odsloniete szyjki zebow

11. Data: 2008-07-24 17:15:38

Temat: Re: odsloniete szyjki zebow
Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ... Jak nie masz pojęcia o temacie, to nie zabieraj głosu...

Hmm, a jaki konkretnie lakier masz na mysli. Moze podaj przyklad produktu
który jest stosowany w Czechach a u nas go nie ma(Cervitec, Fluor Protector,
Seal&Protect czy tudziez inne oparte na zywicy?)

o co chodzi?

> Wyczytałeś w internecie ? To fajnie, ale nie przeszkadzaj ludziom
> szukającym pomocy !!!

Wypiszesz antybiotyk dla kazdego kto chce usunac kamien nazebny? To ciekawe,
jeszcze na zadnym szkoleniu nie slyszałem o profilaktycznym przyjmowaniu
antybiotyku przed usuwaniem kamienia u zdrowego pacjenta. Moze jakis artykul
w zalaczeniu przekazesz albo zrodlo informacji na jakie sie powołujesz,
chetnie poczytam.

> Powypisywałeś wszystko co do tej pory wiadomo na ten temat i co z tego
> ???? Ktoś w wieku 29 lat będzie korygował zgryz, tak ? Pozostaje
> silikonowa wkładka na tzw. bruksizm, tyle tylko, że to niewiele daje.

Słyszałes cos takiego jak pojęcie węzła urazowego? Przede wszystkim
nalezy szukac przyczyny, tym bardziej że mamy do dyspozycji mnostwo urzadzeń
pomagających w diagnostyce(np. T-scan, Cadiax)

> Oczywiście poza korzyścią dla dentysty... Można się udać do biegłego
> stomatologa, wydać kilkanaście tysięcy złotych za kompleksowe badania,
> lakierowania, szyny itp. i pozostać nadal z problemem...

Chyba masz jakis problem ze swoim dentystą

tak sie składa że akurat troche pojęcia o stomatologii mam bo skończyłem te
studia

Pozdrawiam. WK

12. Data: 2008-07-25 05:17:47

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> tak sie składa że akurat troche pojęcia o stomatologii mam bo skończyłem te
> studia
>
> Pozdrawiam. WK

I to wyjaśnia wszystko.... czyli to co wypisujesz. Napisz jeszcze w
takim razie, że jest to zespół nieuleczalny, a tacy jak Ty to zwykli
naciągacze... Ale mimo wszystko są jeszcze uczciwi stomatolodzy ( co
prawda starszego pokolenia) którzy to wprost mówią przed pobraniem
ogromnej kasy. A co pacjent postanowi to jego wola...

Juanitos

13. Data: 2008-07-25 05:41:13

Od: "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

prawda starszego pokolenia) którzy to wprost mówią przed pobraniem
ogromnej kasy

Wynika to tylko z ich niewiedzy. A o jakiej kasie mowisz bo ja za bardzo nie
rozumiem o co Ci chodzi? A na przyszłość nie zabieraj głosu w sprawach o
których nie masz pojęcia i nie jestes specjalistą w tej dziedzinie.
Wprowadzasz tylko nieprawdziwe informacje które nie pomogą pacjentowi.
Załuję że ta grupa coraz bardziej schodzi "na psy" i jeszcze trochę to
opuszczą ja lekarze a będa odpisywać na posty ludzie nie mający pojecia o
medycynie ale myślący że wiedzą o niej wszystko. Pozdrawiam

14. Data: 2008-07-25 07:31:20

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek K." <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> prawda starszego pokolenia) którzy to wprost mówią przed pobraniem
> ogromnej kasy
>
> Wynika to tylko z ich niewiedzy.

W starym podręczniku (A Sturm) pisze że takie kłopoty z dziąsłami to
początkowa faza szkorbutu (gnilca). Wiadomo że leczy się to Vit C.
Dlaczego teraz leczy się to wszystkim tylko nie Vit C.
Na grupach angliojęzycznych dużo o tym. Przy okazji odkryto że Vit C to
środek znieczulający. Wiele gabinetów każe pacjętowi łyknąć 500 mg na dwie
godziny przed wizytą..
A jak to wyglada u nas?
S*

15. Data: 2008-07-25 07:50:35

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek K. pisze:
> [...]
> opuszczą ja lekarze a będa odpisywać na posty ludzie nie mający pojecia o
> medycynie ale myślący że wiedzą o niej wszystko. Pozdrawiam

To wynika z ich moralności, która posiadają, a nie z niewiedzy. Ja wiem,
że dla ciebie słowo "moralność" to obcy wyraz, ale możesz gdzieś się
dowiesz co to znaczy... Ja sam mam problem z działami i moim opiekunem w
tym zakresie jest profesor z Akademii WAM w Łodzi, którego pasją są
choroby dziąseł.... i wiem, że na dzisiaj jest to problem nie do
rozwiązania.

Nie rozumiesz o jakiej kasie mowa ? Doktorku, zabieg "okołoszyjkowy"
na jednym zębie kosztuje jednorazowo rzędu 350 PLN x ilość ząbków, to
niezła sumka. I tak jak się wpadnie w łapki takich "mengelów" jak ty, to
chodzić trzeba non-stop, oczywiście bez jakichkolwiek wyników.

