ogorki malosolne

1. Data: 2003-06-03 07:12:58

Temat: ogorki malosolne
Od: "hipolita" <h...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej wiecie moze jak je tzn ogorki malosolne samodzielnie w domu robic ?
i w jakim naczyniu je przechowywac ?
Hipka

1. Data: 2003-06-03 07:22:56

Temat: Re: ogorki malosolne
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Jun 2003 09:12:58 +0200, hipolita wrote:

> Hej wiecie moze jak je tzn ogorki malosolne samodzielnie w domu robic ?
> i w jakim naczyniu je przechowywac ?
> Hipka

Gotowana woda z solą, koper, czosnek, liście wisni, chrzan.
Robie w glinianym garnku.
Nie przechowuję, bo sa zjadane z szybkością swiatła.
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154
howuser&userid=39102

1. Data: 2003-06-03 07:25:01

Od: "hipolita" <h...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:
> Gotowana woda z solą, koper, czosnek, liście wisni, chrzan.
> Robie w glinianym garnku.
> Nie przechowuję, bo sa zjadane z szybkością swiatła.

A ile dni sie trzyma w zalewie ogorki ? i jakie proporcje soli z wodą ?
czy trzeba garnek przykryc czyms ciezkim (jak w kapuscie kiszonej ;)) ??
Hipka

1. Data: 2003-06-03 07:38:15

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lia napisał:

> Gotowana woda z solą, koper, czosnek, liście wisni, chrzan.
> Robie w glinianym garnku.
> Nie przechowuję, bo sa zjadane z szybkością swiatła.
Wisni? Ciekawe, nie slyszalam o dodawaniu lisci tego drzewa. Slyszalam o
lisciach porzeczki ale i o tych malo wiem. Mozesz wyjasnic co one wnosza
do ogorkow? Wisni w ogrodzie sporo :-)

walkie! - GG: 411958
w...@w...net.pl
http://walkie.cegla.art.pl
Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-03 07:44:29

Od: "Brunix" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hipolita" <h...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> A ile dni sie trzyma w zalewie ogorki ? i jakie proporcje soli z wodą ?
> czy trzeba garnek przykryc czyms ciezkim (jak w kapuscie kiszonej ;)) ??
> Hipka

Ja robię tak:
Litr gorącej wody, czubata łyżka soli, 2-3 ząbki czosnku i koperek. Ogórki
ścinam na końcach oraz lekko nacinam wzdłuż, ponieważ szybciej są gotowe do
jedzenia. To wszystko wkładam do zwykłego garnka, przykrywam talerzem i
stawiam na to słoik napełniony wodą (aby docisnąć). W ten sposób
przygotowane ogórki jem już na następny dzień. Są przepyszne.
Aneta (Brunix)

1. Data: 2003-06-03 07:48:03

Od: "hipolita" <h...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Brunix wrote:
> [...]
> przykrywam talerzem i stawiam na to słoik napełniony wodą (aby
> docisnąć). W ten sposób przygotowane ogórki jem już na następny

dziekuje pieknie! Lece po pracy na rynek, kupuje ogorki i do dziela! Mam
nadzieje ze uda mi sie dostac chrzan:).

1. Data: 2003-06-03 07:52:22

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 03 Jun 2003 09:38:15 +0200, walkie! wrote:

> Wisni? Ciekawe, nie slyszalam o dodawaniu lisci tego drzewa. Slyszalam o
> lisciach porzeczki ale i o tych malo wiem. Mozesz wyjasnic co one wnosza
> do ogorkow? Wisni w ogrodzie sporo :-)

Liscie wiśnie odkąd pamiętam dokładała babunia śp. Jako mało brzdąca
wysyłała do ogrodu. Nigdy sie nie pytałam po co, i nie wiem cóż takiego
czynią... ot, tradycja rodzinna :)

Jedno jest pewne - na pewno nie szkodzą :)

1. Data: 2003-06-03 07:53:36

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Jun 2003 09:25:01 +0200, hipolita wrote:

> A ile dni sie trzyma w zalewie ogorki ?

W obecnych temperaturach po dwóch dniach ogórki są juz małosolne :)

> i jakie proporcje soli z wodą ?

litr wody - 2 łyzki soli.

> czy trzeba garnek przykryc czyms ciezkim (jak w kapuscie kiszonej ;)) ??

Ja po prostu nakrywam zwykła przykrywką, nie obciązam dodatkowo.

1. Data: 2003-06-03 07:54:12

Od: "K-2" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupuję wodę mineralną niegazowaną 5 litrową (zawartość wypijam lub wylewam)
odcinam górną część z szyjką i potem przez cały sezon mam naczynie do
kiszenia ogórków.
pozdrawiam dwaKa

1. Data: 2003-06-03 07:59:41

Od: "M.W." <tangaroa@Nospam_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> Wisni? Ciekawe, nie slyszalam o dodawaniu lisci tego drzewa. Slyszalam o
> lisciach porzeczki ale i o tych malo wiem. Mozesz wyjasnic co one wnosza
> do ogorkow? Wisni w ogrodzie sporo :-)

Nie tylko wiśni :)
można dać liście dębu, winogron...
wychodza różne smaki...ogórków..

ciekawy efekt jest po ukiszeniu zielonej papryki zamiast ogórków :)
trzeba szukac takiej najtańszej koniecznie zielonej
reszta tak jak z ogórkami

Marek

Sos do makaronu w poznanskim Avanti
Sos czosnkowy do miesa - jak?