odkrycia wakacyjne

1. Data: 2011-08-15 07:36:00

Temat: odkrycia wakacyjne
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Z pozdrowieniami :)
Jak zwykle - z "między pomiędzy gdzieś".

http://www.youtube.com/watch?v=azJa8gWFrv4

http://www.youtube.com/watch?v=JAAE_51av0M&feature=r
elated

2. Data: 2011-08-25 18:51:22

Temat: Re: odkrycia wakacyjne
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Paul Dirac, angielski fizyk teoretyk. Jeden z twórców mechaniki
kwantowej i elektrodynamiki kwantowej, laureat Nagrody Nobla z
dziedziny fizyki w roku 1933 za wkład w rozwój mechaniki kwantowej.

Powiedział między innymi coś, co mi się po prostu podoba.

"Nie mogę zrozumieć dlaczego marnujemy czas dyskutując religię. Jeśli
jesteśmy uczciwi, a naukowcy powinni tacy być, to musimy przyznać, że
religia jest zbieraniną fałszywych stwierdzeń, bez żadnych podstaw w
rzeczywistości. Sama idea Boga jest produktem ludzkiej wyobraźni. To
jest zupełnie zrozumiałe, dlaczego pierwotni ludzie, którzy o wiele
bardziej byli narażeni na łaskę i niełaskę sił przyrody niż my
dzisiaj, personifikowali te siły w strachu i z drżeniem. Ale dziś, gdy
my już zrozumieliśmy tak wiele naturalnych procesów w przyrodzie, my
nie mamy takiej potrzeby. Nie mogę dostrzec za żadne skarby świata,
jak Wszechmogący Bóg pomaga nam w jakikolwiek sposób. To co ja widzę,
że to założenie prowadzi do takich bezproduktywnych pytań - dlaczego
Bóg pozwala na tak wiele nieszczęść i niesprawiedliwości, wyzysku
biednych przez bogatych i wszystkich innych okropności. On mógł temu
zapobiec. Jeśli religia jest ciągle nauczana, to bynajmniej nie z
powodu, że jej idee wciąż nas przekonują. Ale po prostu dlatego, że
niektórzy z nas chcą zapewnić spokój niższych klas. Spokojnymi ludźmi
jest o wiele łatwiej rządzić niż krzykliwymi i niezadowolonymi. Jest
też znacznie łatwiej ich eksploatować. Religia jest rodzajem opium
narodu, który pozwala uśpić ludzi w pobożnych marzeniach i skłonić aby
zapomnieli o krzywdach, które są im wyrządzane. Stąd wynika sojusz
tych dwóch wielkich sił politycznych, państwa i Kościoła. Państwo i
Kościół potrzebują iluzji, że dobry Bóg nagrodzi ludzi w niebie, a nie
na ziemi - tych wszystkich którzy godzą się na niesprawiedliwości,
którzy wypełniają swoje obowiązki cicho i bez narzekania. Dlatego
właśnie uczciwe stwierdzenie, że Bóg jest tylko wytworem ludzkiej
wyobraźni jest nazywane przez Kościół najgorszym ze wszystkich
grzechów śmiertelnych."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Paul_Adrien_Maurice_Dir
ac

3. Data: 2011-08-25 19:01:14

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...
>Paul Dirac, angielski fizyk teoretyk. Jeden z twórców mechaniki
>kwantowej i elektrodynamiki kwantowej, laureat Nagrody Nobla z
>dziedziny fizyki w roku 1933 za wkład w rozwój mechaniki kwantowej.

A, to zeby wszyscy wiedzieli, ze Dirac wielkim medrcem byl.

> Powiedział między innymi coś, co mi się po prostu podoba.

> "Nie mogę zrozumieć dlaczego marnujemy czas dyskutując religię. Jeśli

[ciach]

Klasyczny ludowy antyteizm, naszpikowany niezrozumieniem podstaw od podstaw.

4. Data: 2011-08-25 19:45:46

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Sie, 21:01, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> Uzytkownik "Hanka"
> A, to zeby wszyscy wiedzieli, ze Dirac wielkim medrcem byl.

