oddać krew..

1. Data: 2003-05-19 22:13:29

Temat: oddać krew..
Od: "agata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam krew 0Rh - czyli w sumie dość "cenną" :))))) tylko się zastanawiam...ile
trzeba mieć lat żeby oddać krew( w sumie za 3 dni mam 18) ? i jakie badania
robią...
strasznie boję się igieł...tego chyba nie uniknę:) ale jak to wygląda?
najpierw badania (1pobranie krwi) a potem wyssanie(2kłucie) ?
i jakie badania robi się krwi? chyba na HBV i HIV tak?

2. Data: 2003-05-19 22:28:25

Temat: Re: oddać krew..
Od: "mirek" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agata" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam krew 0Rh - czyli w sumie dość "cenną" :))))) tylko się
zastanawiam...ile
> trzeba mieć lat żeby oddać krew( w sumie za 3 dni mam 18) ?

o ile dobrze pamietam to
trzeba miec ukonczone 18 lat i minimum 55 kg wagi

pozdrawiam
mirek

3. Data: 2003-05-20 06:15:25

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mirek" napisał ...

> o ile dobrze pamietam to
> trzeba miec ukonczone 18 lat i minimum 55 kg wagi

Z tym kg to niekoniecznie.
Ja nie ważę nawet 50 kg, a oddawałam.

Pozdrawiam !
Mała Mi

4. Data: 2003-05-20 06:31:16

Od: "zielsko" <4zielsko@USUN_TOhoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 03-05-20 użytkownik agata napisał :

> [...]
> najpierw badania (1pobranie krwi) a potem wyssanie(2kłucie) ?
> i jakie badania robi się krwi? chyba na HBV i HIV tak?

Trza miec 18 lat. Zabrac dowod pojsc do stacji.
Tam pobiora krew na morfologie(robia to 1 w roku, a potem juz tylko z
palca) Posadza na fotelu i jazda :)
A najpierw wypelnia sie ankiete. Nie idz jezeli 2tyg. przed oddaniem
bralas antybiotyki mialas zabieg dentystyczny itd.
Pozdrawiam. A cale oddawanie krwi to czasem ponizej 12-10 min. trwa.
Pozdrawiam.
A o wadze nic mi nie wiedomo moja szwagierkama 47kg i tez oddaje.
pozdrawiam.
zielsko
--
www.fotozielsko.prv.pl

Non Nobis Solum Sed Toti Mundo Nati

5. Data: 2003-05-20 06:35:58

Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najpierw badania (1pobranie krwi) a potem wyssanie(2kłucie) ?
> i jakie badania robi się krwi? chyba na HBV i HIV tak?

Trzeba być pełnoletnim, mieć jakąś tam minimalną wagę (chyba coś koło 55
kg). No i przejść badania w stacji krwiodawstwa. Nie wiem skąd jesteś, ale
np. w Wawie Stołeczna Stacja Krwiodawstwa mieści się na ul. Nobla/Saska.
Więcej informacji pod adresem www.rckik-warszawa.com.pl . Wgląda to tak, że
zakładasz buciki ochronne i meldujesz się w rejestracji. Tam po zapisaniu
dostajesz ankietę do wypełnienia z pytaniami dot. twojego zdrowia, chorób,
które przeszłaś, leków które zarzywasz, ciąży, partera itp. itd. Oddajesz
próbkę krwi w laboratorium i czekasz na wezwanie do lekarza. Lekarz wykonuje
ogólne badanie, osłuchuje, mierzy ciśnienie, pyta o samopoczucie, wagę. I on
decyduje na podstawie wywiadu i wyników badań (także tej wcześniej oddanej
próbki), czy możesz oddawać krew w ogóle i czy możesz to zrobić konkretnie
dziś i decydujecie też w jakiej ilości (270 czy 450 ml). Potem masz kawkę
lub herbatkę i cos słodkiego. Następnie zakładasz fartuszek i wędrujesz na
właściwe oddanie. Siadasz sobie w takiej półleżącej pozycji na foteliku,
umieszczasz rękę w okienku a z drugiej strony pani już się wszystkim zajmie
i powie Ci co robić. Lezysz sobie tylko z igłą w żyłce i zaciskasz dłoń.
Jesli wszystko jest o.k. to dostajesz obiadek i 0,5 kg czekolady. I do domku
:-)
Robi się pełne badanie krwi, a o wyniki możesz zawsze poprosić. A do tego
wszystkie weneryczne (nie znam się, ale na pieczątce jest mnóstwo tajemnych
skrótów). No i są niestety dwa kłucia. Igieł się nie uniknie i to dużych i
grubych na tyle aby krew sama przez nie płynęła, bo strzykawek się w stacji
nie używa.
Jeśli masz jeszcze jakies pytania to chętnie się podzielę.
Pozdrowionka
Marcin(-ek)

