opadające rodzynki

1. Data: 2003-02-16 17:24:55

Temat: opadające rodzynki
Od: "Anka" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam:)
Mam pytanko. Co zrobić żeby nie opadały rodzynki w cieście?
Wiem że powinno się posypac je mąką. Ale to nie pomaga.Sparzanie wrzątkiem
również.
Większość rodzynek opada na spód ciasta i przypalają się.
Może ktoś będzie wiedział:-)
Pozdrawiam
Ania

1. Data: 2003-02-16 17:35:02

Temat: Re: opadające rodzynki
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> również.
> Większość rodzynek opada na spód ciasta i przypalają się.

Zawsze wlansie tak robie, zalewam wrzatkiem, posypuje maka (odciskam z wody
lekko), pozniej jak juz wrzuce do ciasta mieszam (czasme jak sie da, nawet w
blaszce,) tak zeby rodzynki byly wszedzie. I zawsze skutkuje. Wiadomo ze nie
wszytskie beda sie trzymaly na gorze, pare zawsze opadnie, ale nigdy sie nie
przypalily jeszcze.
Aha.. maka posypuje tylko do jasnych ciast, do ciemnych - nigdy

Marta

1. Data: 2003-02-16 18:15:11

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> również.
> Większość rodzynek opada na spód ciasta i przypalają się.

nie w e wszystkich ciastach rodzynki i bakalie chca opadac, ale jesli tak
sie zdarza, to namoczone i podsuszone na reczniku/sciereczce rodzynki lub
pokrojone bakalie nalezy oproszyc maka na suchym sicie ( aby nadmiar maki
odpadl) i dodac do ciasta. Nie mieszac zbyt energicznie gdyz usuniemy z
wierzchu bakalii
cienka warstwe maki, co sprawi ze podczas pieczenia ( mimo posypania)
opadna na spod ciasta.

Jola L-L

1. Data: 2003-02-16 19:04:13

Od: "izusek" <I...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hyhy, ale topic :))). Juz myslalam, ze o inne rodzynki chodzi ;P

pozdrowka
Iza

Donaty zrobione
Nowy Outcook Express 0.1.9