odrost szczepionej jablonki

11. Data: 2009-09-22 15:31:24

Temat: Re: odrost szczepionej jablonki
Od: "johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" pętli niesamowicie:

> Pomyśl tak: usechł jakiś degenerat, na siłę wyhodowany. A teraz będziesz
> miała prawdziwą, silną, dziką różę.

Eeeee, raczej tak: i znowu brutalna siła zniszczyła delikatną i misterną
robotę hodowcy;-)

Zdroofka Johnny

12. Data: 2009-09-22 20:52:34

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

d...@d...abc.com.pl wrote:

> Lobbowanie w interesie perzu na tej grupie nie jest na miejscu ;-)

W interesie perzu nie lobbuję. Wszelkie trawy (z wyjątkiem tych bardzo
dużych) to chwasty.

Pozdrowienia,
Michał

13. Data: 2009-09-22 20:59:02

Od: "Basia" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@g...com> napisał w wiadomości
com...

> W interesie perzu nie lobbuję. Wszelkie trawy (z wyjątkiem tych bardzo
> dużych) to chwasty.

Co za herezja :(

Pozdrawiam, Basia.

14. Data: 2009-09-22 21:16:43

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pluton" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> http://chomikuj.pl/Image.aspx?id=155592760
> lub po prostu http://chomikuj.pl/dupabiskupa1970
> po lewej oryginalny pieniek, po prawej dziki odrost.
> Zdjecie mozna podejrzec, mozna tez zessac na dysk, ma 2.1 MB.
> Poniewaz nie pamietam, jak chomik pozwala na zasysanie tak duzych plikow,

Mam chomika więc nie ma problemu, zassałem.
Ale problem jest z odrostem. O czas pytałem w sensie jak dawno szczepione,
ale widzę że dość dawno.
Na pierwszy rzut oka to wygląda że odrost jest właśnie w miejscu
szczepienia. Wygląda na oczkowanie
i to ten niby-odrost jest tym, co chcesz mieć, czyli starkingiem z oczka,
natomiast pieniek po
lewej to podkład antonówka. Oba pieńki różnią się korą (co widać) i jak
piszesz liśćmi. Ten po lewej
idzie jednakowy do ziemi (no, ginie w trawie) ten po prawej wyraźnie inny
wybija się jakby z tamtego,
dokładnie jak pęd ze szczepionego oczka w 2-4 lata po szczepieniu, jeszcze
nie całkiem
zarośnięta kora. Tak więc według tego co na zdjęciach widzę to po prawej
masz starkinga a po lewej
antonówkę. Dobrze więc obejrzyj drzewko i przypomnij sobie jak to było z tym
szczepieniem bo nie wygląda
mi to na fachową szkółkarską robotę: podkładka powinna być przycięta nisko
nad oczkiem i zabezpieczona
opatrunkiem, no i nie powinna mieć żadnych własnych pąków powyżej oczka z
których mogłaby odbijać.
Z tym cięciem jednak bądź ostrożny....

15. Data: 2009-09-23 02:08:21

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia wrote:

> Co za herezja :(

Oczywiście. 80% moich poglądów to herezja :-)

Pozdrowienia,
Michał

16. Data: 2009-09-23 06:32:51

Od: Darek Pakosz <d...@d...uhc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 22 Sep 2009, Michal Misiurewicz wrote:

> W interesie perzu nie lobbuję. Wszelkie trawy (z wyjątkiem tych bardzo
> dużych) to chwasty.
>
> Pozdrowienia,
> Michał

A ja myślę, że tak. Bo jak usunę z mojego ogrodu wszystko co tam wniosłem
(na siłe wyhodowane degeneraty) to po roku bedę miał tylko perz.

D.P.

17. Data: 2009-09-23 07:12:26

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak więc według tego co na zdjęciach widzę to po prawej
> masz starkinga a po lewej
> antonówkę.

Dokladnie odwrotnie ) Obejrze sobie jeszcze stare zdjecia z sadzenia,
ale pamietam, ze posadzilem to drzewko wlasnie jakos mosno pochylo,
a ten nowy odrost poszedl pionowo w gore. Ponadto porownam liscie
z sasiednimi drzewkami, ale to dopiero w weekend.

> Dobrze więc obejrzyj drzewko i przypomnij sobie jak to było z tym
> szczepieniem bo nie wygląda
> mi to na fachową szkółkarską robotę: podkładka powinna być przycięta nisko
> nad oczkiem i zabezpieczona

Robil to facet spod Grojca, ktory ma hektary jabloni.
Wrzuce za jakis czas wiecej fotek, zebys ew. mogl popatrzec i dam znac.

dzieki
pozdrawiam
pluton

18. Data: 2009-09-23 07:13:39

Od: "pluton" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W interesie perzu nie lobbuję. Wszelkie trawy (z wyjątkiem tych bardzo
> dużych) to chwasty.

Chyba, ze jest to hierohloe odorata (material na zubrowke).

pozdrawiam
pluton

19. Data: 2009-09-23 09:15:43

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

pluton schrieb:

> [...]
> a ten nowy odrost poszedl pionowo w gore. Ponadto porownam liscie
> z sasiednimi drzewkami, ale to dopiero w weekend.

/.../
> dzieki
> pozdrawiam
> pluton

Tez tak uwazam. Podkladka kora przypomina mi raczej odrost po prawej
stronie. Sklaniam sie raczej ku temu ze Starking jest po lewej. Po
ucieciu czopu, pozostalo po prawej stronie nieuszkodzone oczko i z niego
wyrosl ten odrost. Dlatego tez wycinam systematycznie wszelkie odrosty
po moich oczkowaniach, zeby takich niejasnych sytuacji nie bylo. Ale tez
moje nieprofesjonalne oczkowanie wyraznie wskazuje gdzie miejsce
oczkowania, co podkladka a co nowy, zaszczepiony odrost a co ewentualny
dziki.
Ja mam mam maly fenomen, bo z oczka Cornus mas 'Tricolor' zalozonego w
lipcu wyrosly mi dwa listki, a powinne zaczekac do wiosny przyszlego
roku. Podrzuce za jakis czas.

Irek

20. Data: 2009-09-23 11:42:56

Od: Michal Misiurewicz <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz wrote:

> A ja myślę, że tak. Bo jak usunę z mojego ogrodu wszystko co tam
> wniosłem (na siłe wyhodowane degeneraty) to po roku bedę miał tylko perz.

Po pierwsze, nie pisałem, żeby usuwać, ale po prostu pocieszałem :-)

Po drugie, mogę wyliczyć parę roślin, które u mnie same wyrosły,
nie sadzone ani siane przeze mnie: morwy, sumaki, suchodrzewy, derenie,
podagryczniki, nawłocie, róże wielokwiatowe, jakieś dzikie winorośle,
trojeści, fiołki, maliny, truskawki... . Rozsiewają się też bez umiaru
hibiskusy, judaszowce, klony, wieczorniki. Gdyby zostawić teren bez
interwencji, dość szybko byłby las. Perz konkurencji nie wytrzyma.

Pozdrowienia,
Michał

Jesion - choroba. Czy da się mu pomóc?
Zywoplot - jesli nie tuje to co?