odlezyny

1. Data: 2004-10-28 05:42:17

Temat: odlezyny
Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prosze, pomozcie, co najlepiej stosowac na odlezyny u starszej osoby? Jak im
zapobiegac? Slyszalam cos o jakis materacach przeciwodlezynowych. Czy one sa
skuteczne?
Basiek.

2. Data: 2004-10-28 05:51:43

Temat: Re: odlezyny
Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> im
> zapobiegac? Slyszalam cos o jakis materacach przeciwodlezynowych. Czy one

nacierać takim specjalnym spirytusem z dodatkiem tłuszczu, niestety nie
pamiętam nazwy i nie wiem czy jest dostępny w Polsce, ale zapytaj w aptekach

--
rene
gg 4289772

"Mężczyźni wolą blondynki, gdyż uważają, że brunetki są inteligentniejsze i
przez to bardziej niebezpieczne"
Zofia Arnould

3. Data: 2004-10-28 07:53:20

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basiek wrote:

> Prosze, pomozcie, co najlepiej stosowac na odlezyny u starszej osoby? Jak im
> zapobiegac? Slyszalam cos o jakis materacach przeciwodlezynowych. Czy one sa
> skuteczne?

Materace są skuteczne, a nawet konieczne staje się często ich używanie.
Najlepsze są IMO takie zmiennociśnieniowe. Możesz popytać w
wypożyczalniach sprzętu medycznego lub rozważyć kupno. Są też takie
zwyklejsze materace gąbkowe i inne, ale taki zmiennociśnieniowy jest
najlepszy w sumie, choć niektórzy nie lubią, bo troszkę "buczy".
Poza tym przede wszystkim zmienianie pozycji, nacieranie i cała
profilaktyka p/odleżynowa. Na odleżyny są specjalne plastry - popytajcie
w aptece. Są one niestety stosunkowo drogie, ale przynjamniej skuteczne.
Poproście lekarza/pielęgniarki prowadzącego, aby Wam podesłali kogoś do
domu, aby dobrze poinstruował Was jak pielęgnować skórę u osoby
zagrożonej odleżynami.

--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,

4. Data: 2004-10-28 19:59:21

Od: Sławek SWP <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W: clq0rp$ek7$...@o...icpnet.pl,
Od: Basiek <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>
Było:
> Prosze, pomozcie, co najlepiej stosowac na odlezyny u starszej osoby?
> Jak im zapobiegac? Slyszalam cos o jakis materacach
> przeciwodlezynowych. Czy one sa skuteczne?
> Basiek.

U osoby leżącej długo ale nie ciągle, znakomicie się spisuje taki materac z
wsypem z kulek styropianowych - albo z czegoś podobnego.

Nie ma problemu ani z nadmiernym poceniem a o odleżynach na szczęście nie ma
mowy.
Podkreślam, że osoba chora czasami wstaje i potrafi sama zmienić pozycję.
Pewnie to ma znaczenie ...

--------
Przy odpowiedzi na priv proszę usunąć oczywiste 2 nadwyżki tekstu
--------
Sławek SWP
Zajrzyj na : http://teampoland.republika.pl/

5. Data: 2004-10-28 20:11:31

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje Wam serdecznie za wskazowki. Niestety nie wszystkie rady sa do
zastosowania, bo ta osoba lezy i nie potrafi sama zmienic pozycji. Problem
polega na tym, ze jak juz sie polozy w innej pozycji, to natychmiast robia
sie nastepne odlezyny. Juz nie wiadomo, w jaki sposob klasc, zeby ich nie
bylo. Domyslam sie, ze jest to zwiazane z wyczerpaniem organizmu - osoba ta
przyjmuje tylko plyny i to w bardzo malych ilosciach.
Jeszcze raz dziekuje.
Pozdrawiam.
Basiek.

6. Data: 2004-10-28 20:52:13

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Dobrym sposobem jest zmieniać (pomoc w zmianie) pozycję osoby leżacej co
20-30 minut. Smarowanie pleców spirytusem i oklepywanie ich. Pod łokciami i
piętami można podłożyć wykonane z waty takie krążki. Dodatkowo można zakupić
w aptece żelowe kompresy (Granuflex)

Polecam do przeczytania:
http://www.revita.com.pl/index.php?p=707
http://www.revita.com.pl/index.php?p=721

Marta
(gg:3571564)

Użytkownik "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:clq0rp$ek7$1@opal.icpnet.pl...

7. Data: 2004-10-28 22:39:45

Od: "robkor" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Dobrym sposobem jest zmieniać (pomoc w zmianie) pozycję osoby leżacej co
> 20-30 minut.

Witam!

Przez 24 godziny daje to 48 - 72 zmiany/dobę - tego nikt z opiekujących się
nie wytrzyma a i chory będzie miał dość. Na najlepszych oddziałach
intensywnych zmiana ułożenia jest co 2 godziny .

Pozdrawiam
robkor

8. Data: 2004-10-29 13:34:17

Od: "Basiek" <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wytrzyma a i chory będzie miał dość. Na najlepszych oddziałach
> intensywnych zmiana ułożenia jest co 2 godziny .

Czesciej nie dalybysmy rady zmieniac pozycji Babci, a szczegolnie w nocy.
Pozdrawiam.
Basiek.

9. Data: 2004-10-29 15:50:24

Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście masz rację !
Nie wiem skąd mi się to wcisnęło co 20 minut...Być może myślałam w tym
momencie o czymś innym..Przepraszam za błąd.

Marta
(gg:3571564)
Użytkownik "robkor" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> nie wytrzyma a i chory będzie miał dość. Na najlepszych oddziałach
> intensywnych zmiana ułożenia jest co 2 godziny .

Poszukuje miejsca w Warszawie ... help me :)
Bąbel i ból w gardle
Robic czy nie ????
migdałki- kiedyś mi wycięli a teraz...
"ostrogi kogucie"