oczopląs - czy wyleczalny {i jego związek z p.j}

1. Data: 2005-06-18 15:37:28

Temat: oczopląs - czy wyleczalny {i jego związek z p.j}
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

W zasadzie to, patrząc po temacie w zasadzie należałoby grupę konsultantów
n/t tego wątku zawięzić do lekarzy okulistów /względnie neurologów/ dlatego
też tychże tylko [jeśli mogę] prosiłbym o odpowiedź w tym temacie. Nie
chciałbym rzecz jasna podważać opinii lekarskich, ale spotkałem się z 2
bardzo rozbieżnymi opiniami (pozytywnej i negatywnej) i dlatego chciałbym to
potwierdzić 'w którąś stronę'. Czy oczopląs [wynikający z problemów z o.u.n,
który to jednak przeszkodą nie jest] może być przeszkodą do posiadania prawa
jazdy, a jeśli tak, to, pytając z czystej ciekawości - dlaczego ? Na tyle,
na ile się znam to oczopląs polega na mimowolnych, kilkusekundowych {czy
ułamkowych} drganiach gałek ocznych. Obserwując jednak to na co dzień w
niczym mi to nie przeszkadza. Jak to więc jest. Oczywiście zasięgnę opinii
lekarza okulisty, ale najpierw chciałem tu zapytać. Za każdą pomoc, możliwie
najbardziej 'łopatologiczną' będę bardzo zobowiązany. Z góry dziękuję.

cOOba

2. Data: 2005-06-18 15:39:33

Temat: Re: oczopląs - czy wyleczalny {i jego związek z p.j}
Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomniałem dodać najważniejszej rzeczy: Czy da się go wyleczyć, jeśli tak
to w jaki sposób (niegdyś po konsultacji okulistycznej usłyszałem o
możliwości podobnież ustawienia gałek ocznych, ale nie bardzo sobie to
wyobrażam - jak to miało by wyglądać - ostrzeżono mnie jednak, że taki
zabieg czasem powoduje podwójne widzenie.

cOOba

3. Data: 2005-06-18 20:08:37

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyobrażam - jak to miało by wyglądać - ostrzeżono mnie jednak, że taki
> zabieg czasem powoduje podwójne widzenie.

oczoplas jest bezwzglednym przeciwwskazaniem do prowadzenia pojazdow
mechanicznych. Wyplywa to z odpow. rozporzadzenia. Niekiedy, niestety,
zdarza sie, ze lekarz uprawniony do badan kierowcow robi tzw masowke, omija
konsultacje specjalistow i sam wydaje orzeczenie koncowe - i czesto
oczoplasu nie zauwaza. Zdziwiony jestem, ze wogole w tej kwestii istnieje
inna opinia, niz zakaz wydania prawa jazdy.
Co do leczenia - oczoplas jest stanem praktycznie nieodwracalnym, ale bywaja
wyjatki - mysle, ze tutaj Marek Bieniek zajmie stanowisko w tej sprawie,
jako neurolog.
Leczenie okulistyczne w postaci zmiany ustawienia galek ocznych bywa
niekiedy wskazane, kiedy towarzyszy rowniez zez. Korekcja zeza moze oczplas
nieznacznie zmniejszyc i poprawic widzenie - aczkolwiek kwalifikacja powinna
byc bardzo dokladna i wskazania musza dawac szanse poprawy. Kiedy operowano
oczoplasy z zezem w Krakowie - wyniki nienadzwyczajne. Lepsze miala Prof.
Baranowska - George w Klinice w Szczecinie, dodatkowo wspomagajac korekte
szklami pryzmatycznymi. Ale suma summarum efekty sa bardzo male i poprawa w
zwiazku z tym niesatysfakcjonujaca zarowno pacjenta jak i lekarza.

pozdr.

casus

4. Data: 2005-06-18 21:13:34

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jun 2005 22:08:37 +0200, casus wrote:

> Co do leczenia - oczoplas jest stanem praktycznie nieodwracalnym, ale bywaja
> wyjatki - mysle, ze tutaj Marek Bieniek zajmie stanowisko w tej sprawie,
> jako neurolog.

Oczopląs bywa objawem odwracalnym (na przykład w ostrym uszkodzeniu
jednego błędnika czy polekowo), bywa nieodwracalnym. Wszystko zależy od
konkretnego pacjenta. Tu mamy za mało danych, żeby się wiążąco
wypowiadać.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2005-06-18 21:37:57

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek Bieniek" <a...@s...re.invalid>

> [...]
> jednego błędnika czy polekowo), bywa nieodwracalnym. Wszystko zależy od
> konkretnego pacjenta. Tu mamy za mało danych, żeby się wiążąco

Wobec tego, jeśli to możliwe - prosiłbym o (jeśli to możliwe) jakiś namiar
'prywatny' gdzie mógłbym dokładniej rozwinąć temat - bez urazy dla innych
grupowiczów, ale wolałbym nie robić tego publicznie.

Pozdrawiam i z góry dziękuję.
cOOba

6. Data: 2005-06-18 22:04:19

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 18 Jun 2005 23:37:57 +0200, cOOba wrote:

> Wobec tego, jeśli to możliwe - prosiłbym o (jeśli to możliwe) jakiś namiar
> 'prywatny' gdzie mógłbym dokładniej rozwinąć temat - bez urazy dla innych
> grupowiczów, ale wolałbym nie robić tego publicznie.

Nic obiecać nie mogę, ale w razie chęci namiar jest w sygnaturce.

7. Data: 2005-06-18 22:24:39

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nic obiecać nie mogę, ale w razie chęci namiar jest w sygnaturce.

Nie ma sprawy, jeśli nic się nie da zrobić nic się nie stanie.
Co do samego namiaru i sygnaturki - skoro już i tak został podany przez
Posiadacza, więc jego rozszyfrowanie nie będzie chyba żadnym naruszeniem
tajemnicy ;)
Wynalazłem 'mbieniek na epic pl' ale próbując wpełznąć na www.epic.pl
dostałem, że takiej strony ni ma więc moje przypuszczenia a propos adresu
@epic.pl nie są chyba prawdziwe, ale... będę próbował.
Tak, czy tak - dziękuję.

cOOba

8. Data: 2005-06-19 06:03:24

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

d926v3$l5a$...@n...onet.pl,
cOOba <c...@o...pl>:

> Wynalazłem 'mbieniek na epic pl' ale

"na" oznacza @, a reszte nalezy poskladac; ten zawoalowany sposob jest po
to, aby automaty nie wyciagnely adresu i nie sypal sie spam, a wiec nie
podawaj tego adresu explicite, bo zrobisz Markowi niedzwiedza przysluge;

> próbując wpełznąć na www.epic.pl

Nie korzystaj z przegladarki - napisz po prostu email :)

--
Robert

9. Data: 2005-06-19 15:07:27

Od: "cOOba" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"RobertSA" news:d931ru$a7j$1@opal.icpnet.pl...

> "na" oznacza @, a reszte nalezy poskladac; ten zawoalowany sposob jest po
> to, aby automaty nie wyciagnely adresu i nie sypal sie spam, a wiec nie
> podawaj tego adresu explicite, bo zrobisz Markowi niedzwiedza przysluge;

To, że 'na' oznacza @ tego się domyśliłem :)
Reszta i tak już jest nie ważna, jako, że udało mi się z 'poszukiwaną osobą'
skontaktować!

cOOba

endoproteza kolana
Paracetamol
Ropiejący brzuch
dobrzy lekarze!!!
Kto może dać skierowanie na biopsję piersi?