odmowa badan prenatalnych

11. Data: 2004-11-06 12:43:48

Temat: Re: odmowa badan prenatalnych
Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek Jarzynka" <t...@z...tlen.net> napisał w
wiadomości news:3326697.2KHadcMCu3@arista.cpi.pl...

> Dlaczego "narkotyki" maja byc bardziej mutagenne od, dajmy na to,
> azbestu czy aspiryny?

nie wiem, to byl przyklad. nie znam sie na tym.

12. Data: 2004-11-06 12:45:27

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pamana" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> dla koscioła prośba kobiety i badania prenatalne oznaczają tylko jedno ,to
> ,że mysli o aborcji .

ale idac ta logika, kk powinien zakazac chodzenie na usg, bo usg sie robi
wlasnie po to, zeby sprawdzic, czy wszystko w porzadku, a nie po to, zeby
okreslic plec...

13. Data: 2004-11-06 14:38:22

Od: Sabinka <s...@t...tuniema.pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 5 Nov 2004 23:38:48 +0100, "Ruua"
<TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> wrote:

>no wlasnie - a wiesz, co dopuszcza kk? bo ja nawet nie wiedzialam, ze
>aborcje z wada wrodzona dopuszcza - ze wogole jakakolwiek aborcje dopuszcza.

Dziwne mi sie to wydaje. Ale chodzi o wady prowadzace do smierci,
prawda? No ale w sumie co za roznica, jesli chodzi o zabicie
czlowieka.
Troche to OT, ale kiedys Kosciol podobno twierdzil, ze do plodu
zostaje zeslana dusza w 3 miesiacu ciazy, czyli ze do 3 miesiecy mozna
bylo ciaze bez grzechu usunac. Wie ktos moze cos wiecej na ten temat?
Czytalam na psr i nie wiem czy wiarygodne.

--
Pozdrawiam, Sabina
(z adresu usun co trzeba)

14. Data: 2004-11-06 15:54:53

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cmgu6f$18m7$1@mamut1.aster.pl...
> Użytkownik "Vlad" <v...@g...pl> napisał w wiadomoœci

> centrala.
>
> a co jeszcze kk dopuszcza? np. aborcje ciazy z gwaltu?

(KKK)
2271 Kościół od początku twierdził, że jest złem moralnym każde spowodowane
przerwanie ciąży. Nauczanie na ten temat nie uległo zmianie i pozostaje
niezmienne.
Bezpośrednie przerwanie ciąży, to znaczy zamierzone jako cel lub środek,
jest
głęboko sprzeczne z prawem moralnym.

Nie będziesz zabijał płodu przez przerwanie ciąży ani nie zabijesz nowo
narodzonego43.

Bóg... Pan życia, powierzył ludziom wzniosłą posługę strzeżenia życia, którą
człowiek powinien wypełniać w sposób godny siebie. Należy więc z największą
troską ochraniać życie od samego jego poczęcia; przerwanie ciąży, jak i
dzieciobójstwo są okropnymi przestępstwami44.

2272 Formalne współdziałanie w przerywaniu ciąży stanowi poważne
wykroczenie.
Kościół nakłada kanoniczną karę ekskomuniki za to przestępstwo przeciw życiu
ludzkiemu. "Kto powoduje przerwanie ciąży, po zaistnieniu skutku, podlega
ekskomunice wiążącej mocą samego prawa"45, "przez sam fakt popełnienia
przestępstwa"46, na warunkach przewidzianych przez prawo47. Kościół nie
zamierza
przez to ograniczać zakresu miłosierdzia. Ukazuje ciężar popełnionej
zbrodni, szkodę
nie do naprawienia wyrządzoną niewinnie zamordowanemu dziecku, jego rodzicom
całemu społeczeństwu.

2273 Niezbywalne prawo do życia każdej niewinnej istoty ludzkiej stanowi
element
konstytutywny społeczeństwa cywilnego i jego prawodawstwa:

"Niezbywalne prawa osoby winny być uznawane i szanowane przez
społeczeństwo cywilne i władzę polityczną. Owe prawa człowieka nie zależą
ani od
poszczególnych jednostek, ani od rodziców, ani nie są przywilejem
pochodzącym od
społeczeństwa lub państwa. Tkwią one w naturze ludzkiej i są ściśle związane
osobą na mocy aktu stwórczego, od którego osoba bierze swój początek. Wśród
tych
podstawowych praw należy wymienić... prawo do życia i integralności
fizycznej każdej
istoty ludzkiej od chwili poczęcia aż do śmierci"48.

