optymalni a co jutro z pączkiem???

1. Data: 2002-02-06 20:34:24

Temat: optymalni a co jutro z pączkiem???
Od: "Beata P." <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Jutro tlusty czwartek....czy mozna zjesc jednego paczka?
Jesli tak to jakie ma proporcje?
Nigdzie nie moge tego znalezc
Beata

2. Data: 2002-02-07 08:08:43

Temat: Re: optymalni a co jutro z pączkiem???
Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro tlusty czwartek....czy mozna zjesc jednego paczka?
> Jesli tak to jakie ma proporcje?
> Nigdzie nie moge tego znalezc

Leszek Seredyński odpisał już na inną grupę :

[cyt.]
Kuchnia Polska Reader's Digest s. 610

kalorie 325
B=5 T=11 W=49 cholesterol 98 mg :-)

Pozdrawiam
Leszek
[kon.cyt.]

I ja pozdrawiam

"Jadarek" - Dariusz Kral

3. Data: 2002-02-07 09:19:43

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jadarek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Leszek Seredyński odpisał już na inną grupę :
>
> [cyt.]
> Kuchnia Polska Reader's Digest s. 610
>
> kalorie 325
> B=5 T=11 W=49 cholesterol 98 mg :-)
>
> Pozdrawiam
> Leszek
> [kon.cyt.]
>
> I ja pozdrawiam
>
> "Jadarek" - Dariusz Kral

Ale są faworki optymalne : )

B 8,1 g T 58 g W 16,3 g
1 : 7,1 : 2
kaloryczność 100 g - 639 Kcal

niestety sporo : (
są jednak lekkie i 100 g to spora porcja
(oczywiście zależy dla kogo ; ) )

4. Data: 2002-02-07 09:54:56

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale są faworki optymalne : )
>
> B 8,1 g T 58 g W 16,3 g
> 1 : 7,1 : 2
> kaloryczność 100 g - 639 Kcal
>
> niestety sporo : (
> są jednak lekkie i 100 g to spora porcja
> (oczywiście zależy dla kogo ; ) )

Hłe... hłe... właśnie SMS-owała żona , że "z okazji..." już smaży ;-)))))

Pozdrawiam tłusto w czwartek

"Jadarek" - Dariusz Kral

5. Data: 2002-02-07 10:05:47

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hłe... hłe... właśnie SMS-owała żona , że "z okazji..." już smaży ;-)))))
>
> Pozdrawiam tłusto w czwartek
>
> "Jadarek" - Dariusz Kral

- Chcesz może przez to powiedzieć, że zamiast klawiszować,
powinnam iść do kuchni? ; )))))))

"Jadarek" (w domyśle ; ) )
- Tak Krystyno, idź wreszcie do kuchni ;))))))

- No dooobrze, juz iiidę ;(
: ))))))

6. Data: 2002-02-07 12:15:47

Od: <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Leszek Seredyński odpisał już na inną grupę :
>
> [cyt.]
> Kuchnia Polska Reader's Digest s. 610
>
> kalorie 325
> B=5 T=11  W=49    cholesterol 98 mg :-)
>
> Pozdrawiam
> Leszek
> [kon.cyt.]
>
> I ja pozdrawiam
>
> "Jadarek" - Dariusz Kral
>
> Pewno wyjdzie na to ze się czepiam ale nie rozumiem jak jest mozliwe tak
dokładne określenie składu B-T-W i kaloryczności jakiegokolwiek ciasta.
Przecież wszystko zależy od przepisu. Moja babcia robi pączki z koszmarną
ilością żółtek (chyba 20) natomiast prawie bez tłuszczu. Wystarczy zajrzeć do
pierwszej lepszej książki kucharskiej żeby znaleźć przepisy i kilkoma jajkami a
sporą ilością tłuszczu. Constans jest tylko ilość węglowodanów czyli mąki

> Pozdrawiam i smacznego
H.RL.

7. Data: 2002-02-07 13:54:06

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinnam iść do kuchni? ; )))))))
>
> "Jadarek" (w domyśle ; ) )
> - Tak Krystyno, idź wreszcie do kuchni ;))))))

Nie myśl, że uważam , że miejsce kobiety jest wyłącznie w kuchni ale przy
specjalnych okazjach miło być zaskoczonym ekstra posiłkiem ;-)))

"Jadarek" - Dariusz Kral (co to też lubi popichcić i nie lubi jak mu się
ktoś po kuchni kręci :-)))) )

8. Data: 2002-02-07 14:02:11

Od: "Jadarek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jajkami a
> sporą ilością tłuszczu. Constans jest tylko ilość węglowodanów czyli mąki

Pewnie przy produkcji jednostkowej jest to trudne ale np. piekarnie czy
zbiorowe żywienie musi się trzymać gramatur i zatwierdzonych przepisów a na
potrzeby sanepidu zlicza BTW , kalorie , witaminy i inne takie... (z 10 dni)
ile dało pojeść ludziom ...

Badania robi Instytut Żywności i Żywienia i kosztuje to ok. 200 zł od
produktu (już dokładnie nie pamiętam - mogę sprawdzić na ich stronie ale już
mnie sprzątaczka do domu wygania :-)))) )

9. Data: 2002-02-07 16:46:15

Od: "Krystyna *Opty*" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> dokładne określenie składu B-T-W i kaloryczności jakiegokolwiek ciasta.
> Przecież wszystko zależy od przepisu. Moja babcia robi pączki z koszmarną
> ilością żółtek (chyba 20) natomiast prawie bez tłuszczu.

Twoja babcia, to baardzo mądra osoba. Pączki są smażone w tłuszczu, więc i
tak nim nasiąkają, a przynajmniej w takim celu je wymyślono i nie
przypadkiem są utożsamiane z tłustym, a nie słodkim czwartkiem, jakby dziś
można wywnioskować na podstawie dzisiejszych pączków. Zresztą nie tylko
pączków. Wiele jest dzisiaj produktów, których nazwa sugeruje zawartość
tłuszczu, czy mięsa, a obecnie składa się tylko z cukru, np. wielkanocny
baranek - to już dawno nie mięso baranie, ale ciasto z mąki, albo baranek
cukrowy, zajączek wielkanocny podobnie, już nie mięsny, ale z cukru, albo z
czekolady, kiedyś były także takie małe, kolorowe jajeczka nie z jajek, ale
z cukru. Podobnym świetnym niczym plastelina tworzywem udającym mięso jest
soczewica, czy soja. Kiedyś miałam okazję zobaczyć, jak orientalni
mistrzowie kuchni wege zrobili ślicznego, różowego prosiaczka z soi (chyba
soi), w każdym razie z tego surowca robiono także zmyślne i w różnych
kolorach słodkie kulki, coś w rodzaju cukierków. Świat fiksuje na punkcie
cukru i z powodu cukru.

10. Data: 2002-02-07 17:12:06

Od: Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> dokładne określenie składu B-T-W i kaloryczności jakiegokolwiek ciasta.

Dlatego podałem źródło, żeby wiadomo było z jakiego to jest przepisu.
Zresztą zaokrągliłem do pełnych liczb, żeby nie było za dokładnie:-).

Pozdrawiam
Leszek

Klub grubasów
masakra...