Nie.
Zeby wiedzieli, kim byl.
Bo na przyklad ja do wczoraj nie wiedzialam.
Ba, w ogóle nie wiedzialam o jego istnieniu.

Podstaw czego?

5. Data: 2011-08-25 20:08:44

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisal w wiadomosci
bb.googlegroups.com...
> [...]

>Zeby wiedzieli, kim byl.
>Bo na przyklad ja do wczoraj nie wiedzialam.
>Ba, w ogóle nie wiedzialam o jego istnieniu.

Ech ta dzisiejsza mlodziez, tylko po co powolywac sie az na Diraca skoro
tezy sa naprawde bardzo oklepane.

>Podstaw czego?

Wszystkiego o czym bylo napisane. Zaczynajac od tego, ze metodologia naukowa
ma wbudowane ograniczenia i powolywanie sie na nia w celu rozstrzygania o
czyms co nie jest w jej zakresie rozstrzygalnosci jest po prostu zenujace -
zwlaszcza jesli robi to Dirac. A konczac na poplataniu doczesnosci ze
sprawami boskimi. No a opium dla ludu dalo czadu na maksa.

6. Data: 2011-08-25 20:18:56

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-25 20:51, Hanka pisze:
> [...]
> właśnie uczciwe stwierdzenie, że Bóg jest tylko wytworem ludzkiej
> wyobraźni jest nazywane przez Kościół najgorszym ze wszystkich

Hm, gdyby nie to, że te słowa padły blisko 100 lat temu, to
powiedziałabym, że to stek utartych antyreligijnych sloganów, nie
wnoszących nic nowego, żadnego nowego spojrzenia i świadczące o wielkiej
pysze i zadufaniu w sobie.
No, ale skoro powiedział to 100 lat temu, to skomentuję tylko, że
przestarzałe już to spojrzenie. Na pewno spodobałoby się np. mojemu
ojcu, ale nie mnie. ;)

Ewa

7. Data: 2011-08-25 20:34:55

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powiedziałabym, że to stek utartych antyreligijnych sloganów, nie
> wnoszących nic nowego, żadnego nowego spojrzenia i świadczące o wielkiej

W tymze linku podobnie Pauli (ten od "zakazu Pauliego" - zeby wszyscy
wiedzieli kim byl Pauli) podsumowal Diraca.

8. Data: 2011-08-25 20:57:08

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-08-25 22:34, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

ac

> W tymze linku podobnie Pauli (ten od "zakazu Pauliego" - zeby wszyscy
> wiedzieli kim byl Pauli) podsumowal Diraca.

Jego komentarz do tych słów to strzał w 10.

Poza tym - choćby ze względu na swoje "pozafizyczne" zainteresowania
powinien być bardziej godny uwagi. ;)

Ewa

9. Data: 2011-08-25 21:24:29

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> właśnie uczciwe stwierdzenie, że Bóg jest tylko wytworem ludzkiej
> wyobraźni jest nazywane przez Kościół najgorszym ze wszystkich

Taka wypowiedź laureata NN nie za bardzo o nim dobrze świadczy, moim
zdaniem. Jest tu więcej pyszałkowatości niż pokory, żadnego zrozumienia
dla innych dziedzin nauki - chociażby filozofii - brak szacunku dla
wyznawców religii, co jest zdecydowanie osobistą intymną sprawą każdego
człowieka.
Zdecydowanie wolę o wiele mądrzejszą sokratesową wypowiedź: "Wiem, że
nic nie wiem."

michał

10. Data: 2011-08-25 21:30:45

Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" <6...@g...pl> napisał w wiadomości

> Zdecydowanie wolę o wiele mądrzejszą sokratesową wypowiedź: "Wiem, że nic
> nie wiem."

I tak trzymaj.
A morał jest jeden.
Nic się nie zmienia. Nawet świat.

Autorytety młodych
Czy to kradziesz? (link)
Ksiazki psychologiczne w rewelacyjnych cenach i z bonusami !!!
Gra... czy zgodzicie się, że pomaga?
Relacja między poziomem a nudą.