oczko wodne - glony

1. Data: 2006-05-01 09:55:47

Temat: oczko wodne - glony
Od: "Karol Papis" <k...@e...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tamtym roku zrobiłem sobie oczko wodne z kamieni, w tym roku spuściłem z
niego wode zeby je umyc i wlac swierza wode.
Ale nie mogę doszorować kamieni z glonów, czy ktoś może zna jakiś skuteczny
sposób na pozbycie się glonów?
Dodam że oczko ma około 20 000 litrów pojemności.

pozdrawiam,
Karol

2. Data: 2006-05-01 13:20:03

Temat: Re: oczko wodne - glony
Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Domestos. Czyszczę nim nagrobek więc wiem, że świetnie oczyszcza kamień
z glonów ;)

Swoją drogą. Mam oczko juz ze dwadzieścia lat, ale taki pomysł jeszcze
mi do głowy nie przyszedł. Oprócz odmulania dna żadnych innych zabiegów
nie stosuję. W oczku ustala się pewna równowaga biologiczna, której
staram sie nie naruszać.

--

Sławomir J Marusiński
Gdańsk

3. Data: 2006-05-01 17:39:16

Od: "Nero" <n...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

tez tak sadze nie ma co ingerowac.
domestosa odradzam. plytka wode powinienes miec wylozona kamieniem dosyc
grubym a spodem sie nie przejmuj odmolaj co jakis czas dobrze by bylo troche
roslin zasadzić na brzegu i dobry filtr z lampa UV. dobrze by było wpuscic z
2-3 karpie oczyszczaja dno ze szczatek pozytywny wplyw maja rowniez irysy
wodne. jezeli nie masz glebokiego oczka to mozesz miec problem z kwitnieniem

szlachetnego osadu z glonow latwo sie nei pozbedziesz

4. Data: 2006-05-01 18:18:48

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Papis" <k...@e...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
skuteczny
> sposób na pozbycie się glonów?
> Dodam że oczko ma około 20 000 litrów pojemności.

Solidnie doradzą:
http://www.mikrojezioro.met.pl/spis.html
http://www.oczko.wodne.prv.pl/

:-)

Pozdrawiam pogodnie

skryba

5. Data: 2006-05-01 21:06:37

Od: "Bastion" <paradygmat@bez_maila.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisal w wiadomosci

> Solidnie doradz?:
> http://www.mikrojezioro.met.pl/spis.html
> http://www.oczko.wodne.prv.pl/

Temat glonow jest dosc dokladnie
"rozpracowany" na http://www.forum.oczkowodne.net/
Na forum udziela sie aktywnie, miedzy innymi, Pan Pawel Woynowski
autor wymienionej wczesniej strony: "mikrojeziorko".

6. Data: 2006-05-02 04:44:43

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nero" <n...@o...net> napisał w wiadomości
. dobrze by było wpuscic z
> 2-3 karpie oczyszczaja dno ze szczatek >

Zwykłe karpie?
Anka

7. Data: 2006-05-02 07:28:36

Od: "Nero" <n...@o...net> szukaj wiadomości tego autora

ja mam zwyklego ocalonego przed wigilia juz ma z 60 cm. a byl malutki
odkad go mam nie mam problemu z kwitnieneim wody jedynie glony typu moczarki
sie rozrastaja ale one nie sa problemowe

8. Data: 2006-05-02 11:16:15

Od: Kyllyan <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja mam zwyklego ocalonego przed wigilia juz ma z 60 cm. a byl malutki
> odkad go mam nie mam problemu z kwitnieneim wody jedynie glony typu moczarki
> sie rozrastaja ale one nie sa problemowe

Moczarki to nie glony ;) Bardzo pozyteczne w oczku rosliny.
Dostarczaja sporo tlenu i zabierają sporo niepotrzebnych w oczku
związków odzywczych
hamując tym samym rozwój glonów.

--

Sławomir J Marusiński