Re: ostrzenie pił do drewna

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: ostrzenie pił do drewna
Date: Sun, 11 Mar 2018 20:02:16 +0100

Uncle Pete pisze:

> Smarowanie sprawdzałeś? U mnie w trzech piłach różnych producentów
> potrafiło się zatkać od czasu do czasu. Łańcuch na sucho możesz szybko
> zjechać.

Sprawdziłem. Olej leci, dolewam. Łańcuch ani trochę nie wygląda na
zjechany, jest tylko trochę otępiały. Czego ani trochę nie mam mu za
złe -- to tylko 52 zęby, które musiały się przegryzać przez twarde
drewno. Zupełnie normalna rzecz, że ostrza się tępią.

> P.S. W serwisie w Nowym Mieście nad Pilicą za naostrzenie łańcucha
> biorą 5 złotych.

Do Nowego Miasta nad (nomen omen) Pilicą mam zdecydowanie za daleko.

Jarek

PS
O tych widiowych piszą, że *też* można je ostrzyć. A skoro można, jest
pokusa -- żal wyrzucić. Piszą również, że jest *cztery* razy trwalszy
od zwykłych. A kosztuje *dziesięć* razy tyle. Jedno ostrzenie wychodzi
drożej niż zakup nowego ze zwykłej stali. To może dobre dla drwali, by
im zaoszczędzić czas na wymianę.

--
Do Bydgoszczy będę jeździł...