Strona główna Grupy pl.soc.edukacja ocenianie

Grupy

Szukaj w grupach

 

ocenianie

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 20


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2004-10-26 08:19:07

Temat: ocenianie
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5. Wiem,
ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy sprawdzian
typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w Internecie'':

a) z założenia jest OK i normalne, że uczniowie wykuli elementy
składowe, więc dostają górny pułap ocen

b) z założenia jest OK, ale ja źle sprawdzam i za mało ostro

c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że nie
uzyskam rozkładu normalnego.

d) niebieski.

Co o tym myślicie?

--
Przemysław Adam Śmiejek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


2. Data: 2004-10-27 05:42:59

Temat: Re: ocenianie
Od: "zona alberta" <misia =CUT THIS=@fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tristan Alder wrote:

> Co o tym myślicie?

Za ile procent wystawiasz dopuszczający? Może poprzeczkę masz za nisko?

żona

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


3. Data: 2004-10-27 07:36:52

Temat: Re: ocenianie
Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/26/2004 10:19 AM, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> Witam,
>
> statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
> przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5. Wiem,
> ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy sprawdzian
> typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w Internecie'':
>
> a) z założenia jest OK i normalne, że uczniowie wykuli elementy
> składowe, więc dostają górny pułap ocen
>
> b) z założenia jest OK, ale ja źle sprawdzam i za mało ostro
>
> c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że nie
> uzyskam rozkładu normalnego.

Odpowiedz c). Czy probujesz chociaz zadawac im zadania problemowe, a nie
tylko teoretyczne?

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';
visit: url('http://www.vivamozilla.civ.pl');
}

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


4. Data: 2004-10-27 11:15:56

Temat: Re: ocenianie
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

|<onrad napisał(a):

>> statystyka mówi, że rozkład ocen powinien przynajmniej z grubsza
>> przypominać rozkład normalny. Niestety ja stawiam głównie 4-4,5-5.
>> Wiem, ja jestem za łagodny, ale ogólnie zastnawiam się nad tym czy
>> sprawdzian typu ,,budowa komputera'' lub ,,korzyści i zagrożenia w
>> Internecie'':
>>
>> c) z założenia jest do dupy, bo ludziki wykują teorię i wiadomo, że
>> nie uzyskam rozkładu normalnego.
> Odpowiedz c). Czy probujesz chociaz zadawac im zadania problemowe, a nie
> tylko teoretyczne?

No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
Coś z Twojej branży: to tak jak z budową komórki :) trzeba wiedziec, że
ma... klawisze, wyświetlaczacz i inne cytoplazmy :D

--
Przemysław Adam Śmiejek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


5. Data: 2004-10-27 11:16:34

Temat: Re: ocenianie
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zona alberta napisał(a):
> Tristan Alder wrote:
>
>
>>Co o tym myślicie?
>
>
> Za ile procent wystawiasz dopuszczający? Może poprzeczkę masz za nisko?

Może, ale chodzi o to, że oni nie schodzą poniżej wysokiej puli, bo po
prostu wykuli elementy komputera, jakie im podałem i opisy do czego służą.


--
Przemysław Adam Śmiejek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


6. Data: 2004-10-27 13:38:11

Temat: Re: ocenianie
Od: Yorick <y...@p...pl.dodatek.antyspamowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 27 - 10 - 2004 (środa) o godzinie 13 : 15, na grupie
pl.soc.edukacja, Tristan Alder napisał(a):

> No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
> elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?

Tak zupełnie improwizując, np.

- Zaprojektuj komputer najbardziej odpowiedni dla: grafika, małej
sieci, domu, etc. Uzasadnij dlaczego wybrałeś te, a nie inne elementy.

- Podaj absolutnie minimalny zestaw niezbędny np. do sformatowania
dyskietki (ciekawe np. ilu zauważy, że bez myszki komputer ruszy, ale
bez klawiatury nie)

- Porównaj możliwości dwóch zestawów komputerowych (np. jeden ze
słabym procesorem, dużym RAM-em i dyskiem, drugi: szybki procek, mały
RAM, etc...) Podaj do czego można by je wykorzystać, uzasadnij swój
wybór.

