objawy opryszczki

11. Data: 2002-11-13 18:44:24

Temat: Re: objawy opryszczki
Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście nie żaden HIV-1, HIV-2 ;-), tylko odpowiednio HSV-1 i HSV-2.

Przepraszam za pomyłkę i pozdrawiam, andrzej

12. Data: 2002-11-13 19:07:27

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niestety, nie mogę się z Tobą zgodzić, ale nie będę nikogo przekonywał.
Każdy
> może sobie odpowiedzieć na to pytanie sam, jeżeli tylko wie, że raz
przebyta
> opryszczka pozostawia w jego organizmie wirusa na zawsze.

A każdy musi raz przebyć opryszczkę?
?????????
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

13. Data: 2002-11-13 20:08:09

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Każdy
> [...]

Przepraszam, nie bardzo rozumiem. Czy ktoś w którymś z poprzednich postów, coś
podobnego sugerował? Ja napisałem tylko "To jednak nie zmienia faktu, że każdy
kto miał, chociaż raz w życiu objawy opryszczki - a to dotyczy chyba większości
z nas - ma wirusa opryszczki. Jest on nieaktywny i czeka na dogodny moment ;-)."

W ogóle zauważam na tym forum bardzo dziwną rzecz. Otóż, zdarza się, że
postawione tutaj pytanie długo pozostaje bez odpowiedz. Gdy w końcu ktoś
spróbuje w jakiś sposób pomóc zadającemu pytanie i choćby częściowo na nie
odpowiedzieć, wtedy pojawia się lawina postów. Niestety, kolejne posty rzadko
koncentrują się na pytaniu pierwotnym a głównie na pokazywaniu "na siłę" luk w
pierwszej odpowiedzi. Nie będę komentował takiego zachowania, jednakże wniosek
dla tych, którzy próbują pomóc innym jest bardzo smutny. Lepiej nie pomagać
innym, ponieważ często zamiast podziękowania mamy tutaj do czynienia
z "dziwnymi atakami". Jeszcze smutniejszy konsekwencje takiego stanu rzeczy
spotykają tych, którzy zadają pytania, ponieważ chętnych do dyskusji w takich
warunkach jest coraz mniej. Ja, osobiście już niejednokrotnie zastanawiałem się
na zakończeniu mojej aktywności tutaj. Wiem, że to co tutaj napisałem, nie jest
tylko moim osobistym odczuciem.

Wszystkich, którzy tutaj pozostają, zachęcam do bardziej konstruktywnej
dyskusji.

Pozdrawiam, andrzej

14. Data: 2002-11-14 14:21:17

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

W załączeniu przesyłam ciekawy artykuł prasowy na temat opryszczki.

Pozdrawiam, andrzej

-------------------

Model epidemii opryszczki, PAP, 2002-10-22

Matematyczny model tłumaczy, dlaczego wirusowi Herpes opłaca się pozostawanie
przez dłuższy czas w ukryciu w zainfekowanych komórkach - donosi najnowszy
numer pisma "Proceedings of the National Academy of Sciences".

Do wirusów Herpes zaliczamy popularnego wirusa opryszczki - Herpes simplex, a
także wirusa ospy wietrznej (Herpes viricellae) oraz Herpes zosteri,
wywołującego półpasiec. Herpeswirusami są także Cytomegalowirus, powodujący
ciężkie stany zapalne u noworodków oraz wirus Ebsteina-Barra, wywołujący
mononukleozę zakaźną a także nowotwory, m.in. chłoniaka Burkitta.

Wirusy z grupy Herpes mają bardzo ciekawą właściwość - potrafią "schować" się w
komórkach zwojów nerwowych zainfekowanych organizmów i przetrwać tam aż do
czasu obniżenia się odporności organizmu gospodarza. Wtedy wirus "budzi" się i
wywołuje kolejne zachorowanie. Cecha ta jest szczególnie łatwa do
zaobserwowania u osób cierpiących na opryszczkę - zmiany na skórze pojawiają
się co pewien czas, najczęściej wtedy, gdy jesteśmy przeziębieni lub pod
wpływem stresu.

Okres utajenia się wirusa w komórkach gospodarza zwany jest okresem latencji.
Jest to okres, kiedy nie występują objawy choroby, ale wirus cały czas czuwa i
jak tylko uzna, że warunki sprzyjają zachorowaniu, w każdej chwili może
ponownie zaatakować.

Grupa naukowców z Uniwersytetu w Oxfordzie pod kierunkiem Michaela Stumpfa za
pomocą modelu matematycznego pokazała, dlaczego długi okres latencji może być
opłacalny dla wirusa.