6. Data: 2003-05-20 08:39:59

Od: "Artur" <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Robi się pełne badanie krwi, a o wyniki możesz zawsze poprosić. A do tego
> wszystkie weneryczne (nie znam się, ale na pieczątce jest mnóstwo
tajemnych
> skrótów).

A ja mam pytanko takie:

moja dziwczyna oddawala krew w takim autobusie no i dostala juz legitymacje
poczta ale nic poza tym czy gdyby cos wykryli to by zadzwonili albo co?
Jezeli by chciala otrzymac wyniki tych badan to musi sie zglosic do tego
punktu krwiodastwa (Katowice) osobiscie czy mozna jaks inna droga (list,
email, ...)?

z gory dzieki

--
Pozdrowko Artur

7. Data: 2003-05-20 10:54:47

Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jezeli by chciala otrzymac wyniki tych badan to musi sie zglosic do tego
> punktu krwiodastwa (Katowice) osobiscie czy mozna jaks inna droga (list,

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia jak to jest w Katowicach, ani jak to jest w
przypadku takich "objazdowych imprez". Ale gdyby coś wykryli to z tergo co
wiem mają obowiązek powiadomić "klienta" o tym. Są dzę, że najlepiej zrobi
jak się zgłosi do regionalnej stacji krwiodawstwa, która organizowała to.
Nie jestem pewien, czy udzielą jej info przez telefon. Bywa to różnie z
powodu ochrony danych osobowych. Ja przy każdym oddaniu dostaję swoją kartę
do rączki i mogę wszystkie wpisy lekarzy poczytać sobie. A wyniki badań są
wydawane od razy po przebadaniu próbki krwi.
A może dziewczyna będzie chciała oddawać krew regularnie?

8. Data: 2003-05-20 12:24:14

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agata" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam krew 0Rh - czyli w sumie dość "cenną" :))))) tylko się
zastanawiam...ile
Też mam 0 i niestety moją krwią "pogardzili" biorę leki na uczulenie. Tak
więc jeśli bierzesz leki to Twojej krwi nie przyjmą. I pewnie tak jest
bezpieczniej dla pacjentów. Tylko pamiętam mój zawód, gdy pognałam do
szpitala po komunikacie w radio, że właśnie brakuje 0Rh-, a mi podziękowali
:(((
Pozdrawiam
barbarella

9. Data: 2003-05-20 13:16:52

Od: "Marcin\(-ek\)" <g...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bezpieczniej dla pacjentów. Tylko pamiętam mój zawód, gdy pognałam do
> szpitala po komunikacie w radio, że właśnie brakuje 0Rh-, a mi

Na moją krew tez często kręcą nosem, bo jest za gęsta. Więc sadzają mnie
przy dystrybutorze i zmuszają do picia wody na litry :-) Chodzi o
bezpieczeństwo pacjentów, ale też o normalne reklamacje. Szpital nie dostaje
krwi od stacji tylko ją kupuje. Więc jesli dostanie jakąś "kiszkę" do
reklamuje. No a w następnej kolejności stacja krwiodawstwa czepia się dawcy.

10. Data: 2003-05-20 18:54:18

Od: "agata" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

właśnie przypomniałam sobie że zapomniałam powiedzieć o chyba
najważniejszym:

byłam wcześcniakiem, podali mi szczepionkę przeciwko żółtaczce (miałam
jakieś 2 dni) tylko że była ona zaklarzona bakteriami gronkowca złocistewo
( może ktoś kiedyś słyszał o tym co się działo w słubicach w '85- kilka osób
tak załatwili). teraz w sumie widać skótki tej choroby (braki w
kości-krutsza ręka i noga itp.)..ale z tego co wiem choroba jest uśpiona
więc chyba mnie to dyskwalifikuje:(((((((((((((((((((
czy może gronkowiec nie ma znaczenia w tym przypadku?

Pomocy!!! - Syndrom Paranoido Catatonicum
tężec
Slady po szwach, operacji
Proszę o tłumaczenie
Mafia tow. Lapinskiego