odporność

1. Data: 2003-11-10 18:00:37

Temat: odporność
Od: "Bursztynka" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to prawda, że odporność zdobywa sie tylko do 25 roku życia? I taką już
się będzie miało do końca życia? Że np. łykanie różnych witamin i minerałów
np. w wieku 35 czy 45 lat już nic nie daje?

Z góry dziękuję za rozwianie moich wątpliwości :)

2. Data: 2003-11-10 18:45:47

Temat: Re: odporność
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bursztynka" napisał:
>
> Czy to prawda, że odporność zdobywa sie tylko do 25 roku życia? I taką już
> się będzie miało do końca życia?

Układ odpornościowy człowieka to bardzo skomplikowany, wieloelementowy
system, który długo jeszcze nie będzie do końca poznany. Oczywiście człowiek
w przeciągu swojego życia ulega ciągłym zmianom i choć na przykład grasica,
będąca jednym z elementów układu odpornościowego z wiekiem kurczy się, to
nie można sugerując się tym faktem powiedzieć, że w dorosłym życiu nie
możemy wzmacniać naszego układu odpornościowego. Przeciwnie, możemy to
czynić i to z powodzeniem.

> Że np. łykanie różnych witamin i minerałów
> np. w wieku 35 czy 45 lat już nic nie daje?

Trochę o witaminach ;-):

http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=7216

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

3. Data: 2003-11-11 10:48:26

Od: "Bursztynka" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> napisał w
wiadomości news:boombv$jiq$1@news.onet.pl...

> [...]
> nie można sugerując się tym faktem powiedzieć, że w dorosłym życiu nie
> możemy wzmacniać naszego układu odpornościowego. Przeciwnie, możemy to

Dziekuje za link do tego artykulu - bardzo ciekawy. To teraz mam kolejne
watpliwosci. Zainteresowalo mnie stwierdzenie:

"Na razie udało im się ustalić, że witamina E może być lepiej wykorzystana
przez organizm, gdy towarzyszy jej beta-karoten. Selen spełnia swoją rolę
tylko w towarzystwie witaminy E. Witamina A nie może się uwolnić z wątroby i
dotrzeć z krwią do potrzebujących jej oczu, gdy w organizmie brakuje cynku.
Żelazo może być wchłaniane z przewodu pokarmowego tylko wówczas, gdy
znajduje się tam witamina C. Wapń, niezbędny do budowy kości, może być
wykorzystany w pełni, gdy w organizmie nie brakuje witaminy D. "

Zastanawialam sie nad zakupem cynu i selenu bo slyszalam i czytalam ze to
pomaga na wzmocneieni wlosow i ogranicza wypadanie (moje leca mi z glowy jak
siano, ale juz postanowilam ze ide je obciac do ramion :) Wiec czy jest sens
lykana takiego cynku i selenu. Bo w takim badz razie musze tez lykac wit E
ale zeby ona sie przyswoila to musze tez zaopatrzyc sie w beta-karoten. to
chyba nei ma sensu. moze faktycznie lepiej zaopatrzyc sie w warzywa i owoce.
Teraz musze sie tylko dowiedziec jakie warzywa i owoce maja jakie witainy i
mineraly, zwlaszcze gdzie sie ukrywa ten cynk i selen....

4. Data: 2003-11-11 11:34:28

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bursztynka" <b...@U...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Teraz musze sie tylko dowiedziec jakie warzywa i owoce maja jakie witainy
> mineraly, zwlaszcze gdzie sie ukrywa ten cynk i selen....

I tak to jest, jak człowiek zaczyna "żywić się" suplementami i kombinować na
własną rękę. Zawsze będzie czegoś za dużo, a czegoś za mało. I wtredy coś co
powinno pomóc zacznie szkodzić ( nie wspmomnę o kosztach finansowych).
Suplementy są słabo przyswajalne i duży procent jest po prostu wydalany, a
amator suplementacji jest przekonany, że ich dostarcza organizmowi w
wystarczających ilościach.
Podobnie jest z przyswajalnością mikroelementów i witamin z roślin,
zwłaszcza zawierających dużo błonnika. Natomiast w produktach pochodzenia
zwierzęcego
przyswajalność jest nieporównywalnie lepsza, bardzo dobra jest również
proporcja tych wszystkich składników, które są zbliżone do właściwego
zapotrzebowania naszego
(także zwierzęcego) organizmu. Ze swą proporcją, składem i przyswajalnością
najlepsze
są jajka, nie ma tam tylko wit.C, którą z łatwością można uzupełnić do
jajecznicy na śniadanie herbatą z cytryną, grejpfrutem, czy innym dodatkiem
warzyw, czy owoców z wysoką zawartoscią wit.C.
http://morsy.viapc.pl/dieta.php#jajeczko

Krystyna*Opty* [na DO od 06.1998 r.]

