okulista JASKRA

1. Data: 2006-10-16 20:37:18

Temat: okulista JASKRA
Od: "Sarcia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poszukuję dla swojej mamy okulisty specjalizującego sie w leczeniu jaskry.
Mama od dłuższego czasu leczy sie w przychodni państowej lecz okulista
prowadzący poprosił o konsultację z lekarzem specjalizującym sie w leczeniu
tego schorzenia, ponieważ jak sam przyznał niewiele jest w stanie zaradzić.
Prosze o pomoc może ktoś zna lekarza ze śląska. Sprawa jest naprawdę pilna
mam uskarża na coraz częstsze bóle głowy i pogorszenie pola widzenia.
Z góry dziękuję za pomoc
aga

2. Data: 2006-10-16 21:48:47

Temat: Re: okulista JASKRA
Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarcia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zaradzić. Prosze o pomoc może ktoś zna lekarza ze śląska. Sprawa jest
> naprawdę pilna mam uskarża na coraz częstsze bóle głowy i pogorszenie pola

Z poniższego artykułu wyciągnij wnioski. Mogę podać namiary na odpowiedniego
lekarza jak podasz gdzie mieszka mama.
Pozdrawiam Jurek M.

Większość przypadków jaskry jest stwierdzona podczas rutynowych badań u
okulisty. Dzięki temu, że bada się standardowo wszystkich ludzi po 40 roku
życia odwiedzających gabinety, coraz rzadziej spotyka się ciężkie ostre
postaci choroby. Przed wprowadzeniem rutynowych kontroli, jaskra była
rozpoznawana w czasie wystą­pienia ostrego ataku z silnym bólem i
zaburzeniami widzenia. W takiej sytuacji ciśnienie śródgałkowe wynosiło
często powyżej 40, a nawet 60 mmHg i chorzy przez wiele lat wcześniej mieli
już podwyższone ciśnienie, co doprowadziło do znacznych zmian w gałkach
ocznych. Dzięki wczesnemu wykrywaniu, jaskra coraz rzadziej doprowadza do
ciężkich powikłań, ale musi być regularnie leczona przez całe życie.
Prawidłowe ciśnienie śródgałkowe wynosi do 15 mmHg, natomiast jaskra jest
rozpoznawana, gdy ciśnienie przekroczy 20 (jeszcze kilkanaście lat temu 25
mmHg). Stwierdzenie zwiększonego ciśnienia kwalifikuje do leczenia nawet,
jeśli jego wartości nie są jeszcze bardzo wysokie. Istotą choroby jest
zaburzenie przepływu płynu między komorami gałki ocznej a zatoką żylną, do
której odpływa nadmiar płynu (tzn. kąt przesączania). Jeżeli jest ona
zwężona to wzrasta ciśnienie w komorach. Stosowane powszechnie leki działają
dwukierunkowo: zmniejszają wytwarzanie płynu lub poprawiają przesączanie.
Leki te są zazwyczaj bardzo skuteczne w początkowym okresie choroby. Z
czasem jednak zanieczyszczenia znajdujące się w płynie mogą doprowadzić do
"zatkania" kąta i konieczne staje się jego chirurgiczne udrożnienie, co
wystarcza na kilka, kilkanaście lat. Po tym czsie ponownie dochodzi do
postępu choroby. Do tej pory nie są znane leki, które cofają lub całkowicie
zatrzymują przebieg choroby.
Przyczyną jaskry jest wzmożona aktywność układu sympatycznego powodująca
zwężenie kąta przesączania. Jeżeli płyn śródgałkowy zawiera dodatkowo sporo
zanieczyszczeń, to osadzają się one w okolicach kąta i dodatkowo blokują
odpływ. Ciężko jest znaleźć odpowiedź dlaczego tak się dzieje i na próżno
szukać jej w podręcznikach do nauki okulistyki.
Doktor jan Kwaśniewski podał jednak rozwiązanie już ponad 20 lat temu.
Stwierdził on, że przyczyną choroby jest nieprawidłowy skład diety. Choroby
z przewagą układu sympatycznego występują u ludzi źle odżywionych,
spożywających zbyt mało wartościowego białka i opierających dietę o produkty
pochodzenia roślinnego. W grupie tej będą osoby unikające mięsa, jaj i
podrobów, a jadające kaszę, makarony, pieczywo, owoce oraz tłuszcze
roślinne.
Zmiana sposobu jedzenia może spowodować cofnięcie się zmian chorobowych i
wyleczenie nawet w ciężkich przypadkach. Niekiedy udaje się nawet odwrócić
pewne zmiany w gałce ocznej, które są następstwem choroby. W mało
zaawansowanych postaciach, choroba szybko ustępuje i nie ma konieczności
podawania leków. Ciśnienie śródgałkowe stabilizuje się i nie ma
niebezpieczeństwa powikłań, z których ostatecznym jest oczywiście ślepota.
Do leczenia jaskry w Arkadiach stosuje się również prądy selektywne
pobudzające układ parasympatyczny. Metoda ta jest również autorstwa dr. Jana
Kwaśniewskiego. Jej skuteczność w przypadku jaskry z otwartym katem
przesączania jest bardzo duża - niemal 100%. Prądy selektywne powodują
rozszerzenie kąta przesączania i swobodny przepływ płynu i co za tym idzie,
spadek ciśnienia. Zazwyczaj już 10, 15 zabiegów wystarcza, aby osiągnąć
zadowalający efekt. Oczywiście ciśnienie śródgałkowe musi być badane
okulistycznie. Najlepiej jest po zakończeniu zabiegów odstawić przyjmowane
leki na 3-5 dni i po tym czasie udać się na kontrolę ciśnienia. Jeżeli wynik
będzie prawidłowy, to można poprzestać na okresowym badaniu okulistycznym.
Prądy selektywne działają na wszystkich, jednak trwały efekt dają u osób
stosujących żywienie optymalne, ponieważ wyeliminowana jest pierwotna
przyczyna choroby. Z tego powodu nie warto leczyć się samymi tylko
zabiegami, nigdy bowiem nie wiadomo jak długo utrzyma się ich efekt. Z
reguły stosujemy prądy selektywne u osób będących na żywieniu optymalnym.
Jeżeli jest taka mozliwość, to najlepiej rozpocząć dietę w ośrodku
stacjonarnym (Arkadie), pod kontrolą dietetyka, gdzie jednocześnie można
nauczyć się samodzielnego stosowania żywienia. Kontynuacja diety po
przyjeździe do domu zazwyczaj zapewnia pełne i trwałe wyleczenie z choroby.
lek. med. Przemysław Pala, konsultant medyczny Akademii Zdrowia "Lido".

