owoce sumak a kompost

1. Data: 2004-02-05 16:56:37

Temat: owoce sumak a kompost
Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Czy owoce sumaka mozna kompostowac bez obaw, ze to dziadostwo sie rozpleni?
Wlasnie sasiadowi padl wielki octowiec i to do mojego ogrodu. Tyle tego, ze
strach z grabiami na to isc. Zbierac recznie?

Irek

Moje jagody kamczackie puscily paki. Chyba nie zamierzaja kwitnac?

2. Data: 2004-02-06 21:46:09

Temat: Re: owoce sumak a kompost
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

sumak to straszne dziadostwo - niektore jego czesci są toksyczne !(serio)
co do kamczatki to ona pierwsza sie budzi , ale to nic nie znaczy - bo nie raz
miala takie prawie listki , a potem było nawet -10 .

3. Data: 2004-02-07 00:10:36

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> sumak to straszne dziadostwo

Z tym bym polemizowal. Ja sumaki bardzo lubie:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/sumak.jpg
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/sumak1.jp
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/jesien02/sumak.j
pg

> niektore jego czesci są toksyczne !(serio)

A to jest po prostu nieprawda. Oczywiscie sa gatunki z tej rodziny,
ktore sa toksyczne, ale zwykly Rhus typhina nie jest.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2004-02-07 09:01:59

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:02WUb.10917$cc.9391@fe3.columbus.rr.com...

> Z tym bym polemizowal.

Przychylam się do zdania Michała - świetne drzewko na początek, zanim
na pustej działce zdąży urosnąć cokolwiek większego. A że wytwarza
odrosty? To się je wyrywa, zanim zdrewnieją.
Nasiona sumaka wywalam na kompost co roku i jakoś do tej pory nie
stwierdziłam "zasumaczenia" ogrodu poza zasięgiem korzeni. Wydaje się,
że one się wcale tak łatwo nie sieją.

Pozdrawiam
Ewa

5. Data: 2004-02-07 09:18:47

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:02WUb.10917$cc.9391@fe3.columbus.rr.com Michal
Misiurewicz <m...@i...rr.com> napisał(a):

> Ja sumaki bardzo lubie:

Hejka. Sumaków, to nawet komary nie lubią. ;-)
Pozdrawiam wietrznie Ja...cki
H.Z.: "Rycerze, choć mieli zakute łby, ale głowy na karku." :-)

6. Data: 2004-02-07 11:51:44

Od: "losiek" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja jagoda miała już dość rozwinięte pąki podczas tych ostatnich mrózów i
jakoś nic jej się nie stało. W końcu to roślinka z iście syberyjskich klimatów.

7. Data: 2004-02-09 08:20:12

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"T.W." <t...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Nasiona sumaka wywalam na kompost co roku i jakoś do tej pory nie
> stwierdziłam "zasumaczenia" ogrodu poza zasięgiem korzeni. Wydaje się,
> [...]
Dziekuje. O to mnie sie rozchodzilo. Bo ja namietnie wszystko kompostuje.

Irek

8. Data: 2004-02-09 08:24:27

Od: "Irek" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> schrieb im Newsbeitrag

> A to jest po prostu nieprawda. Oczywiscie sa gatunki z tej rodziny,
> ktore sa toksyczne, ale zwykly Rhus typhina nie jest.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Michal ma racje. Owoce tego sumaka przerobione na przyprawe Turki i inne
pohance za przyprawe maja ale moje przodki onych bili a nie w ich kuchni
gustowali. Panie Michale, jak w stepie szerokim tyle tych octowcow masz, ze
nie wiesz co z nimi robic, to moge podeslac przepis na kurczaka z sumakiem.
Tylko, zeby Ci rozumu nie odbralo i w szeregi Alkaidow nie popchalo.

Irek

zżółkły mi sosny
kiedy siac trawe i jeszcze jedno pytanie
Czy JUŻ można sadzić?
Co to za krzew?
wyglodzony dzbanecznik!