odchudzanie-co jesc ?

31. Data: 2009-04-28 20:26:13

Temat: Re: odchudzanie-co jesc ?
Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> które mają NIŻSZY indeks glikemiczny niż ziemniaki? Tort 87, ziemniaki 95?

Ok. Ale 100g ziemniakow zawiera 19.9g weglowodanow, a tort ile? 50g? Z
prostego rachunku matematycznego wynika, ze musisz dostarczyc prawie
2x wiecej ziemniakow, niz tortu, zeby miec ta sama ilosc glukozy we
krwii. Ziemniakow w postaci zdaje sie puree dla takiego IG, dodam
jeszcze :P

--
Olleo

32. Data: 2009-04-28 20:28:59

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przed obiadem wypijam sporo wody - dobrze ponad pół litra.
> Tym samym tego obiadu zjadam mniej i to mniej o mniej więcej połowę.

Mozna tak, a mozna jesc po prostu powoli - co najmniej pol godziny na
obiad. Zaleta taka, ze mozna sie delektowac, mniejszy stres, a
szybciej poczujesz, ze sie najadles i dzieki temu nie zjadasz wiecej,
niz potrzeba.
--
Olleo

33. Data: 2009-04-28 20:31:37

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" <p...@b...pl> napisał w wiadomości

> Czy to nie pomyłka z jakimiś ziemniakami specjalnymi typu puree? takie z
> wody zwykłe polskie mają aż taki indeks glikemiczny? Przecież to skrobia
> jest, a nie cukier prosty typu sacharoza której pełno w torcie.

Trochę Cię wkręca. Montignac podaje, że ziemniaki pieczone mają IG 95, puree
ziemniaczane 90, ziemniaki gotowane bez skórki 70, a w mundurkach 65.
Podejrzewam, że młode ziemniaki gotowane al dente mają jeszcze niższy IG.
Natomiast maltoza (piwo) ma 110.
Pozdr.
A.

34. Data: 2009-04-28 20:43:06

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ziemniaczane 90, ziemniaki gotowane bez skórki 70, a w mundurkach 65.
> Podejrzewam, że młode ziemniaki gotowane al dente mają jeszcze niższy IG.

A knedle ziemniaczane 52. Problem w tym, ze latwo w tym temacie
wkrecac - sprawdzilem kilka stron z tabelami IG i na kazdej podaja
inne wartosci. Czasem roznia sie niewiele, a czasem drastycznie.
--
Olleo

35. Data: 2009-04-28 20:51:19

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> Haha, gotowane ziemniaki gorsze od tortów, lodów, czekolady, coca-coli?

Sprawdz, co to jest ladunek glikemiczny.
--
Olleo

36. Data: 2009-04-28 20:58:21

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger <p...@b...pl> napisał(a):

> Piwo ma ponoć wysoki indeks, zabronione przy cukrzycy ztcw?

> No to jestem w szoku :D
> Haha, gotowane ziemniaki gorsze od tortów, lodów, czekolady, coca-coli?
> Aż się wierzyć nie chce. Czyje się jakbyście mnie wkręcali :D

bo Cie wlasnie wilicki jak zwykle wkreca:).....lubisz byc wkrecanym przez
osobe ktora jest ewidentnym trollem ?
Przeciez pisza Ci o tym kolejni grupowicze, a Ty nadal im nie wierzysz?

Przeciez tabel z indeksami glikemicznymi jest bardzo duzo w sieci, wystarczy
jeden lub dwa klikniecia w klawiature aby sie przekonac, ze wilicki jak zwykle
konfabuluje i manipuluje informacjami, byle kolejnym latwowiernym grupowiczom
udowodnic, ze to on ma racje:)

Przejrzyj np.ta tabele:

http://dietamm.com/indeks_glikemiczny_mendozy

Ps. dla mnie to tez szok kiedy widze jak ewidentny troll, tak latwo manipuluje
ludzmi na grupie :)

37. Data: 2009-04-28 21:00:15

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

ffiona pisze:

> [...]
> 65. Podejrzewam, że młode ziemniaki gotowane al dente mają jeszcze
> niższy IG. Natomiast maltoza (piwo) ma 110.

No właśnie, dzięki.
Ja to i tak czułem organizmem, że gotowane ziemniaki są jak najbardziej
Ok, zwłaszcza młode z koperkiem, mmmhm rozmarzyłem się, już niedługo
będą w handlu :)

STranger

38. Data: 2009-04-28 21:05:42

Od: " Karol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

o...@t...pl napisał(a):

> [...]
> 2x wiecej ziemniakow, niz tortu, zeby miec ta sama ilosc glukozy we
> krwii. Ziemniakow w postaci zdaje sie puree dla takiego IG, dodam

indeksow glikemicznych tak sie nie oblicza. Oznacza sie je doswiadczalnie dla
kazdego typu pokarmu indywidualnie i nie ma to nic wspolnego z zasadami
czystego rachunku matematycznego.

39. Data: 2009-04-28 21:16:20

Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol pisze:

> bo Cie wlasnie wilicki jak zwykle wkreca:).....lubisz byc wkrecanym przez
> osobe ktora jest ewidentnym trollem ?

Hehe, nie spodziewałem się po nim tego, z opuszczoną gardą podszedłem do
tego starcia ;)

> [...]
> konfabuluje i manipuluje informacjami, byle kolejnym latwowiernym grupowiczom

Hmm... cóż. Nie chciało mi się sprawdzać tabel, akurat teraz między
czytaniem i pisaniem postów tłumaczę dłuższy tekst dla znajomej na jutro
rano.

> Przejrzyj np.ta tabele:
>

> http://dietamm.com/indeks_glikemiczny_mendozy
>

> Ps. dla mnie to tez szok kiedy widze jak ewidentny troll, tak latwo manipuluje
> ludzmi na grupie :)

Mea culpa ze prawie dałem sie podejść. Tak to jest gdy sie kogoś darzy
sympatią, za posty o omega3 miałem o nim dobre zdanie więc się nie
spodziewałem ze mnie wkręcać będzie w tak banalnej sprawie jak indeks
glikemiczny ziemniaków, LOL.

STranger

40. Data: 2009-04-28 21:25:00

Od: o...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> indeksow glikemicznych tak sie nie oblicza. Oznacza sie je doswiadczalnie dla
> kazdego typu pokarmu indywidualnie i nie ma to nic wspolnego z zasadami
> czystego rachunku matematycznego.

Przeczytaj jeszcze raz i zauwaz, ze ja nie obliczam IG, ale ilosc
glukozy we krwii po spozyciu danego produktu, czyli ladunek
glikemiczny, a ten, to wlasnie proste rownanie matematyczne.

Nawiasem mowiac Tomek uparcie zapomina wspomniec, ze np. taki tort
spozywa sie samodzielnie, a do ziemniakow doklada sie zazwyczaj spora
porcje warzyw i jakies miesko (np. indycze :P), a to tez ma duzy wplyw
na uwalnianie glukozy do krwii, ze nie wspomne o dodatkowych
skladnikach odzywczych.
--
Olleo

Kleszcze
Jaka jest dobra maść dla sportowców na nadciągnięcia naderwania
Najefektywniejszy immunostymulator?
Słuch noworodka
wiek metrykalny a wiek biologiczny