3. Data: 2006-10-17 17:52:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaradzić. Prosze o pomoc może ktoś zna lekarza ze śląska. Sprawa jest
> naprawdę pilna mam uskarża na coraz częstsze bóle głowy i pogorszenie pola

nie wyciagaj zadnych wnioskow z wklejanych artykulow. Proponuje prof.
Nizankowska z Wroclawia - jest najlepsza na calej scianie zachodniej, jesli
chodzi o jaskre. Przyjmuje w NZOZ Spektrum.

pozdr.

casus

4. Data: 2006-10-17 19:07:22

Od: "zenek" <zenek87566@wytnij- wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a kysz !

5. Data: 2006-10-17 21:34:57

Od: "Sarcia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z poniższego artykułu wyciągnij wnioski. Mogę podać namiary na
> odpowiedniego lekarza jak podasz gdzie mieszka mama.
> Pozdrawiam Jurek M.

Serdecznie dziękuje za artukuł. Moja mama mieszka w małej miejscowości w
pobliżu Katowic. Jeśli znasz lekarza z tych okolic to bardzo proszę o
dokladne namiary.
Pozdrawiam
aga

6. Data: 2006-10-17 21:38:36

Od: "Sarcia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nizankowska z Wroclawia - jest najlepsza na calej scianie zachodniej,
> jesli chodzi o jaskre. Przyjmuje w NZOZ Spektrum.

Serdecznie dziękuję a czy mogłabym prosic o więcej namiarów, dokładniejszy
adres lub może numer telefonu.
Moja mam miszka w pobliżu Katowic więc to jest spory kawałek drogi ale skoro
jest to lekarz godny polecenia to i przez cała Polskę warto jechać.
Pozdrawiam
aga

7. Data: 2006-10-17 22:37:53

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Serdecznie dziękuje za artukuł. Moja mama mieszka w małej miejscowości w
> pobliżu Katowic. Jeśli znasz lekarza z tych okolic to bardzo proszę o
> [...]
"PoliMed" Katowice, ul. 3 Maja 10/1
tel. (032) 254 88 76, 258 73 04, 0503 144 481
www.polimed.pl
Lekarze różnej specjalności, labolatorium, EKG, USG. ECHO. Holter, prądy
selektywne
Wizyty domowe, transport sanitarny.
Pozdrawiam Jurek M.

8. Data: 2006-10-18 18:48:05

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Moja mam miszka w pobliżu Katowic więc to jest spory kawałek drogi ale
> skoro jest to lekarz godny polecenia to i przez cała Polskę warto jechać.

Spektrum
Wroclaw, Olszewskiego 58
tel: 071 344 57 25

pozdr.

casus

9. Data: 2006-10-18 19:22:14

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Spektrum
> Wroclaw, Olszewskiego 58
> tel: 071 344 57 25

Małe uzupełnienie:

http://www.spektrum.wroc.pl/index.php?module=Content
s&action=ShowContent&contentId=1

We Wrocławiu należy jechać w kierunku Zoo (Hali Ludowej). Są tablice w
centrum, więc powinniście trafić. To wschodnia część miasta (Biskupin), w
zasadzie peryferie, dalej tylko Odra;)

Pozdr. Ewa

10. Data: 2006-10-18 20:42:02

Od: "Sarcia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> We Wrocławiu należy jechać w kierunku Zoo (Hali Ludowej). Są tablice w
> centrum, więc powinniście trafić. To wschodnia część miasta (Biskupin), w

Serdecznie dziekuję za namiary i dokładny opis.
Pozdrawiam
aga

Ruchy przeponą a burczenie w brzuchu?
Uszkodzenie wzroku przez słońce, co dalej?
co wskazuje zle eeg?
Kulka na brzuchu wielkości orzecha... bardzo boli...
szkła kontaktowe - lewa prawa strona...