operacyjne chiruriczne odsłonięcie zęba zatrzymanego a refundacja NFZ

1. Data: 2007-01-10 16:11:43

Temat: operacyjne chiruriczne odsłonięcie zęba zatrzymanego a refundacja NFZ
Od: Akryl <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam 25 lat i zatrzymane dwie gorne trojki.
Chce zalozyc i wyciagnac zeby aparatem stalym.
Wczescniej jednak czeka mnie
chiruriczne odsłonięcie zęba zatrzymanego.
W zwiazku z czym pytam czy zabieg odlosniecia tych zebow zatrzymanych
moze byc refundowany z NFZ ?
Jestem osoba bezrobotna i zalezy mi bardzo zeby ograniczyc koszty tym
bardziej ze aparat i leczenie ortodontyczne jest strasznie drogie.
Pozdrawiam
Emila

2. Data: 2007-01-10 18:56:35

Od: animinka <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Akryl napisał(a):
> [...]
> Jestem osoba bezrobotna i zalezy mi bardzo zeby ograniczyc koszty tym
> bardziej ze aparat i leczenie ortodontyczne jest strasznie drogie.

Witaj,
miałam podobną sytuację do twojej niestety wszelkie zabiegi
ortodontyczne i wszystko co sie z tym wiąże powyżej 18 roku życia nie
jest już refundowane, chyba ze przez ostatnie 2 lata cos sie w tej
kwestii zmienilo.

Pozdrawiam
Magda

3. Data: 2007-01-10 20:37:00

Od: "Mietek" <r...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jestem osoba bezrobotna i zalezy mi bardzo zeby ograniczyc koszty tym
> bardziej ze aparat i leczenie ortodontyczne jest strasznie drogie.

nie jest refundowany. Możesz spróbować ubiegać się w NFZ o refundację,
najlepiej znajdź biegłego urzędnika z tej instytucji i podpytaj się jaka
droga będzie najlepsza aby móc otrzymać refundację na leczenie. Ładne
ubranie, makijaż i uśmiech zrobią swoje. Nie pytaj kobiet, te dla innych pań
są wrogie jak urzędniczka skarbówki 31 grudnia.

4. Data: 2007-01-10 21:48:10

Od: Akryl <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

WiMietek napisał(a):
> [...]
> ubranie, makijaż i uśmiech zrobią swoje. Nie pytaj kobiet, te dla innych pań
> są wrogie jak urzędniczka skarbówki 31 grudnia.

Pytam dlatego, bo wiem ze 1,5 roku temu dziewczyna w Gliwicach 22 lata
miala czesciowo refundowany taki sam zabieg przez NFZ.
Tzn. nie w calosci, ale wiem ze doplacala chyba 100 zl za odsloniecie
jednego zeba.
Ladne ubranie i makijaz nie maja nic do tego ;)
A urzedniczki sa tam za przeproszeniem jak tylki od "S" zeby robic to co
w ustawie jest zapisane.
Albo NFZ refunduje tego typu zabiegi albo nie prosta pilka.
Pozdrawiam
Emilia

5. Data: 2007-01-11 16:52:50

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ok. 4 lat temu przeszłam taki zabieg i miałam w 100% refundowany przez NFZ.
Jednak dalsze leczenie, czyli aparat ortodontyczny i leczenie u ortodonty
musiałam pokryć sama. Całkowity koszt leczenia wyniósł mnie przez 2 i pół
roku ok. 6-7 tysięcy złotych, których niestety nie można odliczyć od
podatku. :((

Aga

6. Data: 2007-01-11 17:43:56

Od: Akryl <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

agnesdz napisał(a):
> [...]
> musiałam pokryć sama. Całkowity koszt leczenia wyniósł mnie przez 2 i pół
> roku ok. 6-7 tysięcy złotych, których niestety nie można odliczyć od

Witam
Dzieki wielkie za odpowiedz.
Czy mialas zatrzymane 2 gorne trojki w podniebieniu.
Wyciagalas te zeby aparatem stalym?
Z tego co wiem to zabieg taki refundowany jest do 18 roku zycia.
Mozna wiedziec ile mialas lat kiedy zabieg byl przeprowadzany?
Pozdrawiam serdecznie
Emilia

7. Data: 2007-01-12 18:10:54

Od: "agnesdz" <a...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora