obrzeża rabat z piaskowca

11. Data: 2004-06-28 16:28:35

Temat: Re: obrzeża rabat z piaskowca
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>

:)
nie sypie ich sie dla poprawienia zdrowia rybek czy roslin
a wrecz przeciwnie
zakwaszenie wody ma na celu stworzenie niekorzystnych warunkow
tak aby nie rozwijaly sie glony
:)
ale przy okazji pogarszamy warunki bytowania rybom
a i tylko niektore z roslin lubia takie parametry wody
:)
>...Ale jesli Twoje
> informacje są prawdziwe, to parę kilo muszelek przywiezionych z Francji i
> wsypanych na ostatnią półkę stawu nie zaszkodzi?
:)
napewno nie powinno miec to wplywu na parametry paru m3 wody
ale jesli cos takiego sie Tobie podoba
to przemysl zakup plastykowego okretu lub zameczka
i bedziesz mogla nazywac oczko "trojkatem bermudzkim" albo atlantyda
:)))
a napowietrzanie wykonaj w postaci muszli lub nurka
:)))))))
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

12. Data: 2004-06-29 05:20:41

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

Dobrze wiedzieć. Nie kupię torfu. I tak z powodu braku filtra maja trudne
warunki.

> [...]
> to przemysl zakup plastykowego okretu lub zameczka
> i bedziesz mogla nazywac oczko "trojkatem bermudzkim" albo atlantyda

Wolę muszelki a oczko nazywam stawem!

> a napowietrzanie wykonaj w postaci muszli lub nurka
> :)))))))

No, torfem tego nie zrobię a innych mozliwości nie mam.
pozdrawiam wesoło
Anka

13. Data: 2004-06-29 05:45:17

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

14. Data: 2004-06-29 16:07:52

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> [...]

Małym?! 6 x 8m. i 2 m. głębokości?! Jak trochę się otrząsnę z szoku
właścicielki oczka i pustej pormonetki, mogę zbudować drugie, większe!

> a nie po to je budowalas
> wykladalas kase aby nie dawalo Tobie zadowolenia

Już mi daje. W dni ciepłe siedzę nad oczkiem i patrzę w nie jak sroka w
kość, zaniedbując plewienie :))). Myślę: co by tu jeszcze wytargać z głębi
ogrodu i przesadzić nad staw. Zielona woda nawet ładnie wygląda. Tak leśnie
i cicho. Rybki już wiedzą, gdzie podaje się do stołu Tetra Pond. Nie
zamieszczam nowych zdjęć, bo kamień jeszcze nie nadszedł.
pozdrawiam buńczucznie
Anka

15. Data: 2004-06-29 18:34:42

Od: "Mariola Ratajczak" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy piaskowiec jest dobrym materiałem na obrzeża rabat?
>

> Nie. Miałam 5 lat temu obrzeże jednej rabaty z piaskowca. Rozleciało się
na
> drobne kawałeczki, zmurszało, stało się brudne

dziękuję za informację. W takim razie rezygnuję z zakupu.

pozdrawiam,

Mariola R.

16. Data: 2004-06-29 20:20:19

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl>
[...]
> Już mi daje. W dni ciepłe siedzę nad oczkiem i patrzę w nie jak sroka
> kość, zaniedbując plewienie :))). [...]

I słusznie, przynajmniej ogród powróci do równowagi biologicznej w tym
czasie i zaoszczędzisz na środkach ochrony roślin.
;-)))
--
Pozdrawiam, Jerzy

17. Data: 2004-07-03 16:04:42

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał:

> [...]
> :)
> ale przy okazji pogarszamy warunki bytowania rybom
> a i tylko niektore z roslin lubia takie parametry wody

Chyba nie do końca masz rację, wiekszość roślin znakomicie rośnie w
lekko kwaśnej i miekkiej wodzie, obecność kwasów humusowych
wydzielanych przez torf ułatwia wchłanianie niektórych pierwiastków
(efekt zbliżony do chelatowania). Rybom kwaśny odczyn nie przeszkadza,
albo wręcz odpowiada 9no, chyba że pochodzą z Ameryki Środkowej lub
jezior Afryki Wschodniej :-).

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.

18. Data: 2004-07-03 22:29:03

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (efekt zbliżony do chelatowania). Rybom kwaśny odczyn nie przeszkadza,
> albo wręcz odpowiada 9no, chyba że pochodzą z Ameryki Środkowej lub
:))))
o ile dobrze Ciebie kojarze
jestes akwarysta
:)
ja tez troche bawilem sie w akwaria
ale od 40 lat wedkuje i wiem
co plywa ( jak smakuje)
i co rosnie w takich kwasnyh torficzkach
:))
wez tez dowolna ksiazke o gospodarce stawowej
porownaj wydajnosc stawow
tych wykopanych na marglowej glinie
z tymi wykopanymi na kwasnych torfach
:)

19. Data: 2004-07-04 11:23:21

Od: "Tomasz Bauer" <R...@b...cy> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal napisał:

> :))))
> o ile dobrze Ciebie kojarze
> jestes akwarysta

I owszem :-)

> ja tez troche bawilem sie w akwaria
> ale od 40 lat wedkuje i wiem
> co plywa ( jak smakuje)
> i co rosnie w takich kwasnyh torficzkach

Też wędkuję i wiem, że masz rację, ale ja myślałem raczej o
kontrolowanym dodatku torfu, tak aby uzyskać pożadany efekt bez
zakwaszania wody do ph <5.5. A nie o robieniu oczka na w postaci dziury
w kupie torfu :-).

--
Pozdrawiam z domu :-)
Tomek B.