odnośnie mikrofalówki...

1. Data: 2005-01-19 08:07:45

Temat: odnośnie mikrofalówki...
Od: "MIR" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Nie udało mi się ustalić, czy i kiedy tu już o tym pisano - zatem
przepraszam, jeżeli podejmuję temat, który był tu już "wałkowany"...
Chciałbym prosić o komentarze, zadowolonych "mikrofalowców"
tj. użytkowników - zwłaszcza tych, którym mikrofalówki nie dymią ..,

Kupiłem niedawno mikrofalówkę Whirlpool AT-316 (jest to mikrofalówka
bez termoobiegu); w załączonej instrukcji, znalazłem wprawdzie pewną
ilość konkretnych przepisów.., ale jako początkujący użytkownik,
nie chciałbym zaczynać, od wieloskładnikowych dań - lecz wykonać
wpierw prostą czynność, mianowicie - upiec kawał mięsa.

Może jest tu ktoś, kto zechciałby nam zademonstrować, posiadany dar
upowszechniania posiadanej praktyki i podpowiedzieć, jak to wykonać,
żeby mięso - na przykład: 0,7kg karkówki - nie posiadało twardości
podeszwy i nadawało się do spożycia.

Pozdrowienia ( - ) MIR

1. Data: 2005-01-19 08:15:08

Temat: Re: odnośnie mikrofalówki...
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <csl4p0$s13$1@nemesis.news.tpi.pl>, "MIR" <m...@g...pl>
wrote:

> [...]
> upowszechniania posiadanej praktyki i podpowiedzieć, jak to wykonać,
> żeby mięso - na przykład: 0,7kg karkówki - nie posiadało twardości

A czy Twoja mikrofalówka ma opiekacz? Bez termoobiegu lub przynajmniej
opiekacza pieczenia mięsa jest niemożliwe. W gruncie rzeczy w
mikrofalówce wyposażonej w te udogodnienia pieczenie przebiega właściwie
metodą tradycyjną, a mikrofale pełnią tylko rolę pomocniczą.

Władysław

1. Data: 2005-01-19 11:12:34

Od: Jerzy Kozłowski <j...@o...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

MIR napisał(a):
> [...]
> upowszechniania posiadanej praktyki i podpowiedzieć, jak to wykonać,
> żeby mięso - na przykład: 0,7kg karkówki - nie posiadało twardości

Nic na sile...
z mikrofali jest dobra ryba ,jak rowniez mikrofala jest dobra do
podgrzewania roznych potraw, ale miesko zrob tradycyjnie...
Pozdrawiam Jerzy...

1. Data: 2005-01-19 11:55:43

Od: "MIR" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-01-19 13:05:51

Temat: odnośnie mikrofalówki... (2)
Od: "MIR" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

zamiast skrótowego opisu mikrofalówki...

Sądzę, że z nomenklatury WHIRLPOOL`a nie zostało przez tłumacza
przetłumaczone słowo "opiekacz" i w instrukcji pozostał zwrot o brzmieniu
"CRIPS".

Według instrukcji mikrofalówka AT 316 jest wyposażona (cytuję):

"Talerz CRISP, będący opatentowanym rozwiązaniem firmy WHIRLPOOL jest
pomocny w pieczeniu (np. ciast), smażeniu, przygotowywaniu frytek itp.
(opiekanie "na chrupko")."

A więc mamy tu pieczenie i opiekanie... (komentarz mój)

Cytuję dalej:

"Kwarcowy grill - ukryty w górnej części kuchenki, szybko nagrzewający się,
nie wymagający czyszczenia.

[...]

"mikrofale + grill (pieczenie)" - a więc znowu jest mowa o pieczeniu...

"wymuszony obieg powietrza + mikrofale" - tej funkcji w AT 316 nie ma.

> [...]
> mikrofalówce wyposażonej w te udogodnienia pieczenie przebiega właściwie
> metodą tradycyjną, a mikrofale pełnią tylko rolę pomocniczą.

Tak właśnie sądzę, ponieważ wskazują na to niezbyt duże moce:
grill kwarcowy o mocy 700W; oraz moc mikrofal 900 W

[...]

> Nic na sile...
> z mikrofali jest dobra ryba ,jak rowniez mikrofala jest dobra do
> podgrzewania roznych potraw, ale miesko zrob tradycyjnie...
> Pozdrawiam Jerzy...

Tradycyjnie? Na czym - mam taki szklany prodiż z dmuchawą
- można nastawiać czas i temperaturę - ale to pewnie też niezbyt
tradycyjne..?

( - ) MIR

1. Data: 2005-01-19 13:07:29

Od: "MIR" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-01-19 14:17:25

Od: "plitkin" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>jak to wykonać,
> żeby mięso - na przykład: 0,7kg karkówki - nie posiadało twardości
> podeszwy i nadawało się do spożycia.

Uzyc w tym celu JEDYNEGO slusznego rozwiazania: PIEKARNIKA! Mikrofali
polecam uzywac do:
1. Robienia _na szybko_ kanapek z serem
2. Podgrznia czegos na szybko, jezeli chcemy stracic smak, ale zalezy na
czasie.
3. Dopieszczania niektorych potraw (np. cos juz zrobione - trzenba na to ser
roztopiony, wiec po ugotowaniu w sposob tradycyjny obkladamy potrawe serem i
do mikrofali).
4. Szybkie (stosunkowo) rozmrazanie wraz z utrata smaku.

1. Data: 2005-01-19 19:05:56

Temat: Re: odnośnie mikrofalówki... (2)
Od: "biodarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

MIR:
> "Talerz CRISP, będący opatentowanym rozwiązaniem firmy WHIRLPOOL jest
> pomocny w pieczeniu (np. ciast), smażeniu, przygotowywaniu frytek itp.
> (opiekanie "na chrupko")."