Może byłoby lepiej gdyby dusigrosze opuścili te forum, bo "wiedzę" jaką
przekazałeś, można zdobyć czytając pierwszą z brzegu ulotkę...

Juanitos

16. Data: 2008-07-27 13:09:41

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

CeZ__134 <N...@p...onet.pl> napisał(a):

> Witam
>
> Mam dwie odsloniete szyjki zebowe-czasami bola ,czasami nie..iteraz pytanie
> czym je zabezpieczyc?.. rozumiem,zeby szczotkowac pasta elmex ktora jest
> przewidziana do takich celow,ale czy sa inne sposoby dentystyczne ktore w
> pelni pokryja drazliwa luke ?

przede wszystkim idz do dentysty zeby sprawdzil jak daleko sa odsuniete
dziasla, i czy nie ma dodatkowo jakis defektow w przyzebiu. Jestes mloda,
wiec mozna zalozyc, ze nie jest to efektem paradontozy, a jest to tylko
defekt w przyzebiu. Przyczyny sa rozne, niekiedy cienkie dziaslo,
wczesniejsze leczenia ortodontyczne, nieprawidlowe szczotkowanie,
nieprawidlowy przyczep sluzowki w jamie ustenj, nieprwdilowe polozene zeba
itd. Jesli wszystko w budowie przyzebia jest ok, to jesli ta recesja nie
jest duza wystarczy tylko wlasnie zabezpieczyc ja pasta fluorowa, jesli
etetycznie przeszkadza, mozna zrobic zbieg chirurgiczny, w wyniku ktorego
nalozy sie dziaslo z innego miejsca, na to miejsce gdzie sa szyjki
obsuniete. Moze teraz po prostu kontrolowac, i oceniac czy nei powieksza sie
taka recesje. Generalnie polecam udanie sie do dentysty.
i.

17. Data: 2008-07-27 13:12:46

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanitos <j...@g...com> napisał(a):

> Tu nie jest problem z próchnicą... sprawa jest dużo poważniejsza.
> Cofające się dziąsła spowodują konieczność usunięcia zdrowych zębów.
> Przyczyna powstawania tej choroby nie jest znana, zatem i leczenie nie
> ma zbytniego sensu.

po pierwsze recesje zebow to nie paradontoza. A przyczyna paradontozy od
dawna jest znana, i opowiadasz tylko i wylacznie bzdury.

i.

18. Data: 2008-07-27 13:18:28

Od: Juanitos <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a pisze:

> czy
> przed
>

> po pierwsze recesje zebow to nie paradontoza. A przyczyna paradontozy od
> dawna jest znana, i opowiadasz tylko i wylacznie bzdury.

Przyjmuję z pokorą twoje mądrości - skoro w zapyziałej Polsce wiedzą, a
w USA nie wiedza, to faktycznie nowina. A może jeszcze znasz osobę,
która się z tego wyleczyła ??? Jestem w stanie tej osobie i dentyście
załatwić serie wykładów właśnie w USA... a na początek pobyt w Łodzi na
starej WAM celem udokumentowania tego faktu...

Piszący bzdury Juanitos

19. Data: 2008-07-27 13:19:23

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szczepan Białek <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> początkowa faza szkorbutu (gnilca). Wiadomo że leczy się to Vit C.
> Dlaczego teraz leczy się to wszystkim tylko nie Vit C.

bo zeby dostac awitaminoze C trzeba miec porzadne braki w zywieniu. W Polsce
nie ma czegos takiego, w Afryce pewnie tak.

> [...]
> środek znieczulający. Wiele gabinetów każe pacjętowi łyknąć 500 mg na dwie

czyli konkretnie ktorych? podaj namiary, chetnie sie zapoznam. Bo w
ksiazkach anglojezycznych (USA) jest wyraznie napisane, ze nie jest to
przyczyna paradnotzy a jest szkorbutu (przy czym nie manifestuje sie to
tylko i wylacznie w jamie ustenj, ale wielonarzadowo). Paradontoza to jest
choroba spowodowana bakteriami (i manifestuje sie w jamie ustnej, tylko i
wylacznie). Dwie inne jednostki chorobowe. Jedna sie leczy podaniem wit c,
druga czyszczeniem zebow i antybiotykoterapia.

i.

20. Data: 2008-07-27 13:20:39

Od: " Iwon(K)a" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Juanitos <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
> załatwić serie wykładów właśnie w USA... a na początek pobyt w Łodzi na
> starej WAM celem udokumentowania tego faktu...

czy ktos pisal o "wyleczeniu"? chyba tylko ty. Po prostu nie wiesz co to za
choroba, i dalej bredzisz.

> Piszący bzdury Juanitos

amen.
i.

Olej rzepakowy: dobry czy zły?
Jak rozumieć dawkowanie?
zapalenie ścięgna
leki podczas ciazy
Jak wygląda znieczulanie ogólne u niemowlaków?