orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci

1. Data: 2008-11-22 18:30:08

Temat: orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci
Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam IIgr.inwal na stałe , ale potrzebowałem orzeczenie o stopniu
niepełnosprawnosci i komisja przy M.Zesp.d/s orzekania orzekła: stopien
niepełnosprawnosci - znaczny symbol 10-N 07- S 05 -R i w zwiazku z tym - 1/
nie kwalifikuje sie do pracy ,2/ korzystanie ze stałęj pomocy innej osoby w
zwiazku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji -
wymaga . To orzeczenie oprócz ulg mpk i pkp daje uprawnienie do zasiłku
pielegnacyjnego płatnego przez Wydz zdr. UM w kwocie 153 zł . Pytanie czy
taki ktoś jak ja może pojsć do pracy ?

2. Data: 2008-11-22 19:18:55

Temat: Re: orzeczenie o stopniu niepełnosprawnosci
Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> uprawnienie do zasiłku pielegnacyjnego płatnego przez Wydz zdr. UM w
> kwocie 153 zł . Pytanie czy taki ktoś jak ja może pojsć do pracy ?

cześć;
była już o tym mowa parę wątków wstecz. Krótko mówiąc nie jest to
przeciwskazaniem do zatrudnienia. Ja posiadam orzeczenie o całkowitej
niezdolności do pracy i niezdolności do samodzielnej egzystencji, a od 4 lat
pracuję na tzw. rynku otwartym, czyli u pracodawcy, który nie ma statusu
ZPCh, nie ma refundacji z PFRON na moje stanowisko etc.
Jednym słowem - można:)

pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2008-11-22 19:33:04

Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> napisał w wiadomości

> [...]
> lat pracuję na tzw. rynku otwartym, czyli u pracodawcy, który nie ma
> statusu ZPCh, nie ma refundacji z PFRON na moje stanowisko etc.

Dzieki Tomku . ale czy tez opbierasz zasiłek w wys, 153 zł ? Na mnie tak
nakrzyczały w urzedzie ze jak sie co ś zmieni z kasą to musze ich powiadomić

--

j...@i...net.pl
j...@p...onet.pl

4. Data: 2008-11-22 20:35:22

Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy pisze:
[..]
> Dzieki Tomku . ale czy tez opbierasz zasiłek w wys, 153 zł ? Na mnie tak
> nakrzyczały w urzedzie ze jak sie co ś zmieni z kasą to musze ich powiadomić

Ja mam również znaczny stopień niepełnosprawności, zasiłek pobieram już
od dawna, a w pracy mi to nie przeszkadza... :-).

Pracowałem już w zpch i na otwartym rynku pracy. Jedynym jak dotąd
utrudnieniem ze strony urzędników był zwrot renty w jakiejś tam
wysokości, kiedy przekroczyłem dochód z 'ozusowanych' źródeł. Od Nowego
Roku jednak podobno mają wejść przepisy, które pozwolą na zarobek bez
ograniczeń.

Z zasiłkiem, z tego co mi wiadomo, sprawa wygląda tak, że skoro nie
pobierasz żadnych świadczeń, a pracujesz, to wypłaca go pracodawca.
Natomiast kiedy otrzymujesz świadczenia, to z tymi świadczeniami
dostajesz zasiłek.

Urzędniczek się raczej nie bój :-). One z reguły lubią odreagowywać
swoje frustracje na petentach, zwłaszcza kiedy widzą, że ci są trochę
zastraszeni.

Jedyną wątpliwość wzbudza to, co napisałeś odnośnie pracy. 'Nie nadaje
się do pracy'...? Chociaż to w zasadzie martwy zapis, bo zabronić pracy
nikt nikomu nie może, bo prawo do pracy jest zagwarantowane
konstytucyjnie i o ile będziesz czuł się na siłach i będziesz miał
określone umiejętności, a znajdzie się ktoś, kto zechce Cię zatrudnić,
to problemu nie powinno być.

Ja też w jednym z orzeczeń, jakie mi kiedyś wystawiono miałem zapis:
'Pracy żadnej'. Nie przeszkodziło mi to w rozpoczęciu kariery zawodowej. :-)

Powodzenia :-)

robercik-us

robercikus.małpka.gmail.com
www.audio.audacyt.pl
http://www.stres.1site.pl/
http://audiobooki.zlotemysli.pl/

5. Data: 2008-11-22 23:48:35

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki Tomku . ale czy tez opbierasz zasiłek w wys, 153 zł ? Na mnie tak
> nakrzyczały w urzedzie ze jak sie co ś zmieni z kasą to musze ich
> powiadomić

ja zasiłek pielęgnacyjny dostaję z ZUS i jest on wypłacany razem ze
świadczeniem rentowym

6. Data: 2008-11-23 16:40:03

Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> ja zasiłek pielęgnacyjny dostaję z ZUS i jest on wypłacany razem ze
> świadczeniem rentowym

Przepraszam , ze drąze , ale juz zupełnie niczego nie rozumiem . Miejski
Zespół d/s Orzekania o St. Niepełnosprawności jest afiliowany przy Urzędach
Miasta , to jakim sposobem Zasiłek pielegnacyjny wyp;aca ci ZUS? Pewnie
składałeś papiery o stalenie stopnia inwalidztwa do ZUS - czy tak ?
Moja sytuacja jest taka . mam IIgr. imwalidzką ZUS na stałe z adnotacją ze
moge pracowac na stanowisku specjalnie przystosowanym . Obecnie Komisja
Miejsk Zesp d/s Orzkania przyznała mi ten status o którym pisałęm na razie
na trzy lata . W związku z tym żeby sie nie narazic przypadkiem na odebranie
przyznanej mi II gr, w 1995 r. w przypadku nowego chyba całkiem orzeczenia
lekarza orzecznika / bo w Zusie ludzie zdrowieją./ nie zwracałem sie z ta
sprawą do ZUS i dlatego nieczego już nie rozumiem , a moze to z powodu
opóżniena w myśleniu / znane choroby/ . Bardzo prosze o zblizenie mi
problemu , a ja juz miałęm dwa zawały i jeden udar mozgu , ale może bym
poszedł do jakiej pracy , bo z kasą krucho

7. Data: 2008-11-23 17:08:39

Od: "Chudy" <chuudy[nospam]@poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Bardzo prosze o zblizenie mi problemu [ciach]

Ależ proszę bardzo. Moje orzeczenie wydane jest przez wydział orzecznictwa
lekarskiego ZUS. Na komisji zostałem uznany za całkowicie niezdolnego etc. o
czym już wcześniej pisałem. Był to rok 2002. Nie pamiętam, jak to się
dokładnie odbywało, ale wiem, ze kiedy uzyskałem ww. orzeczenie
automatycznie dostałem zasiłek pielęgnacyjny, który jak już pisałem
wypłacany mi jest razem ze świadczeniem rentowym. Nie mam pojęcia, jaka jest
procedura przy miejskich czy powiatowych wydziałach orzeczniczych. Ja co
prawda stawałem przed powiatowym wydziałem, ale tylko po to, żeby móc
skorzystać z dobrodziejstwa karty parkingowej, bo w tamtym czasie do jej
uzyskania nie wystarczało orzeczenie komisji lekarskiej ZUS. I tak to
wygląda u mnie:)

Tomek

Grupa inwalidzka dla syna - co i jak?
znaczny stopień niepełnosprawności a praca
pakiet medyczny dla ON - jakieś opinie?
poleconego chirurga z Gdańska/Trójmiasta ..
taksówki dla ON