Na tym talerzu świetnie wychodzi łosoś. Dzwonka posypane tylko solą
i położone na nagrzany (2min) talerz. Pod koniec trochę pryszcze tłuszcz
i po takiej rybie trzeba mikrofalę myć i wietrzyć, ale warto.

Karkówkę też próbowałem na tym talerzu upiec, ale raczej taplała się
w tłuszczu niż piekła. Lepiej ją potraktować zwykłym piekarnikiem, na
ruszcie.

Natomiast lepiej niż w zwykłym piekarniku wychodzą frytki i inne mrożone
ziemniaki (kuleczki np.) Jeszcze używam talerz Crisp do odgrzewania
kotletów mielonych. Trochę dłużej to trwa (2min rozgrzewania talerza)
i nagrzanie grilla, ale nie tracą wierzchniej chrupkości i nie zamieniają
się w gumę.

Eksperymentowałem też z ciastem. Przygotowałem podwójną porcję
najprostszego ciasta proszkowego z jabłkami ułożonymi na wierzchu
(bodajże wg przepisu z książki dołączonej do kuchenki) i połowę upiekłem
na Crispie, a resztę w zwykłym piekarniku (grzanie góra/dół). To drugie
tak wyrosło, że "pochłonęło" jabłka, a z mikrofali było raczej plaskate.
Piekło się niewiele krócej. Oczywiście było smaczne, ale najpierw
z talerza zninęło to tradycyjnie pieczone (tradycyjny piekarnik elektryczny
;-)

Na tym zakończyły się eksperymenty i więcej ciasta i karkówki nie
pieczono w mikrofali :) Tylko ten łosoś i ziemniaki. Aha, jeszcze pieczone
ziemniaki się udały. Lekko ugotowane i przypieczone potem na talerzu.

I jeszcze odnośnie kuchenki, moja jest innego typu i tą całą funkcję Crisp
można włączyć na 2 sposoby: Crisp 6 sense i Crisp z ręcznym podaniem
czasu. Zawsze używam tej polegającej na własnym zmyśle (wzroku ;-)

--
biodarek

1. Data: 2005-01-19 19:46:44

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cslm5p$rur$1@atlantis.news.tpi.pl>, "MIR" <m...@o...pl>
wrote:

> [...]
>
> "Talerz CRISP, będący opatentowanym rozwiązaniem firmy WHIRLPOOL jest
> pomocny w pieczeniu (np. ciast), smażeniu, przygotowywaniu frytek itp.

Ni9e znam tego urządzenia, mam Moulineksa z opiekaczem i termoobiegiem,
ale jeżeli jest to taki talerz, który się rozgrzewa od mikrofal i
nagrzewa potrawę od dołu, to już coś.

> "Kwarcowy grill - ukryty w górnej części kuchenki, szybko nagrzewający się,
> nie wymagający czyszczenia.

To właśnie nazywam opiekaczem. Dla mnie z francuska angielskie słowo
"grill" oznacza tyle co z niemiecka polskie "ruszt", a więc, zgodnie z
etymologią, metalową kratkę, na której kładzie się mięso do opiekania.

Jeżeli więc masz ten talerz i opiekacz, to wydaje się, że już możesz
zabierać się do pieczenia. Udaj się do ksiegarni, prawdziwej lub
internetowej i znajdź sobie odpowiednią dla Ciebie książkę o kuchenkach
mikrofalowych zawierającą przepisy.

> [...]
>
> "mikrofale + grill (pieczenie)" - a więc znowu jest mowa o pieczeniu...

W książce Evelyn Liepold "Kombinowana kuchenka mikrofalowa". Jest
przepis na pieczoną łopatkę wieprzową. Przepis mówi o kuchence z dolnym
i górnym nagrzewem, myślę, że możesz spróbować poeksperymentować i
zaadaptować ją do swojej kuchenki. W każdym razie każą tam 800 g chudej
łopatki wieprzowej wstawić do kuchenki nastawionej na 380 W z włączonym
górnym i dolnym nagrzewaniem nastawionym na 200 stopni i pieczemy 35-45
min. Po wyjęciu zawinąć na 10-15 min. w folię aluminiową.

> Tak właśnie sądzę, ponieważ wskazują na to niezbyt duże moce:
> grill kwarcowy o mocy 700W; oraz moc mikrofal 900 W

To wcale nie tak mało.

> Tradycyjnie? Na czym - mam taki szklany prodiż z dmuchawą
> - można nastawiać czas i temperaturę - ale to pewnie też niezbyt
> tradycyjne..?

Nie słuchaj tych, co mówią, że kuchenka mikrofalowa nadaje się tylko do
odgrzewania. Można w niej robić wiele świetnych rzeczy. Fakt jednak, że
do pieczenia mięs używałbym ją tylko nie mając innej możliwości.

Władysław

1. Data: 2005-01-19 20:22:18

Od: "biodarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los:
> Nie słuchaj tych, co mówią, że kuchenka mikrofalowa nadaje się tylko do
> odgrzewania. Można w niej robić wiele świetnych rzeczy.

Np. do gotowania na parze - u mnie w domu prawie codziennie.
W ciągu 5-6 minut miękkie warzywa z niewypłukanymi przez wodę
witaminami i bez użycia soli (w niektórych dietach ma to znaczenie).
I o smaku prawdziwych warzyw :)

--
biodarek

Bosh i Siemens - to samo czy nie do konca
Ciasteczka od Kruszyny.
sos do piersi z kurczaka
gdzie szwajcarskie wino?
lasagne