pachnace

41. Data: 2002-12-09 08:05:23

Temat: Re: pachnace
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Marta" <m...@m...pl>

> Piękny kolor ma Ile de France, to moja ulubiona budleja.
:)
ja akurat niezbyt lubie rozowy kolor
:(((((
> Wogóle obawiam się, że jak tak dalej pójdzie "zabudleję" cały ogród;-)
> Pozdrawiam
> Marta
:)
samymi rozowymi
czy rowniez masz inne kolory
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps. a motyle w jakim kolorze najbardziej gustuja
?

42. Data: 2002-12-09 09:21:50

Temat: Re: re; pachnace
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:at0hle$8a8$1@news.tpi.pl...

> Zgroza!Zgroza!Zgroza! :-(
> Jakoś nie pamiętam postu "Mam taczkę cebul do wyrzucenia- kto chce?"
> pozdrawiam z nadzieją na takie posty w przyszłości

Ja też! Nawet jeśli to nie będzie taczka, a wiaderko:-)

Pozdrawiam, Basia.

43. Data: 2002-12-09 09:27:17

Od: "Marta" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam jeszcze biała, ta była pierwsza.
Nie zauważyłam, by którąś z nich motyle upodobały sobie szczególnie.
Marta

44. Data: 2002-12-09 10:43:22

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:at1nlc$icc$1@news.tpi.pl Marta <m...@m...pl> napisał(a):
> Mam jeszcze biała, ta była pierwsza.
> Nie zauważyłam, by którąś z nich motyle upodobały sobie szczególnie.

Hejka. A ja mam budleę (B. davidii) kwitnącą w kolorze wrzosowym. Na
moim terenie można kupić białe, niebieskie, różowe i chyba najpopularniejsze
wrzosowe.
Obok mojej budlei zauważylismy (wielka rzadkość) gąsiennicę Pazia królowej
żerujacą na koprze. A to, że kwitnąca budlea jest dosłownie oblepiona
motylami, to normalne. Przecież jej druga nazwa to motyli krzew (ew. omżyn).
Sa jeszcze budlee skrętolistne (B. alternifolia) odporniejsze na mróz.
Pozdrawiam Ja...cki

45. Data: 2002-12-09 11:18:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Obok mojej budlei zauważylismy (wielka rzadkość) gąsiennicę Pazia królowej
> żerujacą na koprze. A to, że kwitnąca budlea jest dosłownie oblepiona

Wcale nie normalne. Jak moje motyle miały do wyboru sadziec konopiasty i
budleję, to wybierały sadziec:-D

Czy wrzosowy to taki ciemny fiolet czy coś jaśniejszego?
Pozdrawiam, Basia.

46. Data: 2002-12-09 11:41:04

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:at1uc1$3i5$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Czy wrzosowy to taki ciemny fiolet czy coś jaśniejszego?
> Pozdrawiam, Basia.

Hejka. Basiu z chłopem chcesz o kolorach dyskutować. Ja nie za bardzo
odróżniam zielony od niebieskiego. Jak żona wróci to odpowiem. Na mój gust
to coś jasniejszego.
Ja...cki

47. Data: 2002-12-09 12:36:22

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> (...)
> a u mnie jeszcze szczere pole
> :(

No to małe, "skalne" goździki. Gleba byle jaka i słońce :-) A pachną
upojnie i na odległość.

Krycha&Co(ty)

48. Data: 2002-12-09 12:55:57

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:

> Bazylię uprawiam (nie chwaląc się) z ogromnym powodzeniem w następujący
> sposób: wysiewam około 15 maja na działce. Rowki 10-15 cm głębokości
> wypełniam kompostem, na wierzch sypię nasionka bazylii w rządek jak
> najrzadziej i delikatnie posypuję kompostem warstwą grubości 1-2 mm i
> jeszcze delikatniej podlewam. Próby z flancami zarzuciłem.

Wysiewam w podobnym terminie zwyczajnie do plastikowych skrzynek,
potem rozsadzam do gruntu. W tym roku pierwszy raz miałam tez czerwoną
bazylię.

Krycha&Co(ty)

49. Data: 2002-12-09 13:07:57

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]

Czy taką obmotyloną budleję to taki prostaczek kwiatkowy jak ja może sobie
zapuścić? Tzn. posadzić, zapomnieć i.. mieć???
Pozdarwiam :-)
Janusz
PS
(zapomieć - tzn. nic przy niej robić nie trzeba, no może za wyjątkiem
podlewania od czasu do czasu...)

50. Data: 2002-12-09 13:17:16

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:000201c29dcd$1dbd58c0$ec4b4cd5@d3h6c1 Tadeusz Smal
<s...@s...pl> napisał(a):
> chcialbym aby moj ogrod dzialal na wszystkie zmysly
> podpowiedzcie mi prosze jakies inne intensywnie
> i ladnie pachnace roslinki
> :)
A może tuberoza? Oprócz intensywnego zapachu ma ukryte walory.
Ja...cki

Pytania, pytania...
oznaczenia graficzne
zgubilem sie