(ot)Czy to ja mam nie tak?

1. Data: 2003-11-28 11:44:32

Temat: (ot)Czy to ja mam nie tak?
Od: "Sowa" <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy mogę prosić, o pisanie w normalnej formie, a nie zdrabnianie wszystkiego
jak leci w niewiadomym celu?
Mam wrażenie że zapomniałam wyjść z przedszkola,
jak czytam o kotlecikach na obiadek z marcheweczką i kurczaczkach z
ryżykiem.

Czy te wasze obiadki są mikroskopijne, że są to "obiadki" a nie obiady i
kotleciki a nie kotlety?

Ja rozumiem ciasteczka, czy cukiereczki, gdy chodzi o cos rzeczywiście
małego, ale obiadki, kurczaczki, kotleciki?
Może jeszcze spagetunie, pzzunie i zapiekanusie z wołowineczką!?

Sowa - zczyżbynieuzasadnionymipretensjami :>

1. Data: 2003-11-28 11:52:42

Temat: Re: (ot)Czy to ja mam nie tak?
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-28 12:57:02 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Anna Ladorucka* skreślił te oto słowa:

> Podobno na pl.rec.uroda jest jeszcze gorzej...

Tak? Nie zauwazylam tekstow o kremikach, szmineczkach, podkladzikach,
biustonoszkach... ale ja okulary nosze, pewnie niedowidze...
--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-11-28 11:57:02

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Może jeszcze spagetunie, pzzunie i zapiekanusie z wołowineczką!?
>
> Sowa - zczyżbynieuzasadnionymipretensjami :>

Sowo - Twoje pretensje sa jak najbardziej uzasadnione (nic nie wycinam, bo
sie zgadzam ;)). A dyskusje na ten temat pojawiaja sie pare razy do roku.
Niestety nieskuteczne.
Podobno na pl.rec.uroda jest jeszcze gorzej...
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2003-11-28 11:58:19

Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-11-28 13:01:59 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Anna Ladorucka* skreślił te oto słowa:

> Przepraszam, powtorzylam argument, ktory sie pojawil w jakiejs dyskusji
> (napisalam "podobno"). Ja na pru bywam raczej rzadko. Jezeli powtorzylam po
> kims nieprawde, to zwracam honor szanownej grupie.

Ok, ja czytam... i duzo mi sie nie podoba na tamtej grupie, ale szczesliwie
wolna jest ona od infantylnych zdrobnien.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@h...pl

1. Data: 2003-11-28 12:01:59

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2003-11-28 12:14:04

Od: "balsamo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ok, ja czytam... i duzo mi sie nie podoba na tamtej grupie, ale
szczesliwie
> wolna jest ona od infantylnych zdrobnien.

NIE POMOŻE PUDER RÓŻ, KIEDY BABSKO BRZYDKIE JUŻ
b.

1. Data: 2003-11-28 12:16:54

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te wasze obiadki są mikroskopijne, że są to "obiadki" a nie obiady i
> kotleciki a nie kotlety?
=====
Obiadki są normalne, a czasem nawet bardzo duże :-} Te zdrobnienia nie
dotyczą wielkości dania, ale są formą emocjonalego wyrażania radości, dumy,
satysfakcji z przygotowania znakomitej potrawy.

Czy do ukochnej dziewczyny/chłopaka mówi się "mój pieseczku", "moja myszko",
czy też może "mój psie", "moja myszo"? To jest podobne zdrabnianie, bo
ludzie, którzy kochają gotować z uczuciem nazywają obiekty swych doznań :-}
Ja to rozumiem.
=====

> Może jeszcze spagetunie, pzzunie i zapiekanusie z wołowineczką!?
=====
Wyrazy obcego pochodzenia brzydko się zdrabniają w języku polskim, zwłaszcza
takie jak spaghetti, które nawet nie odmieniają się przez przypadki.

Wiele osób pisze, że ta grupa jest wyjątkowa. Kotleciki są jednym z
elementów tej wyjątkowości :-}}}

waldek
=====

1. Data: 2003-11-28 12:21:19

Od: "balsamo" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sowa" <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Czy mogę prosić, o pisanie w normalnej formie, a nie zdrabnianie
wszystkiego
> jak leci w niewiadomym celu?
NIE!
Prośba jest nieuzasadniona.
Otóż kuchareczki wszystko robią pyszniutkie, podają swoim mężusiom, a tym
smakusia wielce. I przepisiki są takie cudowne.
I jak słodko jest o tym na pisać na prk.
b.

1. Data: 2003-11-28 12:21:31

Od: "Monika \"mitek\"" <m...@w...qbanet.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sowa napisał:
> [...]
> Mam wrażenie że zapomniałam wyjść z przedszkola,
> jak czytam o kotlecikach na obiadek z marcheweczką i kurczaczkach z

... i jeszcze kiełki wątku obok... :-P
;)

Pozdr.
Monika

1. Data: 2003-11-28 12:21:32

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lia" <L...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Ok, ja czytam... i duzo mi sie nie podoba na tamtej grupie, ale
szczesliwie
> wolna jest ona od infantylnych zdrobnien.

Znalazlam! Bo juz myslalam, ze mam jakies zwidy. Post nr 3 w tym watku :).
http://tinyurl.com/wvim
Mam nadzieje, ze Autorka nie obrazi sie, ze ja tu zacytowalam ;))))

Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

RE: obiad na kilka dni
kielki - fasola munk