obrona pracy magisterskiej

1. Data: 2003-04-09 07:45:02

Temat: obrona pracy magisterskiej
Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Za kilka dni mam obronę pracy magisterskiej i boje się, że będę podczas
obrony nadmiernie zestresowany. Może ktoś może mi poradzić jak się uporać z
tremą tego typu? Jakieś środki farmakologiczne (tylko na prawdę działające)?
Będę wdzięczny za każdą podpowiedź.

2. Data: 2003-04-09 08:10:47

Temat: Re: obrona pracy magisterskiej
Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy" napisał ...

> [...]
> obrony nadmiernie zestresowany. Może ktoś może mi poradzić jak się uporać
> tremą tego typu? Jakieś środki farmakologiczne (tylko na prawdę

A po co Ci środki farmakologiczne ?
Skoro dotarłeś do obrony, to znaczy, że kilkanaście/dziesiąt
egzaminów już zdałeś. Dało się bez leków ? To i teraz się da.
Obrona pracy na pewno nie jest ani trudniejsza ani bardziej
stresująca od egzaminów, które masz już za sobą,
a w większości przypadków dużo przyjemniejsza.
Tam już nikt nie chce Cię oblać, a promotorowi
zależy tak samo (jeżeli nie bardziej) jak Tobie.
Głowa do góry i myśl pozytywnie. To wystarczy. :-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

3. Data: 2003-04-09 08:38:18

Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tam już nikt nie chce Cię oblać, a promotorowi
> zależy tak samo (jeżeli nie bardziej) jak Tobie.
> Głowa do góry i myśl pozytywnie. To wystarczy. :-)

To fakt, że przeszedłem kupę egazminów, ale właśnie szef komisji
egzaminacyjnej ma do mnie uraz (to mój były promotor, de facto beznadziejny
dydatktyk, z którego dla własnego dobra zrezygnowałem). Dlatego mogę
spodziewać się pytań-zagwozdek, które mnie mogę załamać.

4. Data: 2003-04-09 08:54:04

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
beznadziejny
> dydatktyk, z którego dla własnego dobra zrezygnowałem).

a probowales jakies podanie czy cos zeby on nie byl w tej komisji?

pozdrawiam
Nea

5. Data: 2003-04-09 21:08:18

Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a probowales jakies podanie czy cos zeby on nie byl w tej komisji?

Nie próbowałem i nie będę, bo szanse na zmianę nikłe, a jeszcze bym go
rozsierdził

6. Data: 2003-04-09 22:43:54

Od: "Janusz Regulski" <j...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
O lagodne srodki farmakologiczne zapytaj w aptece, tam przyjazna pani z
pewnoscia cos dobierze. Natomiast to co na mnie dzialalo (i nadal czasem to
stosuje, gdy sie denerwuje), to smiechoterapia. Po prostu - pod sala
wyobrazasz sobie egzaminatora w jakiejs smiesznej sytuacji, np. jak paraduje
wieczorkiem przed zona w bokserkach w sloniki!!! albo jak na spacerku broni
cnoty swojej suczki itp. Taka metoda jest bardzo skuteczna: nie tylko
zrelaksujesz sie, ale pozwoli Ci to spojrzec na czlowieka innymi oczami.
Tylko uwazaj! Ja kiedys przez caly egzamin ze smiechu nie moglam spojrzec na
faceta, wiec stal nade mna i patrzyl, czy na kolanach nie mam sciag!
A moze pomysl od razu o doktoracie? Przy tym magisterka wyda Ci sie klasowka
szkolna.
Odezwij sie po obronie, bysmy mogli zlozyc Ci gratulacje.

POWODZENIA i POZDRAWIAM
kr

7. Data: 2003-04-10 07:38:01

Od: "Marcin Cichy" <c...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
klasowka
> szkolna.
> Odezwij sie po obronie, bysmy mogli zlozyc Ci gratulacje.

Dzięki za maila, o tej metodzie słyszałem, ale nigdy nie potrafiłem jej
skutecznie zastosować.
Za to łagodne leki supokajające np. Kalms na mnie nie działają, podobnie jak
wiele innych rzeczy np. kawa.
No nic, widzę, że będę musiał się obyć bez chemii. Może to i lepiej, choć
pamiętam znajomych, którzy ze stresu nie potrafili słowa wydukać na obronie,
mimo bardzo dobrych prac magisterskich.

8. Data: 2003-04-10 08:49:10

Od: "Nea" <n...@p...com.beztego> szukaj wiadomości tego autora

> No nic, widzę, że będę musiał się obyć bez chemii. Może to i lepiej, choć
> pamiętam znajomych, którzy ze stresu nie potrafili słowa wydukać na
obronie,
> mimo bardzo dobrych prac magisterskich.

Czasami tak wlasnie dzialaja tabletki, moja kolezanka na swojej maturze
wziela tabletke na uspokojenie i potem byla nie do zycia, miala wrazenie ze
cala wiedza z niej wyleciala nie mogla sie skoncentrowac chcialo jej sie
spac i w sumie mimo ze byla piatkowa uczennica to prawie nic nie napisala i
w sumie z litosci jej mierna postawili. Nie martw sie dasz sobie rade, pokaz
swojemu ex-promotorowi co potrafisz.

pozdrawiam i trzymam kciuki
Nea

9. Data: 2003-04-12 20:14:36

Od: "Anna" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyobraz sobie, ze komisja egzaminacyjna siedzi na nocnikach :))) Zamiast sie
denerwowac, bedziesz probowal zdusic w sobie smiech a o stresie zapomnisz.
Zycze powodzenia, to naprawde nic strasznego!
Ania

10. Data: 2003-04-12 21:20:39

Od: h...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

ZCesc!!
wypowiem sie tu bardzo konkretnie.. jest taki lek, bardzo dobry, aktorzy go
czesto biora bo pokonuje tzw. treme sceniczna.Moi znajomi z medycyny tez zdawai
na nim egzaminy i swietnie im pioszlo.Nazwywa sie ten lek propranolol ale
niestety jest na recepte.Wystraczy pol tabletki albo jedna(jest to lek z grupy
beta blokerow moze twoja babcia lub mama jesli lecza sie na serce lub
nadcisnienie maja go)
pozdrwaiam
pa
matysia