"W chwili, gdy jakieś prawo pozytywne pozbawia obrony pewną kategorię istot
ludzkich, których ze swej natury powinno bronić, państwo przez to samo
neguje
równość wszystkich wobec prawa. Gdy państwo nie używa swej władzy w służbie
praw każdego obywatela, a w szczególności tego, który jest najsłabszy,
zagrożone są
podstawy praworządności państwa... Wyrazem szacunku i opieki należnej
mającemu
urodzić się dziecku, począwszy od chwili jego poczęcia, powinny być
przewidziane
przez prawodawstwo odpowiednie sankcje karne za każde dobrowolne pogwałcenie
jego praw"49.

2274 Ponieważ embrion powinien być uważany za osobę od chwili poczęcia,
powinno się bronić jego integralności, troszczyć się o niego i leczyć go w
miarę
możliwości jak każdą inną istotę ludzką.

Diagnostyka prenatalna jest moralnie dozwolona, jeśli "szanuje życie oraz
integralność embrionu i płodu ludzkiego, dąży do jego ochrony albo do jego
indywidualnego leczenia... Sprzeciwia się prawu moralnemu wtedy, gdy w
zależności
od wyników prowadzi do przerwania ciąży. Diagnostyka nie powinna pociągać za
sobą wyroku śmierci"50.

2275 "Jak każdy zabieg medyczny na pacjencie, należy uznać za dopuszczalne
zabiegi na embrionie ludzkim, pod warunkiem że uszanują życie i integralność
embrionu, nie narażając go na ryzyko nieproporcjonalnie wielkie; gdy są
podejmowane w celu leczenia, poprawy jego stanu zdrowia lub dla ratowania
zagrożonego życia"51.

"Wytwarzanie embrionów ludzkich po to, aby były używane jako <materiał
biologiczny>, jest niemoralne"52.

"Niektóre próby interwencji w dziedzictwo chromosomowe lub genetyczne nie
mają charakteru leczniczego, lecz zmierzają do wytwarzania istot ludzkich o
określonej płci lub innych wcześniej ustalonych właściwościach. Manipulacje
te
sprzeciwiają się również godności osobowej istoty ludzkiej, jej
integralności i
tożsamości"53 jedynej, niepowtarzalnej.

15. Data: 2004-11-06 15:55:49

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nieobiektywna postawą którą zabrania im osiągnąc kościół.

(KKK)

16. Data: 2004-11-06 17:20:35

Od: DaNsOuNd <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale idac ta logika, kk powinien zakazac chodzenie na usg, /ciach/

wszystko do tego zmierza powoli :( niestety :(

--
nick......: DaNsOuNd
contact...: dansound (AT) w-s (DOT) pl

17. Data: 2004-11-06 21:12:49

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maranta1" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
spowodowane
> przerwanie ciąży. Nauczanie na ten temat nie uległo zmianie i pozostaje

dlaczego wiec kk jest niekonsekwentny i nie udziela pogrzebow dla takich
wczesnych ciaz?

18. Data: 2004-11-06 21:37:32

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cmjeqh$10l$1@mamut1.aster.pl...

> dlaczego wiec kk jest niekonsekwentny i nie udziela pogrzebow dla takich
> wczesnych ciaz?

A jak to sobie wyobrażasz??????????

Ewa

19. Data: 2004-11-06 21:43:24

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> A jak to sobie wyobrażasz??????????

zeby uscislic - nie jestem tego pewna, ale chyba dotyczy to kazdego momentu
ciazy - np. plodu 7-8 m-cznego tez, ale nie jestem tego pewna. a jak sobie
to wyobrazam? normalnie - z szacunkiem do zmarlej ludzkiej istoty...

20. Data: 2004-11-06 21:49:52

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> napisał w
wiadomości news:cmjgjp$2su0$1@mamut.aster.pl...
> Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> zeby uscislic - nie jestem tego pewna, ale chyba dotyczy to kazdego
> momentu
> ciazy - np. plodu 7-8 m-cznego tez

Jeśli chodzi o tak duże płody, to nie powinno być problemu z pochówkiem,
kiedyś czytałam artykuł, w którym wypowiadał się jakiś ksiądz - jeśli
rodzice dziecka zwrócą się do niego, nie będzie robił problemu. Nie wiem,
jakie jest oficjalne stanowisko Kościoła. Ale spróbuję się dowiedzieć.

a jak sobie
> to wyobrazam? normalnie - z szacunkiem do zmarlej ludzkiej istoty...

W przypadku ciąży kończącej się w pierwszym trymestrze to trudno
będzie...........

Pozdr. Ewa

Ibuprom po alkoholu ???
Sieci neuronowe