5. Data: 2003-11-11 11:39:59

Od: "Bursztynka" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:boqhg4$dhu$1@news.onet.pl...

> [...]
dodatkiem
> warzyw, czy owoców z wysoką zawartoscią wit.C.

To gdzie ja znajde cynk i selen. Z tego co czytalam to owoce morza, sezam,
jajka wlasnie i pestki z dyni i slonecznika. czy jeszcze gdzies sie to kryje
w pstaci naturalnej a nei okraglych tabletek?

6. Data: 2003-11-11 12:10:07

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Bursztynka" napisał:
> [...]

Zawartość cynku w przykładowych produktach mg/kg:

Fasola 52,5
Groch 44,5
Otręby pszenne 32,4
Soja 20,0
Jęczmień 18,0
Kukurydza 18,0
Pszenica - ziarno 16,0
Cebula 13,8
Orzechy laskowe 10,0

W selen bogate są miedzy innymi kiełki pszenicy, otręby, cebula, pomidory,
brokuły. Dodatkowe informacje znajdziesz pod adresem:
http://zdrowezywienie.w.interia.pl/mineraly.htm

Poszukaj także w archiwum wątku "Wypadanie włosów". Podałem w nim między
innymi adres do forum "Piękne włosy".

Pozdrawiam, andrzej

7. Data: 2003-11-11 14:00:57

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

kryje
> w pstaci naturalnej a nei okraglych tabletek?

Cynk - Owoce morza, ryby, mięso, jaja.

Przy okazji podaję skład kurzych jaj -
odnosi się do 100 g żółtka i 100 g białka jaja kurzego
(dane z amerykańskiej bazy USDA).

l.p. Nazwa Jednostka Żółtko Białko
1 Białko g 16,76 10,52
2 Lipidy łącznie ( tłuszcz ) g 30,87 -
3 Węglowodany, przez różnicę g 1,78 1,03
4 Popiół g 1,77 0,64
5 Energia kcal 358,00 50,00
6 Woda g 48,81 87,81
7 Energia kJ 1 498,00 209,00
8 Włókno (błonnik pokarmowy) g - -
9 Minerały mg 777,78 337,05
10 Wapń, Ca mg 137,00 6,00
11 Żelazo, Fe mg 3,53 0,03
12 Magnez, Mg mg 9,00 11,00
13 Fosfor, P mg 488,00 13,00
14 Potas, K mg 94,00 143,00
15 Sód, Na mg 43,00 164,00
16 Cynk, Zn mg 3,11 0,01
17 Miedź, Cu mg 0,03 0,01
18 Mangan, Mn mg 0,07 0,00
19 Selen, Se mikrog 45,20 17,60
20 Witaminy - -
21 Witamina , A, ß-karoten IU 1 945,00 -
22 Tokoferol alfa mg -
23 Witamina D mg 148,00 -
24 Witamina , A, RE mikrog 584,00 -
25 Witamina E (tokoferol) mikrog 3,16 -
26 Witamina C, kwas askorbinowy mg - -
27 Tiamina B1 mg 0,17 0,01
28 Ryboflawina B2 mg 0,64 0,45
29 Niacyna PP (B3) mg 0,02 0,09
30 Kwas pantotenowy mg 3,81 0,12
31 Witamina B 6 mg 0,39 0,00
32 Folian , całkowity mikrog 146,00 3,00
33 Witamina B 12 mikrog 3,11 0,20
34 Kwas foliowy mikrog - -
35 Folian , żywność mikrog 146,00 3,00
36 Folian , DFE mikrog 146,00 3,00
37 Aminokwasy (razem) 16,75 10,53
38 Tryptofan g 0,20 0,13
39 Treonina g 0,89 0,48
40 Izoleucyna g 0,85 0,59
41 Leucyna g 1,47 0,89
42 Lizyna g 1,33 0,72
43 Metionina g 0,42 0,36
44 Cystyna g 0,30 0,27
45 Fenyloalanina g 0,72 0,62
46 Tyrozyna g 0,75 0,41
47 Walina g 0,93 0,67
48 Arginina g 1,20 0,57
49 Histydyna g 0,43 0,24
50 Alanina g 0,86 0,61
51 Kwas asparaginowy g 1,64 1,07
52 Kwas glutaminowy g 2,12 1,40
53 Glicyna g 0,52 0,37
54 Prolina g 0,70 0,41
55 Seryna g 1,43 0,73
56 LIPIDY -
57 Kwasy tłuszczowe nasycone g 9,55 -
58 4:0 g - -
59 6:0 g - -
60 8:0 g 0,01 -
61 10:0 g 0,01 -
62 12:0 laurynowy g 0,01 -
63 14:0 mirystynowy g 0,10 -
64 15:0 g 0,01 -
65 16:0 palmitynowy g 6,86 -
66 17:0 g 0,05 -
67 18:0 stearynowy g 2,42 -
68 20:0 g 0,03 -
69 22:0 g 0,04 -
70 24:0 g 0,01 -
71 Kwasy tłuszcz. jednonienasycone g 11,74 -
72 14:1 g 0,02 -
73 16:1 palmitooleinowy nie zróżnicowany g 0,92 -
74 18:1 oleinowy nie zróżnicowany g 10,70 -
75 20:1 g 0,09 -
76 22:1 erukowy nie zróżnicowany g 0,01 -
77 Kwasy tłuszczowe wielonienasycone g 4,20 -
78 18 : 2 linolowy nie zróżnicowany g 3,54 -
79 18 : 3 g-linolenowy nie zróżnicowany g 0,10 -
80 18 : 4 - -
81 20 : 4 arachidonowy nie zróżnicowany g 0,44 -
82 20: 5 n-3 eikozapentaenowy (EPA) g 0,01 -
83 22 : 5 n 3 g - -
84 22 : 6 n 3 dokozaheksaenowy (DHA) g 0,11 -
85 Cholesterol mg 1 281,00 -

