odsloniete szyjki zebow

1. Data: 2008-07-20 08:30:03

Temat: odsloniete szyjki zebow
Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam dwie odsloniete szyjki zebowe-czasami bola ,czasami nie..iteraz pytanie
czym je zabezpieczyc?.. rozumiem,zeby szczotkowac pasta elmex ktora jest
przewidziana do takich celow,ale czy sa inne sposoby dentystyczne ktore w
pelni pokryja drazliwa luke ?

pozdrawiam

CeZ

2. Data: 2008-07-20 10:07:46

Temat: Re: odsloniete szyjki zebow
Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-07-20 10:30 CeZ__134 napisał/a:
> [...]
> przewidziana do takich celow,ale czy sa inne sposoby dentystyczne ktore w

Można zaplombować, można szczotkować Fluormexem (płyn w kroplach lepszy
niż żel).

--
animka

3. Data: 2008-07-22 18:49:22

Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie piszesz ile masz lat i nie wiem, czy chciałbyś mieć w przyszłości
te szyjki zasłonięte.
Są tacy specjaliści, co to robią - szukaj pad hasłem paradontoza.
Zabieg nie jest ujęty w cenniku NFZ, a ja nie pamiętam jakiego rzędu
jest to koszt.

mam 29 lat:)
jesli chodzi o to czy chce czy nie chce tych szyjek zaslaniac,,,
chodzi mi to , jaki wplyw na przyszlosc zeba ma odslonieta szyjka?! i czy
jej zasloniecie ,powleczenie czyms tam, w jakims stopniu uchroni zeba przed
prochnica .

CeZ

4. Data: 2008-07-22 19:03:51

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jej zasloniecie ,powleczenie czyms tam, w jakims stopniu uchroni zeba przed

Tu nie jest problem z próchnicą... sprawa jest dużo poważniejsza.
Cofające się dziąsła spowodują konieczność usunięcia zdrowych zębów.
Przyczyna powstawania tej choroby nie jest znana, zatem i leczenie nie
ma zbytniego sensu. Kosztuje ogromne pieniądze, a efekty są mizerne,
albo nawet ich całkowicie brak. Polecam pastę Sensodyne Classic
(czerwone opakowanie) łagodzi ból odsłoniętej szyjki. Należy unikać
szczoteczek wibracyjnych, stosować szczoteczki ręczne grupy "soft"...
Niestety wszystko co można zrobić to opóźnić ten proces...

Pozdrawiam
Juanitos

5. Data: 2008-07-22 19:34:10

Od: "CeZ__134" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wibracyjnych, stosować szczoteczki ręczne grupy "soft"...
> Niestety wszystko co można zrobić to opóźnić ten proces...

przy szczotkowaniu i jedzeniu nic nie przeszkadza jesli chodzi o bol i te
odsloniete szyjki ( mam dwie )
moj ojciec mial cos takiego- z jego opowiadan dowiedzialem sie ze do 30-go
roku zycia mial `perelki` pozniej zaczelo sie cofanie dziasel ..i szybsza
destrukcja zebow.
rozumiem ze w jego czasach nie bylo nowoczesnych jak na tamte czasy past do
zebow,ktore w jakis sposob powinny oponiac ,a jesli nie ,to w jakis sposob
oddzialywac na zeby... nie mialy takich skladnikow itp... wiec stad moze i
szybko ta nieodgadniona choroba( cofanie dziasel )u niego sie rozwinelo ?!
nie wiem...
tak samo nie wiem jak nowoczesne pasty oddzialywuja na odsloniete szyjki,na
dziasla itp wiec ciezko powiedziec jak u mnie to moze dalej sie
rozwinac,badz zastopowac itp..

CeZ

6. Data: 2008-07-22 20:11:30

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2008-07-22 20:49 CeZ__134 napisał/a:

> [...]
> jej zasloniecie ,powleczenie czyms tam, w jakims stopniu uchroni zeba przed

Już z 15 lat mam zaplombowane 3 szyjki zębów dolnych, bo wiadomo, że
bardzo bolały.
Dziwię się, ze jeszcze do dentysty nie poszłaś.