- Masz dobudować gniazdo USB w 3-letnim komputerze o konfiguracji
(...) . Co wybierzesz - USB na PCI, port USB na śledziu, czy
rozdzielacz USB? Omów wady i zalety każdego rozwiązania.

Może coś w ten deseń? Przepraszam, jeżeli pytania są chybione w
stosunku do tego czego nauczasz na tym przedmiocie, nie jest to
zupełnie moja specjalność, chodziło mi tylko o pokazanie kierunku w
którym można by (IMHO) ewentualnie pójść.

--
Z poważaniem,
Yorick

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


7. Data: 2004-10-27 14:18:00

Temat: Re: ocenianie
Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora


>
> Może coś w ten deseń? Przepraszam, jeżeli pytania są chybione w
> stosunku do tego czego nauczasz na tym przedmiocie, nie jest to
> zupełnie moja specjalność, chodziło mi tylko o pokazanie kierunku w
> którym można by (IMHO) ewentualnie pójść.
>
Fajny kierunek, dobrze ukierunkowany. Ja jeszcze wprowadzam
limit cenowy i każę bronić proponowanej konfiguracji.
Generalnie znacznie lepiej sprawdzają się problemy z dobrą
legendą. Zostają na dłużej w pamięci i uczą tego, czego powinno się uczyć.
Pozdrawiam
SZ


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


8. Data: 2004-10-27 16:45:55

Temat: Re: ocenianie
Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 10/27/2004 01:15 PM, Użytkownik Tristan Alder napisał:
> No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
> elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?

Np: dlaczego skoro wiadomo, ze do przechowywania danych w komputerze
sluzy dysk twardy, istnieje w nim takze pamiec ram? Tak na poczekaniu

> Coś z Twojej branży: to tak jak z budową komórki :) trzeba wiedziec, że
> ma... klawisze, wyświetlaczacz i inne cytoplazmy :D

Ja bardzo lubie zadawac uczniom pytanie gdzie w mitochondrium/jadrze/etc
znajduje sie cytoplazma? Niestety wiele osob jest pokonanych przez to
pytanie ;)

(prawidlowa odpowiedz: na zewnątrz)

--
body {
name: '|<ońrad Karpieszu>|';
visit: url('http://www.vivamozilla.civ.pl');
}

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


9. Data: 2004-10-28 05:51:54

Temat: Re: ocenianie
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yorick napisał(a):
> Dnia 27 - 10 - 2004 (środa) o godzinie 13 : 15, na grupie
> pl.soc.edukacja, Tristan Alder napisał(a):
>
>
>>No dobra, ale Budowa Komputera to chyba coś do wykucia. Jakie są
>>elementy, do czego służą. Jaki masz pomysł na problemowe sprawdzenie?
>
>
> Tak zupełnie improwizując, np.
>
[ciach pomysły]
Generalnie za trudne jak na poziom TI z jedną lekcją na temat budowy.
Oni mają znać elementy składowe główne. Ale sama idea zaczyna do mnie
docierać :D



--
Przemysław Adam Śmiejek

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


10. Data: 2004-10-28 09:53:43

Temat: Re: ocenianie
Od: "zona alberta" <misia =CUT THIS=@fr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tristan Alder wrote:

> Może, ale chodzi o to, że oni nie schodzą poniżej wysokiej puli, bo po
> prostu wykuli elementy komputera, jakie im podałem i opisy do czego
> służą.

Nie rozumiem, co w tym złego, że się nauczyli. Jeśli chcesz ich usadzić
daj trudne pytania.

żona

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Nowe umiejętności i kwalifikacje
ile kosztuje licencjat..
Kicz jezykowy.przedstaw zjawisko, analizujac cechy jezyka przykladowych tekstow piosenek nurtu "disco polo"
Korepetycje Business English (Kraków)
Regres czy lenistwo?!?!

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

"kapitan Martyna Graban, i załoga okrętu badawczego Nautilus, [...], odkryli wrak japońskiego niszczyciela Teruzuki"
Nowe Wsk. Moralnej Popr.: 16. Życie prywatne i 18. Kultura artystyczna
Pierwsze sukcesy strajkujących [studentów na UW]
Dalszy ciąg awantury o jedzenie na UW
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci

zobacz wszyskie »