obrzeża rabat z piaskowca

1. Data: 2004-06-21 20:09:56

Temat: obrzeża rabat z piaskowca
Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ilekroć koszę trawnik coraz bardziej skłaniam się do zrobienia obrzeży
rabat, tak aby jedno koło kosiarki mogło jechać po twardym podłożu. Obrzeża
byłyby wkopane w ziemię tak, aby nie wystawały ponad poziom trawnika. Mam
możliwość zakupu dosyć tanio płyt z piaskowca, tzw. dzikówki. Czy to dobry
pomysł? Czy piaskowiec jest dobrym materiałem na obrzeża rabat? Czy nadaje
się również na:
- ścieżki w trawie
- skalniak
- oczko wodne
- podjazd?

pozdrawiam serdecznie,

Mariola Ratajczak

2. Data: 2004-06-21 23:15:59

Temat: Re: obrzeża rabat z piaskowca
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> - ścieżki w trawie
Tak

> - skalniak
Jak najbardziej

> - oczko wodne
Tak

> - podjazd?
Nie - za kruche.

Elfir

3. Data: 2004-06-22 06:29:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2004-06-22 16:35:41

Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elfir <e...@p...fm> napisał(a):

> Tak

Na piaszczystym podłożu i trochę wyniesione.

> Jak najbardziej

Piaskownik ;-)))

> Tak

Nie bo wilgoć szybko go załatwi. Popęka. Chyba, że efekt ma byc taki
łupkowaty właśnie.

> Nie - za kruche.

Przy dużej grubości (ponad 10 cm) płyt i dużych rozmiarami może byc pod
warunkiem, że bedzie stale suchy.

pozdr. Jerzy

5. Data: 2004-06-27 21:21:38

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> napisał w
wiadomości news:cb7ffb$fcf$1@nemesis.news.tpi.pl...
> ilekroć koszę trawnik coraz bardziej skłaniam się do zrobienia obrzeży
> rabat, tak aby jedno koło kosiarki mogło jechać po twardym podłożu.

Polecam kostkę granitową.

. Mam
> możliwość zakupu dosyć tanio płyt z piaskowca, tzw. dzikówki. Czy to dobry
> pomysł?

Zły. Co tanie, to drogie.

Czy piaskowiec jest dobrym materiałem na obrzeża rabat?

Nie. Miałam 5 lat temu obrzeże jednej rabaty z piaskowca. Rozleciało się na
drobne kawałeczki, zmurszało, stało się brudne

Czy nadaje
> się również na:
> - ścieżki w trawie

Rozsypie się b. szybko.

> - skalniak

No, tu jeszcze może być.

> - oczko wodne

W żadnym wypadku. Wytwarza odczyn wapienny, szkodliwy dla ryb i roślin
wodnych.

> - podjazd?

Nie, za miękkie. Na podjazd, obrzeża, scieżkę tylko kostka granitowa. Do
oczka, na skalniak - okrąglaki, kamień rzeczny i polny. Ew. kup coś ładnego
w hurtowni choć niekoniecznie będzie to tanie.
pozdrawiam
Anka

6. Data: 2004-06-27 21:35:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> W żadnym wypadku. Wytwarza odczyn wapienny, szkodliwy dla ryb i roślin
> wodnych.
:)))))))))
a gdzie powyzsze wyczytalas
?

7. Data: 2004-06-27 21:56:22

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

Ja tez jestem ciekawa :))) Wniosek z tego taki, ze w naszych jeziorach i
rzekach nie powinno byc zadnego zycia bo piach na dnie 'daje odczyn
wapienny' :)))

Pozdrawiam
Kaska

8. Data: 2004-06-28 05:27:27

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

Och, wszyscy to mówią, a nawet w czasopismach ogrodniczych jest napisane.A
może mi się z kamieniem wapiennym pomyliło.
Anka

9. Data: 2004-06-28 06:02:56

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2004-06-28 16:06:52

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

informacje są prawdziwe, to parę kilo muszelek przywiezionych z Francji i
wsypanych na ostatnią półkę stawu nie zaszkodzi?
pozdrawiam uroczyście
Anka

tamaryszek
truskawki