) Czasem wierzę etykietkom, czasem poznaję, porównuję (
nie mam watpliwości co do P. subulata Candy Stripes). Douglasii mają
drobniejsze bardziej igiełkowate listki, szydlaste wierzę na słowo no i
rozrastają sie szeroko, bifida mają te mocne wcięcia i zupełnie inny pokrój,
borealis na słowo ale kwiaty ma o wiele większe od innych floksów.
Generalnie za kilka nie ręczę może źle nazwałam.

Pozdrawiam
Kaśka

22. Data: 2004-05-18 19:44:26

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zdjęcia śliczne, a kokorycze przepiękne. Najładniejsza ta kolorowa bez
> nazwy. Dwa lata temu też miałam niebieską, ale nie wiem, co się z nią
stało.
> Chyba zginęła. Za to pięknie mi rosną fioletowa i czerwona oraz zwykła
> żółta, no i biała od Bogusława. Może zamienimy się na nasionka?
> Majka

Czerwona i fioletowa to jakie? Białą kupiłam teraz (o ile chodzi o tę
bialożółtą C. ochroleuca). Na nasionka chetnie się zamienię, ale niebieska
raczej ich nie związuje :( Ta bez nazwy, już nazwana zresztą :)), powinna
związać, postaram się pozbierać.

Pozdrawiam
Kaśka

23. Data: 2004-05-19 11:24:44

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisała
> [...]

> raczej ich nie związuje :( Ta bez nazwy, już nazwana zresztą :)), powinna

No, przerobiłam się. Wczoraj sprawdziłam - moje też nie wiążą nasion.
Fioletowa już zaschła, a czerwona z żółtymi liśćmi leży na glebie. Muszą być
bulwkowe. Nie wiem jak się je dzieli i kiedy. Muszę sprawdzić w książkach,
chyba, że wiesz. Co do nazw, to znajdę dziś w domu karteczkę (mam nadzieję).
Biała (białożółta ) to faktycznie ochroleuca. A nie dał Ci Bogusław, tylko
musiałaś kupować?

Majka

24. Data: 2004-05-19 13:20:21

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> [...] Białą kupiłam teraz (o ile chodzi o tę
> bialożółtą C. ochroleuca).

Jeden z naszych rodzimych gatunkow ma forme bialo kwitnaca. Nie pamietam,
czy chodzi o k. pusta czy pelna.

> [...] Ta bez nazwy, już nazwana zresztą :))

Tak? A jak? ;) Ladna, dobrze wiedziec, ze bedzie sie rozsiewac.

Pozdrawiam,
Bpjea

25. Data: 2004-05-19 15:57:51

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
być
> bulwkowe. Nie wiem jak się je dzieli i kiedy. Muszę sprawdzić w książkach,

Nie wiem, nie dzieliłam, ale myślę, ze teraz gdy zaschną można wykopać i
zobaczyć te bulwki, czy można cos odzielić.

>Co do nazw, to znajdę dziś w domu karteczkę (mam nadzieję).
> Biała (białożółta ) to faktycznie ochroleuca. A nie dał Ci Bogusław, tylko
> musiałaś kupować?

Bogusław nie dał , musiałam kupować :))

Pozdrawiam
Kaśka

26. Data: 2004-05-19 16:01:18

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c8fol5$b9p$8@atlantis.news.tpi.pl...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
>

> Jeden z naszych rodzimych gatunkow ma forme bialo kwitnaca. Nie pamietam,
> czy chodzi o k. pusta czy pelna.

I tę chciałbym, chyba trudno ją dostać?

> Tak? A jak? ;) Ladna, dobrze wiedziec, ze bedzie sie rozsiewac.

A tak : Corydalis sempervirens syn Capnoides sempervirens. Mam nadzieję, że
będzie się rozsiewać, chudzieńka taka jest, w grupie wyglądałaby ładniej :)

Pozdrawiam
Kaśka

27. Data: 2004-05-22 15:49:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> I tę chciałbym, chyba trudno ją dostać?

Musisz sie na wiosne przypomniec (tj. w porze kwitnienia), bo teraz nie
odroznie bialych od fioletowych.

Pozdrawiam,
Bpjea

28. Data: 2004-05-22 17:45:54

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mam ja z nasion, tez jest chudzienka, chyba taka jej uroda. Moja ma dopiero
zamiar kwitnac, ale pochodzi z jesiennych siewow. Z jesiennych wysiewow mam tez
Corydalis elata [?], tez ma paczki, zobaczymy.
Pozdrawiam Zielka

29. Data: 2004-05-23 15:17:36

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Zielka" <z...@o...pl> wrote in message

> [...]

Wyczytalem wlasnie, ze najlepiej rosnie w pelnym sloncu, czyli nieco
odmiennie w stosunku do rodzimych kokoryczy.
Na mroz jest bardzo odporna (do trzeciej strefy wg. amerykanskiego
podzialu).

Pozdrawiam,
Bpjea

30. Data: 2004-05-23 17:35:25

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c8nt77$hdg$2@nemesis.news.tpi.pl...
> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

> Musisz sie na wiosne przypomniec (tj. w porze kwitnienia), bo teraz nie
> odroznie bialych od fioletowych.

Oj, żebym tylko nie zapomiała. Ale to jest mało prawdopodobne :))

Pozdrawiam
Kaśka

nowe zdjęcia
Sosna z nasin