ostrzezenie dla grzybiarzy

1. Data: 2006-09-19 13:48:38

Temat: ostrzezenie dla grzybiarzy
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3624607.html

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

2. Data: 2006-09-19 19:17:05

Temat: Re: ostrzezenie dla grzybiarzy
Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:WySPg.6563$L15.2135@tornado.ohiordc.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3624607.html

Hejka. Michale, dziękuję za ostrzeżenie. Właśnie dzisiaj przywiozłem z
lasu trzy kanie. Teraz mam dylemat. Usmażyć je jutro na śniadanie tak jak
planowalem, czy wyrzucić?
Pozdrawiam miazmatycznie Ja...cki

3. Data: 2006-09-19 19:59:04

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Hejka. Michale, dziękuję za ostrzeżenie. Właśnie dzisiaj przywiozłem z
> lasu trzy kanie. Teraz mam dylemat. Usmażyć je jutro na śniadanie tak jak
> planowalem, czy wyrzucić?

Pogooglowałem trochę. Na ogół źródła podają, że czubajka czerwieniejąca
(Macrolepiota rachodes) jest jadalna, z wyjątkiem var. hortensis. Ta
ostatnia rośnie w miejscach dobrze nawożonych, na przykład na kupie
kompostu. A więc w lesie powinny być tylko jadalne. Rzecz jasna
"powinny być" nie daje pewności. Sprawę komplikuje też podobieństwo
do trującej Macrolepiota venenata.

Może lepiej nie jedz?

Pozdrowienia,
Michał

4. Data: 2006-09-19 20:09:29

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mając kiedys podobne wątpliwości co do tożsamości grzybów uznanych w
pierwszym odruchu za kanie, wykonałem na sobie eksperyment. Mianowicie,
usmażyłem i zjadłem z wielkim apetytem jedną. Poczekałem 24 godziny i
zeżarłem reszte nie widząc żadnych negatywnych objawów po zjedzeniu tej
pierwszej. Myśle, że po zjedzeniu jednego średniego muchomorka
odratowano by mnie jeszcze a grzybów szkoda było wyrzucić... Kania to
największy przysmak z jakim moje podniebienie miało do czynienia...
Pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2006-09-19 20:39:03

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3624607.html
>
> Pozdrowienia,
>       Michał

Złajdaczyła się z muchomorem sromotnikowym? Może wyjść pokolenie
smacznych jadalnych muchomorków.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-09-19 21:09:09

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik mirzan napisał:

> Złajdaczyła się z muchomorem sromotnikowym? Może wyjść pokolenie
> smacznych jadalnych muchomorków.

O!

> http://www.przyrodapolska.pl/lipiec01/muchomor.html

Barbara

7. Data: 2006-09-19 21:21:52

Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Michale, dziękuję za ostrzeżenie. Właśnie dzisiaj przywiozłem z
> lasu trzy kanie. Teraz mam dylemat. Usmażyć je jutro na śniadanie tak jak
> planowalem, czy wyrzucić?
eee tam, lepiej na kolacje. Zjadasz i kladziesz sie spac.
Jesli rano sie obudzisz to znaczy ze byly ok.
A tak jak zjesz z rana to sie bedziesz stresowal przy kazdym zaklociu
z zoladku...
Ja w zeszlym tygodniu wzarlem nascie sztuk na kolacje. Brzuch mnie bolal,
ale wyraznie z obrzarstwa ;-) Rano bylem pewien ze byly jadalne.

pozdrawiam
Bruno

8. Data: 2006-09-19 22:18:17

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:WySPg.6563$L15.2135@tornado.ohiordc.rr.com...
> http://serwisy.gazeta.pl/metro/1,50145,3624607.html

Tia....
Sezon ogórkowy ma swoje prawa. A to barszcz Sosnowskiego, a to smiercionośne
kleszcze, a teraz kania.... (jest jakiś emotikon na wzruszenie ramionami?)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2006-09-19 23:00:32

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Sezon ogórkowy ma swoje prawa. A to barszcz Sosnowskiego, a to smiercionośne
> kleszcze, a teraz kania.... (jest jakiś emotikon na wzruszenie ramionami?)

Temat nie jest nowy:
http://www.bio-forum.pl/messages/33/3757.html
Ci, co przeżyli, potwierdzają ich jadalność :-)

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2006-09-20 08:50:10

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:eepn1g$i1l$1@inews.gazeta.pl BrunoJ
<b...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
> Ja w zeszlym tygodniu wzarlem nascie sztuk na kolacje. Brzuch mnie
> bolal, ale wyraznie z obrzarstwa ;-) Rano bylem pewien ze byly

Hejka. Późne jedzenie w moim wieku odpada. :-( Jem właśnie teraz. ;-)
Dwie już wrąbałem. :-) Pewnie kanie powędrowałyby do kompostu ale możliwość
poigrania z losem zmotywowała mnie do działania. No risk, no fun. :-)
Pozdrawiam mefistofelicznie Ja...cki

Żywopłot liściasty - jak dlugo ?
Ogrodnik to twór miły, łagodny i przyjazny :)
trawa
[Spam] literatura
sadzenie zywoplotu z glogu...