Pozdrawiam
Krystyna

8. Data: 2003-11-11 14:09:02

Od: "Bursztynka" <b...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

wow, jestem pod wrazeniem skladu jajka !!! W zyciu bym nie pomyslala ze taka
kulka moze miec tyle dobrego w sobie. Chyba zaczne je wcinac w ogromnych
ilosciach :)

--
B*^*U*^*R*^*S*^*Z*^*T*^*Y*^*N*^*K*^*A

9. Data: 2003-11-11 14:59:49

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wow, jestem pod wrazeniem skladu jajka !!! W zyciu bym nie pomyslala ze
taka
> kulka moze miec tyle dobrego w sobie. Chyba zaczne je wcinac w ogromnych
> ilosciach :)

Nie przesadzaj, bo Ci szybko zbrzydną! :) Ja jem trzy żółtka dziennie w
różnej postaci, czasem są tylko składnikiem innej potrawy i nawet ich nie
widać. Poza tym trzeba również pamiętać, że ich większe spożycie może
przynosić szkody, jeżeli zjadamy więcej węglowodanów dobowo niż 0,8 g/kg
wagi ciała
i do tego jednocześnie jemy dużo białka (czyli ponad 1 g/kg).
Dla mnie (161cm /53 kg) wystarcza białka ok. 30 g. I mimo zjadania wielu
smacznych i tłustych posiłków - jestem najedzona, nie tyję, ale i nie
potrzebuję jakichkolwiek suplementacji, leków, czy kremów nawilżających lub
natłuszczających,
ani poprawiaczy nastroju... ;)))

Dieta optymalna jest oparta właśnie na jajkach (żółtkach) jako
najwartościowszym produkcie spożywczym. Kiedyś włosy wychodziły mi garściami
i szybko się przetłuszczały, obecnie - mimo, że podobno żółtka są szkodliwe,
bo zawierają dużo cholesterolu - ja od pięciu lat czuję się świetnie!
Miałam kiedyś stwierdzoną miażdżycę na dnie oka, a po dwóch latach diety
optymalnej - okulistka miażdżycowych zmian na dnie oka nie stwierdziła!
I faktycznie wzrok mi się też poprawił. Co mnie nie dziwi, w żółtkach
przecież
jest sporo witaminy A (której brak prowadzi do kurzej ślepoty, nerwobólów,
depresji, zmian na błonach śluzowych).

A propos tematu wątku: od ponad pięciu lat nawet się nie przeziębiam i nie
miewam kataru. A to wszystko zawdzięczam szczególnie właśnie żółtkom.

Pozdrawiam
Krystyna

10. Data: 2003-11-11 15:09:48

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:boqth8$cgh$1@news.onet.pl...

> [...]
>
> A propos tematu wątku: od ponad pięciu lat nawet się nie przeziębiam i nie
> miewam kataru. A to wszystko zawdzięczam szczególnie właśnie żółtkom.

I to jest wlasnie pranie mozgu...

Anka

dieta watrobiana - co to takiego?
Instytut Ackermanna w Warszawie?
Polpasiec
ciąża-niewielka ilość wody z narządów rodnych
czy to serce, co mi jest?