« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2004-10-26 08:19:07
Temat: ocenianieWitam,
statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5. Wiem,
ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy sprawdzian
typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w Internecie'':
a) z założenia jest OK i normalne, że uczniowie wykuli elementy
składowe, więc dostają górny pułap ocen
b) z założenia jest OK, ale ja źle sprawdzam i za mało ostro
c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że nie
uzyskam rozkładu normalnego.
d) niebieski.
Co o tym myślicie?
--
Przemysław Adam Śmiejek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2004-10-27 05:42:59
Temat: Re: ocenianieTristan Alder wrote:
> Co o tym myślicie?
Za ile procent wystawiasz dopuszczający? Może poprzeczkę masz za nisko?
żona
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2004-10-27 07:36:52
Temat: Re: ocenianieDnia 10/26/2004 10:19 AM, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> Witam,
>
> statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
> przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5. Wiem,
> ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy sprawdzian
> typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w Internecie'':
>
> a) z założenia jest OK i normalne, że uczniowie wykuli elementy
> składowe, więc dostają górny pułap ocen
>
> b) z założenia jest OK, ale ja źle sprawdzam i za mało ostro
>
> c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że nie
> uzyskam rozkładu normalnego.
Odpowiedz c). Czy probujesz chociaz zadawac im zadania problemowe, a nie
tylko teoretyczne?
--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';
visit: url('http://www.vivamozilla.civ.pl');
}
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2004-10-27 11:15:56
Temat: Re: ocenianie|<onrad napisał(a):
>> statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
>> przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5.
>> Wiem, ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy
>> sprawdzian typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w
>> Internecie'':
>>
>> c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że
>> nie uzyskam rozkładu normalnego.
> Odpowiedz c). Czy probujesz chociaz zadawac im zadania problemowe, a nie
> tylko teoretyczne?
No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
Coś z Twojej branży: to tak jak z budową komórki :) trzeba wiedziec, że
ma... klawisze, wyświetlaczacz i inne cytoplazmy :D
--
Przemysław Adam Śmiejek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2004-10-27 11:16:34
Temat: Re: ocenianiezona alberta napisał(a):
> Tristan Alder wrote:
>
>
>>Co o tym myślicie?
>
>
> Za ile procent wystawiasz dopuszczający? Może poprzeczkę masz za nisko?
Może, ale chodzi o to, że oni nie schodzą poniżej wysokiej puli, bo po
prostu wykuli elementy komputera, jakie im podałem i opisy do czego służą.
--
Przemysław Adam Śmiejek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
6. Data: 2004-10-27 13:38:11
Temat: Re: ocenianieDnia 27 - 10 - 2004 (środa) o godzinie 13 : 15, na grupie
pl.soc.edukacja, Tristan Alder napisał(a):
> No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
> elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
Tak zupełnie improwizując, np.
- Zaprojektuj komputer najbardziej odpowiedni dla: grafika, małej
sieci, domu, etc. Uzasadnij dlaczego wybrałeś te, a nie inne elementy.
- Podaj absolutnie minimalny zestaw niezbędny np. do sformatowania
dyskietki (ciekawe np. ilu zauważy, że bez myszki komputer ruszy, ale
bez klawiatury nie)
- Porównaj możliwości dwóch zestawów komputerowych (np. jeden ze
słabym procesorem, dużym RAM-em i dyskiem, drugi: szybki procek, mały
RAM, etc...) Podaj do czego można by je wykorzystać, uzasadnij swój
wybór.
- Masz dobudować gniazdo USB w 3-letnim komputerze o konfiguracji
(...) . Co wybierzesz - USB na PCI, port USB na śledziu, czy
rozdzielacz USB? Omów wady i zalety każdego rozwiązania.
Może coś w ten deseń? Przepraszam, jeżeli pytania są chybione w
stosunku do tego czego nauczasz na tym przedmiocie, nie jest to
zupełnie moja specjalność, chodziło mi tylko o pokazanie kierunku w
którym można by (IMHO) ewentualnie pójść.
--
Z poważaniem,
Yorick
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
7. Data: 2004-10-27 14:18:00
Temat: Re: ocenianie
>
> Może coś w ten deseń? Przepraszam, jeżeli pytania są chybione w
> stosunku do tego czego nauczasz na tym przedmiocie, nie jest to
> zupełnie moja specjalność, chodziło mi tylko o pokazanie kierunku w
> którym można by (IMHO) ewentualnie pójść.
>
Fajny kierunek, dobrze ukierunkowany. Ja jeszcze wprowadzam
limit cenowy i każę bronić proponowanej konfiguracji.
Generalnie znacznie lepiej sprawdzają się problemy z dobrą
legendą. Zostają na dłużej w pamięci i uczą tego, czego powinno się uczyć.
Pozdrawiam
SZ
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
8. Data: 2004-10-27 16:45:55
Temat: Re: ocenianieDnia 10/27/2004 01:15 PM, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
> elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
Np: dlaczego skoro wiadomo, ze do przechowywania danych w komputerze
sluzy dysk twardy, istnieje w nim takze pamiec ram? Tak na poczekaniu
> Coś z Twojej branży: to tak jak z budową komórki :) trzeba wiedziec, że
> ma... klawisze, wyświetlaczacz i inne cytoplazmy :D
Ja bardzo lubie zadawac uczniom pytanie gdzie w mitochondrium/jadrze/etc
znajduje sie cytoplazma? Niestety wiele osob jest pokonanych przez to
pytanie ;)
(prawidlowa odpowiedz: na zewnątrz)
--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';
visit: url('http://www.vivamozilla.civ.pl');
}
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
9. Data: 2004-10-28 05:51:54
Temat: Re: ocenianieYorick napisał(a):
> Dnia 27 - 10 - 2004 (środa) o godzinie 13 : 15, na grupie
> pl.soc.edukacja, Tristan Alder napisał(a):
>
>
>>No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
>>elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
>
>
> Tak zupełnie improwizując, np.
>
[ciach pomysły]
Generalnie za trudne jak na poziom TI z jedną lekcją na temat budowy.
Oni mają znać elementy składowe główne. Ale sama idea zaczyna do mnie
docierać :D
--
Przemysław Adam Śmiejek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
10. Data: 2004-10-28 09:53:43
Temat: Re: ocenianieTristan Alder wrote:
> Może, ale chodzi o to, że oni nie schodzą poniżej wysokiej puli, bo po
> prostu wykuli elementy komputera, jakie im podałem i opisy do czego
> służą.
Nie rozumiem, co w tym złego, że się nauczyli. Jeśli chcesz ich usadzić
daj trudne pytania.
żona
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |