odessanie katarku

21. Data: 2004-11-25 18:57:06

Temat: Re: odessanie katarku
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Nov 2004 19:33:44 +0100, MagdaK. wrote:

> Czegos tu nie pojmuje - wiec jak jest z tymi kroplami. Wiem, ze niektorzy
> sadza ze leki homeopatyczne to placebo, ale przesada byloby aby krople do
> nosa byly zwykla woda, ktora leczy.

Preparaty (bo przecież nie "leki") czysto homeopatyczne z definicji nie
mają prawa zawierać żadnej substancji czynnej w ilościach które dają się
stwierdzić najczulszymi z dostępnych metod. Tyle.

Znam ludzi, którzy twierdzą, że homeopatyki działają, znam też takich,
co twierdzą, ze działają lepiej niż placebo. Problem w tym, ze nie ma na
to żadnych rzetelnych dowodów.

Natomiast jedno preparatom homeopatycznym przyznać trzeba: o ile to
czyste homeopatyki, to rzeczywiście nie powinny mieć żadnych działań
niepożądanych ani przeciwwskazań do stosowania...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

22. Data: 2004-11-25 18:58:14

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MagdaK." <z...@i...pl> napisał w wiadomości

> O, sprzeczne info z poprzednim postem Moniki. JAK to jest w koncu z tymi
> kropelkami?

Moje pięcioletnie dziecko ma skłonność do długich, gęstych katarków.
Wypróbowałam Euphorbium com, Sterimar i Tetrisal. Na oko to samo :) Z tym,
że Tetrisal jest połowę tańszy od Euphorbium i ma delikatniejszy dla małego
noska psikacz od Sterimaru. W każdym razie mój synek nie akceptował
Sterimaru, a pozwalał sobie psikać Tetrisalem (tylko trzeba wybrać ten
"czysty", bo jest jeszcze z dodatkami)

Pozdrawiam
Jola

23. Data: 2004-11-25 19:08:18

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co58qf$kjj$...@a...news.tpi.pl,
MagdaK. <z...@i...pl>:
> Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości >

> Czylu jest to zbedne wydanie kasy?

Moim zdaniem, tak.

> Mam Sterimar, sol fizjologiczna - sugerujesz ze Euphorbium w tym
> przypadku jest zbedne? Prawda jest, ze apekarze sprzedaja wszystko, w
> koncu leki to dla nich towar jak kazdy inny, dlatego zapytalam na gr
> aby nieswiadomie znowu nie nabywac czegos co w zasadzie mam pod inna
> nazwa.
> Magda

Sol fizjologiczna jest OK, Sterimar bym sobie odpuscil.

--
Robert

24. Data: 2004-11-25 19:12:35

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

c...@a...coca.cola,
Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>:

> Preparaty (bo przecież nie "leki") czysto homeopatyczne z definicji
> nie mają prawa zawierać żadnej substancji czynnej w ilościach które
> dają się stwierdzić najczulszymi z dostępnych metod. Tyle.

Pulsatilla pratensis D2, Luffa operculata D2 powinny dac sie wykryc (D2 to
1:100 w stosunku do roztworu wyjsciowego, tzw. w homeopatii "stock")

chlorek benzalkonium 0,01% (konserwant) tez moze miec znaczenie - ma on
chyba dzialanie bakterio- i wirostatyczne

--
Robert

25. Data: 2004-11-25 19:21:20

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 25 Nov 2004 20:12:35 +0100, RobertSA wrote:

> [...]
> chlorek benzalkonium 0,01% (konserwant) tez moze miec znaczenie - ma on
> chyba dzialanie bakterio- i wirostatyczne

Dlatego pisałem o czysto homeopatycznych. Takich wiesz, D3 czy D5:)

A jeśli do nich dosypują czegoś jeszcze, to działa to coś jeszcze
zapewne:)

26. Data: 2004-11-25 20:39:48

Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czyste homeopatyki, to rzeczywiście nie powinny mieć żadnych działań
> niepożądanych ani przeciwwskazań do stosowania...

Dzieki za oswiecenie:)

27. Data: 2004-11-25 20:41:21

Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
wiadomości

> Sol fizjologiczna jest OK, Sterimar bym sobie odpuscil.

Mozna wiedziec dlaczego nie jestes za sterimarem?

28. Data: 2004-11-25 20:50:07

Od: "MagdaK." <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mermaind" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli podejrzewasz alergię, to pediatra (lub lepiej alergolog) powinien
> coś
> doradzić.

Pediatra twierdzi, ze dziecko jest za male na testy alergiczne.

> Mi osobiście na katar alergiczny błyskawicznie pomaga Zyrtex -

Tez stosowalismy go przez kilka dni, ale zaprzestalismy na dobro Fenistilu.
Metoda prob i bledow. Wiem, ze u malucha nie powinno sie experymentowac, ale
chyba Fenistil przynosi jej wieksza ulge. Moze jak ten chorobowy katar
przejdzie, a pojawi sie woda, to wtedy zastosowac ten Zyrtek?

> Jak długo? Z tego co pamiętam nie powinno się podawać dłużej niż 3 dni,
> maksymalnie 5. Przynajmniej tak mówiła mi pediatra.

Nasza pediatra mowi, ze jesli tylko na noc to mozna dawac dluzej niz 5 dni.
Wlasnie na grupe wyslalam zapytanie odn. ilosci dni "kropelkowych". Gdzie
cos slyszalam o kroplach do nosa to tez wszedzie bylo, ze 3-5dni.

> U moich dzieci skutkowały inhalacje z rumianku i majeranku. Robiłam to
> tak:
> dziecko śpiące w łóżeczku przykrywałam prześcieradłem i stawiałam pod nim
> garnek z parującym naparem (poza zasięgiem).

O, dobry pomysl. Powiedz tylko - to przykrycie dziecka to razem z glowka,
jak dlugo robilas te inhalacje?

Pozdrawiam
Magda

29. Data: 2004-11-25 21:12:18

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

co5g2g$fa0$...@a...news.tpi.pl,
MagdaK. <z...@i...pl>:
> Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
> wiadomości

> Mozna wiedziec dlaczego nie jestes za sterimarem?

No coz, jest to bardzo lekko slona woda; nie wnosi nic wiecej do leczenia
niz sol fizjologiczna.

--
Robert

30. Data: 2004-11-26 06:54:50

Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tez stosowalismy go przez kilka dni, ale zaprzestalismy na dobro
Fenistilu.

Czyli dostaje już leki przeciwalergiczne. O to tylko mi chodziło. Jeśli to
alergia, to leki powinny dać poprawę. Może więc to nie alergia? Na testy
dziecko jest IMHO za małe.

> Metoda prob i bledow.

Tak, ale pod okiem doświadczonego lekarza - najlepiej alergologa-pediatry.

> O, dobry pomysl. Powiedz tylko - to przykrycie dziecka to razem z glowka,

Dziecko leży w łóżeczku (obniżonym), przykrywamy tylko górę łóżeczka i
krzesło z garnkiem z gorącą wodą (stojące w nogach, poza zasięgiem dziecka).
Nie chodzi o robienie szczelnego namiotu, tylko, aby skierwać parę w stronę
łóżeczka, a nie reszty pokoju.

> jak dlugo robilas te inhalacje?

Aż woda przestała parować :)

Pozdrawiam
Jola

szczepienie niemowlaka
nalotna jezyku..antybiotyk nie pomogl
jak przytyc?
Oberon, Vilcacora, Pajączek - warto przeczytać !!!
jak dlugo wazne skierowanie?