noze kuchenne

211. Data: 2017-05-01 20:42:07

Temat: Re: noze kuchenne
Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.05.2017 o 18:43, Akarm pisze:

> A ja bym przysiągł, że rozmawiamy o nożach do krojenia pieczywa.
> Patrz pan, jak to się można pomylić...

Młody jesteś więc...

No dobrze, podpowiem.

Nie każde pieczywo kroi się w jednakowy sposób.

Są również takie, których się nie kroi a rozrywa rękami, ale nie o tych
mowa.

Dlatego podałem Ci, jakich noży używać do jakiego pieczywa i rozmowa o
nożach bez odniesienia do rodzaju pieczywa nie ma sensu.

> A to nowość prawdziwa! Nie wiedziałem, że chlebem nazywam coś z
> chińskiej mrożonki we Włoszech. Nawet nie wiedziałem, że byłem we
> Włoszech. Widać są osoby znacznie lepiej ode mnie poinformowane. :)
> A swoją drogą, jakże tanie musi być sprowadzanie i utrzymywanie
> mrożonego ciasta we Włoszech, skoro wszędzie dużo tańsze jest dolanie
> wody do gotowej, suchej mieszanki.

Skąd Ci te Włochy się wzięły?

Mniejsza o to...

Ciasto mrożone trafia do Polski z Chin i jest tańsze dlatego, że jest
przygotowywane na skalę masową w fabrykach.

Bawienie się w receptury, badania chemiczne, utrzymanie laboratoriów i
niewielkie, siłą rzeczy, mieszalnie na terenie klienta (Polski) jest
chyba zdecydowanie droższe i bardziej skomplikowane od włożenia do
podgrzewacza gotowej mrożonki.

> Trudno. Muszę teraz jakoś z tym żyć. :(

Nie chcę niczego sugerować... Ale nie musisz:)

--
Wiesiaczek (dziś z podkarpackiej wsi)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

212. Data: 2017-05-01 20:44:44

Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 20:12, Wiesiaczek pisze:

> Zaciąłeś się czy co?
> Używałem, wiem.

Używałeś ząbkowanego Victorinoxa?
Nie wierzę.
Najzwyczajniej w świecie nie wierzę.
Mam trochę przyzwoitej jakości noży, wszystkie ostre, gazetę w powietrzu
szatkują na makaron. Ale do pieczywa bezkonkurencyjny jest Victorinox
6.8636.21. Już pisałem, że byłem sceptycznie nastawiony do tego zakupu.
Wydawało mi się, że nie był to najszczęśliwszy wydatek.
Zmieniłem zdanie po użyciu. Zastanawiałem się nawet nad zakupem drugiego
na zapas.
I jeszcze raz napiszę: nie wierzę, że kiedykolwiek użyłeś tego
Victorinoxa przeznaczonego do pieczywa.
--
Akarm
http://bykom-stop.cba.pl/

213. Data: 2017-05-01 20:59:08

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 20:15 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)
> Chyba nie miałeś ostrego noża. I prawdziwego chleba.

Ej, przecież to Ty chwalisz się tępieniem noży w zmywarce (najwyższa
temperatura) i krojeniem pieczywa. Oraz tym, że w Polsce nie widziałaś
prawdziwego chleba od dawna (od urodzin jednego z interlokutorów).

A ja pisałem w Twojej obronie - pieczesz chleb, ale hodujesz taki dziwny
zakwas.
Widocznie to nie jest prawdziwy chleb :)

To może lepiej skorzystać z dedykowanych produktów, spróbuj noża do
chleba, zamiast się unosić "wiem lepiej od wszystkich".

> Też nie cierpię tych ząbkowanych noży, produkujących tony okruchów.

Spokojnie, ja też paru rzeczy nie cierpię :)
Ale to nie powód, żeby wszystkich dookoła pouczać, że używanie tych rzeczy
jest błędem i tylko ich porzucenie jest równoznaczne z osiągnięciem
absolutu.
Absolutu nie osiągniesz, tego jestem pewien!

--
Trefniś

214. Data: 2017-05-01 21:21:51

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 20:44, Akarm pisze:

> [...]
> na zapas.
> I jeszcze raz napiszę: nie wierzę, że kiedykolwiek użyłeś tego

W reklamach pracujesz chyba. Używaj sobie do woli tego noża.

--
animka

215. Data: 2017-05-01 21:23:12

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-05-01 o 20:13, Wiesiaczek pisze:

> Zmywaczkami.

A to one są nieekologiczne? Powinni sklepom zabronić tej sprzedaży ;-)

--
animka

216. Data: 2017-05-01 21:25:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> absolutu.
> Absolutu nie osiągniesz, tego jestem pewien!

Zależy, co dla kogo jest absolutem.
Dla mnie jest nim to, co JUŻ mam.
Może dlatego jestem po prostu szczęśliwa - w odróżnieniu od tłumów ludzi
szukających Absolutu.

217. Data: 2017-05-01 22:06:45

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 21:25 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

(...)

> Zależy, co dla kogo jest absolutem.

:O
Ale to jest dość precyzyjnie określone!!!
W religii katolickiej sięgnij do św. Augustyna.

> Dla mnie jest nim to, co JUŻ mam.
> Może dlatego jestem po prostu szczęśliwa - w odróżnieniu od tłumów ludzi
> szukających Absolutu.

:O
Szczęśliwi ludzie nie prowadzą krucjaty w sprawach trzeciorzędnej wagi.
Zapewne zwyczajnie nie wiesz, czym jest szczęście, choć Twoja wiara też
określa to bardzo dokładnie.

--
Trefniś

218. Data: 2017-05-01 22:17:04

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 20:44 Akarm <a...@w...pl> pisze:

> W dniu 2017-05-01 o 20:12, Wiesiaczek pisze:

(...)
> I jeszcze raz napiszę: nie wierzę, że kiedykolwiek użyłeś tego
> Victorinoxa przeznaczonego do pieczywa.

Może nie każdy wie, że taki nóż też wymaga ostrzenia.
Albo naostrzyć go nie potrafi.

--
Trefniś

219. Data: 2017-05-01 22:17:49

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> Szczęśliwi ludzie nie prowadzą krucjaty w sprawach trzeciorzędnej wagi.
> Zapewne zwyczajnie nie wiesz, czym jest szczęście, choć Twoja wiara też

Przeceniasz TWOJE pojęcie o MOIM szczęściu i jego bezpośredniej zależności
od MOJEJ wiary. Zresztą pojęcie o MOJEJ wierze też masz zakłócone - przez
WŁASNĄ.

220. Data: 2017-05-01 22:27:05

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .05.2017 o 22:17 Ikselka <i...@g...pl> pisze:

> Trefniś <t...@m...com> wrote:

(...)

> Przeceniasz TWOJE pojęcie o MOIM szczęściu i jego bezpośredniej
> zależności
> od MOJEJ wiary. Zresztą pojęcie o MOJEJ wierze też masz zakłócone - przez
> WŁASNĄ.

Wierzę, że Twoje szczęście polega na epatowaniu swoją małostkowością od
prawie początków usenetu.
Przekonałaś mnie o tym osobiście.

--
Trefniś