Naukowcy wykazali, że nagły wybuch epidemii, nawet opryszczki, powoduje
uodpornienie się dużej części populacji, co uniemożliwia wirusowi infekcję
kolejnych osób. W ten sposób ilość potencjalnych gospodarzy dla wirusa
drastycznie spada.

Jeżeli jednak wirus nie wywoła choroby zaraz po infekcji, tylko odczeka jakiś
czas w ukryciu, szansa na zakażenie kolejnych osób przez chorego gospodarza
wzrasta.

Wiadomo, że okres latencji wirusa w każdym organizmie może być różny, dzięki
czemu w populacji zawsze jest pewna liczba osób już zakażonych, ale jeszcze
zdrowych, pewna liczba osób chorych i zarażających, a także pewna liczba osób,
które są wrażliwe na wirusa i które można zakazić.

15. Data: 2002-11-15 08:24:26

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hello;)
Stwierdzenie, ze wiekszosc ludzi jest wolna od tego rodzaju wirusów wcale
nie musi byc prawda. Przeciez ktos moze miec nieaktywnego wirusa przez cale
zycie i nawet o tym nie bedzie wiedzial.
Aby cos takiego stwierdzic trzeba by przebadac duza grupe ludzi w róznym
wieku. To badanie jest bardzo drogie i troche mi sie nie chce wierzyc, ze
ktos to juz sprawdzal. Wiem, ze u mnie we Wroclawiu nie ma ani jednego
laboratoria, które wykonywaloby badania na opryszczke narzadów plc. Z tego
co pamietam to kiedys sanepid warszawski to robil.

pozdrawiam, Kasia

Uzytkownik "dradam" <d...@p...org> napisal w wiadomosci

16. Data: 2002-11-15 08:36:55

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Badanie u jednego pacjenta kosztwało powyżej 100zl !!!

17. Data: 2002-11-15 09:30:56

Od: f...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Hello ;-)

Twoje posty zawsze są bardzo rozsądne i bardzo uprzejme. Okazuje się, że można
prowadzić dyskusję bez obrażania czy ośmieszania innych.

Pozdrawiam serdecznie, andrzej

18. Data: 2002-11-15 09:41:19

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Twoje posty zawsze są bardzo rozsądne i bardzo uprzejme. Okazuje się, że
można
> prowadzić dyskusję bez obrażania czy ośmieszania innych.

Uprzejmych to jest większość, jednak nieliczne są zgodne z Twoją opinią.;-)

A tak nawiasem mówiąc , to nie ma badań na całej populacji - zawsze robi się
je tylko na pewnej grupie ludzi... i wyciąga wnioski dla całej populacji.

19. Data: 2002-11-15 09:57:24

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki:)))

Staram się być uprzejma, ale przyznaję raz mnie poniosło. Chodziło o wynik
moczu. Ktoś napisał kompletną bzdurę.

Twoje posty są również bardzo uprzejme.

20. Data: 2002-11-15 10:16:09

Od: "*mysza*" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czemu pani jest taka złośliwa???
To nie zatruwa pani życia???
Skąd pani może wiedzieć ile osób zgadza się z radami Andrzeja? Z tego co się
orientuję to tylko 3 osoby mają coś przeciw i to w dodatku znają się, więc
nic dziwnego,że będą się popierać.
A mój tekst chyba pani nie zrozumiała. Czepia się pani, a nie ma zielonego
pojęcia. Nie zamierzm prowadzić z panią dyskusji, i co by pani nie napisała
teraz to nie będę komentować. Na tą grupę zaglądają osoby, które szukają
pomocy i nikt nie jest zainteresowany pani gierkami słownymi, które zupełnie
odbiegają od tematu. Zaczyna pani jakiś bezsensowny wątek, ktory nikogo nie
obchodzi. Potem tylko każda ze stron próbje się bronić. Czemu pani zaśmieca
tak tą grupę?? Takie złośliwe uwagi można pisać do nadawcy, a nie do
wszystkich, bo nikogo to nie obchodzi.

Droga pani, trochę litości. Niech pani da ludziom spkój. Może pani założy
nową grupę, gdzie będzie się prowadzić tego typu dyskusje, co pani
wszczyna??

Bez odpowiedzi, Kasia

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ar2fhk$l5c$1@news.onet.pl...

> [...]
się
> je tylko na pewnej grupie ludzi... i wyciąga wnioski dla całej populacji.

Są w RP prywatne szpitale gdzie robią operacje?
kupię biologię Persony
dyskopatia
opryszczka w ciąży
ludzie pomozcie blagam