od czego dostaje się alergii ?

1. Data: 2004-09-12 20:51:53

Temat: od czego dostaje się alergii ?
Od: "BT" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Pytanie jak w temacie zastanawia mnie to od jakiegoś czasu ja np. nie miałem
alergii do 20 roku życia, a później ni z stąd ni zowąd mnie dopadło. Jak to
możliwe że kiedyś prawie że nie istniała taka choroba jak alergia, a teraz
straszą że do 2008 roku połowa ludzi będzie miała alergie ? coś mi tu
śmierdzi ;) wiem mniej więcej na czym polega ta choroba od strony
technicznej, ale nie mogę się doszukać informacji na temat od czego się ją
dostaje.

2. Data: 2004-09-13 06:18:36

Temat: Odp: od czego dostaje się alergii ?
Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik BT <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

> Pytanie jak w temacie zastanawia mnie to od jakiegoś czasu ja np. nie
miałem
> alergii do 20 roku życia, a później ni z stąd ni zowąd mnie dopadło.

Ja miałem odwrotnie. Tak do dwudziestego któregoś roku męczyło mnie, ale w
końcu dowiedziałem się o co chodzi i mam z tym spokój.

> Jak to
> możliwe że kiedyś prawie że nie istniała taka choroba jak alergia, a teraz
> straszą że do 2008 roku połowa ludzi będzie miała alergie ? coś mi tu
> śmierdzi ;)

Między innymi powodem jest rosnąca liczba środków czystości, które zamiast
jedynie czyścić, "zabijają" większość drobnoustrojów. Układ odpornościowy
człowieka żyjącego w tak wyjałowionym środowisku zaczyna atakować samego
siebie. Od dawna człowiek żyje w symbiozie ze środowiskiem zewnętrznym i
zmiany w nim powodowane wpływają mocno na stan naszego zdrowia. W "Wiedzy i
życiu" z lutego 2004 ukazał sięartykuł "Zjedz tasiemca na zdrowie", w którym
opisany jest dobroczynny wpływ pasożytów takich jak tasiemce czy tęgoryjce
na ogólny stan zdrowia zaatakowanych nimi organizmów.

> wiem mniej więcej na czym polega ta choroba od strony
> technicznej, ale nie mogę się doszukać informacji na temat od czego się ją
> dostaje.

Jedną z przyczyn jest to co napisałem poprzednio, oraz zanieczyszczenia w
organiźmie, które są łatwym środkiem do wywołania skutków reakcji
alergicznych. Tzn. aby np. katar sienny mógł się "katarzyć", to w układzie
limfatycznym musi być dużo śluzu, który organizm z siebie wywala. Jak zwykle
polecam G.P.Małachow "Oczyszczanie organizmu", gdzie opisanych jest wiele
mechanizmów powstawania chorobotwórczych zanieczszczeń.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

3. Data: 2004-09-13 11:39:35

Temat: Re: od czego dostaje się alergii ?
Od: "BT" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> opisany jest dobroczynny wpływ pasożytów takich jak tasiemce czy tęgoryjce
> na ogólny stan zdrowia zaatakowanych nimi organizmów.

Hmm czyli co mam się nie myć ;) ? teraz wydaje mi się że będę musiał
pomyśleć o zmianie proszku do prania ale na co go zmienić bo brudny nie będę
chodził ;)

> [...]
> polecam G.P.Małachow "Oczyszczanie organizmu", gdzie opisanych jest wiele
> mechanizmów powstawania chorobotwórczych zanieczszczeń.

I tam w tej książce są jakieś metody dzięki którym można pozbyć się allergii
?

4. Data: 2004-09-13 13:54:18

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BT" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Hmm czyli co mam się nie myć ;) ?

Błagam ! Nie !! W tym kraju jest już wystarczająca ilość ludzi, którzy się
nie myją :D

Monika

5. Data: 2004-09-13 16:24:57

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

"idiom" <i...@w...pl> napisał(a)
wnews:ci48i9$76e$1@atlantis.news.tpi.pl:

> Błagam ! Nie !! W tym kraju jest już wystarczająca ilość ludzi, którzy
> się nie myją :D

Wystarczy przejechac sie komunikacja miejscka :)

--
Pozdr. Hektor

6. Data: 2004-09-13 18:13:18

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Hmm czyli co mam się nie myć ;) ? teraz wydaje mi się że będę musiał
> pomyśleć o zmianie proszku do prania ale na co go zmienić bo brudny nie

W sumie nie chodzi o niemycie się, bo to przegięcie w drugą stronę :) Choć
czytałem gdzieś o takich badaniach, że grupa myjąca się raz na tydzień była
nieporównywalnie zdrowsza niż kontrolna myjąca się. Niestety ci pierwsi
mieli mniej kontaktów ze znajomymi ...
Myślę, że dobrym sopsobem jest chigieniczny tryb życia, ale bez uciekania
się do jakichś wyrafinowanych środków czystości, którymi są zalewane sklepy.

> I tam w tej książce są jakieś metody dzięki którym można pozbyć się
allergii
> ?
Sa tam opisane sposoby jak poprawić swoje zdrowie, a alergie są wynikiem
nieprawidłowego funkcjonowania organizmu. Warto przeczytać i niekoniecznie
trzeba od razu robić lewatywy i temu podobne. Często wystarczą np. asany,
czyli odpowiednie ćwiczenia. Warto wiedzieć co na co wpływa. Książka jest
napisana przez lekarza na wypadek jakbyś bał się jakichś znachorów czy
takich tam. Mi pomogła, więc polecam ją każdemu.

7. Data: 2004-09-17 09:21:36

Od: "Trapez" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trapez" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> zmiany w nim powodowane wpływają mocno na stan naszego zdrowia. W "Wiedzy
> życiu" z lutego 2004 ukazał sięartykuł "Zjedz tasiemca na zdrowie", w
którym

A w sumie to bardziej wyczerpujący artykuł na ten temat, pt. "Mądrzy ludzie
żyją w brudzie" ukazał sie w numerze 7/2004 WiŻ.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

detreomycyna - stosowanie ? help !
Czy zab przyrosnie ?
Leki niebezpieczne dla zycia (cross, ale na pl.sci.farmacja ...)
cxukrzyca ciążowa
dermatologia-pajeczaki