--
animka

7. Data: 2008-07-23 05:19:24

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

CeZ__134 pisze:

> [...]
> tak samo nie wiem jak nowoczesne pasty oddzialywuja na odsloniete szyjki,na
> dziasla itp wiec ciezko powiedziec jak u mnie to moze dalej sie

Ból nie jest tak istotny (łatwo powiedzieć :-)) jak problem cofania się
dziąseł. Pasty nic nie leczą tylko znieczulają wnikając w szkliwo.
zabiegi laserowe bardzo pomagają dentystom kupić nowy samochód, ale na
szyjki mają wpływ niewielki. Wiem z autopsji i doświadczeń otoczenia.
Trochę pomaga tzw. lakierowanie, ale na taki zabieg to trzeba się udać
do Czech, tam stomatologia stoi bardzo wysoko.
Można popróbować Biostyminy wstrzykiwanej do dziąseł, ale bardzo to
bolesne. Można też pobrać biostyminę homeopatycznie tzn. wstrzyknięcia
w ramię co tydzień ampułkę...
Bardzo ostrożnie podchodzić do usuwania kamienia nazębnego i zawsze pod
osłona antybiotyku...

Powodzenia

Juanitos

8. Data: 2008-07-23 06:58:19

Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

CeZ__134 wrote:

> [...]
> ktora jest przewidziana do takich celow,ale czy sa inne sposoby
> dentystyczne ktore w pelni pokryja drazliwa luke ?

Szczotkowanie tak, ale pamiętaj, żeby to robić ruchami naciągającymi
dziąsło we właściwe miejsce (w jednym kierunku, równolegle do osi zęba), bo
szczotkując klasycznie "wzdłuż ust" lub co gorsza "ruchami okrężnymi"
pogarszasz tylko stan rzeczy.

Nie jestem dentystą - ale mam okazję słuchać, co mówią :-)

--
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

9. Data: 2008-07-24 06:57:45

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

do Czech, tam stomatologia stoi bardzo wysoko.

Zarty sobie robisz? Lakiery posiada kazdy gabinet stomatologiczny w Polsce.
Polska stomatologia jest na bardzo wysokim poziomie.

> Można popróbować Biostyminy wstrzykiwanej do dziąseł, ale bardzo to
> bolesne. Można też pobrać biostyminę homeopatycznie tzn. wstrzyknięcia w
> ramię co tydzień ampułkę...

?????

> Bardzo ostrożnie podchodzić do usuwania kamienia nazębnego i zawsze pod
> osłona antybiotyku...

??? po co ten antybiotyk??? Osłonę antybiotykowa stosuje sie tylko w
przypadku chorych z grupy ryzyka(np. zapalenie wsierdzia)

Przede wszystki nalezy zdiagnozowac przyczynę powstawania ubytków. Może to
być:
-wada zgryzu, przciążenia w zgryzie
-choroby stawów skroniowo-zuchwowych
-bruksizm, zaciskanie zębów i wiele innych

Proponuje udac sie do dobrego stomatologa. Bo na forum tego nie rozwiazesz.

Pozdrawiam.

10. Data: 2008-07-24 08:14:03

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek K. pisze:
> do Czech, tam stomatologia stoi bardzo wysoko.
>
> Zarty sobie robisz? Lakiery posiada kazdy gabinet stomatologiczny w Polsce.
> Polska stomatologia jest na bardzo wysokim poziomie.

W moim pobliskim sklepie z farbami tez jest lakierów od cholery i trochę
... Jak nie masz pojęcia o temacie, to nie zabieraj głosu...

> ?????

> ??? po co ten antybiotyk??? Osłonę antybiotykowa stosuje sie tylko w
> przypadku chorych z grupy ryzyka(np. zapalenie wsierdzia)

Wyczytałeś w internecie ? To fajnie, ale nie przeszkadzaj ludziom
szukającym pomocy !!!

> [...]
> -wada zgryzu, przciążenia w zgryzie
> -choroby stawów skroniowo-zuchwowych
> -bruksizm, zaciskanie zębów i wiele innych

Powypisywałeś wszystko co do tej pory wiadomo na ten temat i co z tego
???? Ktoś w wieku 29 lat będzie korygował zgryz, tak ? Pozostaje
silikonowa wkładka na tzw. bruksizm, tyle tylko, że to niewiele daje.
Oczywiście poza korzyścią dla dentysty... Można się udać do biegłego
stomatologa, wydać kilkanaście tysięcy złotych za kompleksowe badania,
lakierowania, szyny itp. i pozostać nadal z problemem...

Juanitos

Olej rzepakowy: dobry czy zły?
Jak rozumieć dawkowanie?
zapalenie ścięgna
leki podczas ciazy
Jak wygląda znieczulanie ogólne u niemowlaków?