pachnace

81. Data: 2002-12-10 23:51:21

Temat: Re: pachnace
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:at4gom$3nk$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Pyfcia" <j...@f...lublin.pl> napisał w wiadomości
>
> Nasionek to raczej szukaj u Darka, a nie u Kasi... :-))))

Z botanicznego punktu widzenia,to nasiona rosną tam gdzie są żeńskie kwiaty.

--
kochany J.Krzysztof Chiliński j...@p...pl
Serwis "muszlowcowy" http://republika.pl/jkch1

82. Data: 2002-12-11 09:46:22

Temat: Odp: pachnace
Od: "Pyfcia" <j...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:at5q51$2jo$...@n...tpi.pl...
> W wiadomości news:RxtJ9.90359$%p6.9861395@twister.neo.rr.com Michal

> Kobiecie!!! :)))
> Ja...cki

Ojej ...
To jak - mam robic zdjecia sadzonkom czy sobie - bo sie pogubilam :))
Kotlet

83. Data: 2002-12-11 09:48:27

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wieczornik, lilie białe i trąbkowe, wiciokrzew, kalina wonna, wawrzynek
> wilcze łyko, goździki pierzaste, róże:-)

Dziwaczek (Mirabilis jalapa), żarnowiec Allgold, wiciokrzew przewiercień
(Capryfolium), większość azalii (mrozoodporne).
Pachną same, bez dotykania, ale na zimę trzeba wykopać korzenie dziwaczka i
przechować jak dalie. Ma zapach wykorzystywany w produkcji perfum.

Majka

84. Data: 2002-12-11 09:48:28

Od: "Pyfcia" <j...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Katarzyna Tkaczyk <k...@e...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:at4s7r$s7o$...@n...tpi.pl...
> Dlaczego nie u mnie? Co prawda nie zbierałam ich jesienią, ale jeśli się
nie
> wysypały to mogę zaproponować nasiona białej, różowej, purpurowej "Royal
> purple", ciemnofioletowej "Black knight".
> Kaśka
Kasiu:))))))
To juz sie usmiecham - nasionka to chyba poczta moznaby wyslac, nie?
Jejku - juz sie nie moge doczekac
buziaczki
Kotlet

85. Data: 2002-12-11 18:09:02

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Pyfcia <j...@f...lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:at71he$g8r$...@n...lublin.pl...

> [...]
> nie
> Kasiu:))))))
> To juz sie usmiecham - nasionka to chyba poczta moznaby wyslac, nie?

Jasne,że nasionka można wysłać. Podaj mi swój adres

Pozdrawiam, Kaśka

86. Data: 2002-12-11 18:23:10

Temat: Re: Odp: pachnace
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Pyfcia" <j...@f...lublin.pl> writes:

> To juz sie usmiecham - nasionka to chyba poczta moznaby wyslac, nie?

Darek, słyszysz?

Pozdrawiam,
Grzesiek, rozbawiony i pamiętający post Janusza
--
Nie dla chleba profesor z Dijon
Seks-technik nauczał wśród żon.

87. Data: 2002-12-12 17:47:29

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

nasiona dziwaczka zakwalifikowane sa jako rosliny jednoroczne
( szukalem skad go wziasc)
:)
jak wysoki on rosnie
choc wiem juz
ze roznie to bywa z roslinkami
np moje ulubione maciejki posadzone nad stawem wyrosly na 60-70 cm krzaki
a z metr wyzej ( na poziomie ogrodu )
mialy gora 20 cm
:)))))))))

> Pachną same, bez dotykania, ale na zimę trzeba wykopać korzenie dziwaczka
> przechować jak dalie. Ma zapach wykorzystywany w produkcji perfum.
>
> Majka

z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

88. Data: 2002-12-13 06:24:27

Od: a...@w...pl (aMiraK) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na stronie http://www.plantico.pl/Oferta%2002-03.htm
> nasiona dziwaczka zakwalifikowane sa jako rosliny jednoroczne
W ubiegłym roku posiany wprost do gruntu, w baaardzo suchym miejscu wyrósł
do ok 80 cm, A średnicy z pół metra takie jedno krzaczysko miało.
Parę ich było, różnokolorowych. Szkoda, że nie wiedziałam o tym wykopywaniu,
bo bym poeksperymentowała

Mira :-)

89. Data: 2002-12-13 12:43:56

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ( szukalem skad go wziasc) :)
> jak wysoki on rosnie

Od 30 do 100 cm. Zależy czy właśnie posiany czy posadzony korzeń z
poprzednich lat. Oczywiście, im większy (i grubszy) korzeń, tym dziwaczek
wyższy.
Dodam, że nazwa nawiązuje do dość rzadkiego zjawiska pojawiania się kwiatów
w różnych kolorach na jednej roślinie. Widziałam kwiatki żółte, pomarańczowe
i różowe na jednym krzaku. Są też czerwone, amarantowe, purpurowe i białe, a
także cieniowane lub ze smugami. Pachnie najsilniej wieczorem.

Skąd wziąć? Na początek kupić torebkę nasion i wiosną wysiać. Zakwitną
jeszcze w tym samym roku. Kwiatów ma b.dużo, a z każdego otrzymasz jedno
nasionko pdobne do czarnego pieprzu z małym przewężeniem na końcu. Posiejesz
je następnej wiosny, ale nie zapomnij też wykopać korzeni tych posianych
pierwszy raz. Po dwóch latach nasiona i korzenie zasypią Cię po czubek głowy
i całkiem 'zdziwaczkujesz' ;-))
Możesz też dostać od innych ogrodników, nawet ode mnie, jak znajdę. Są
bardzo popularne na Bałkanach. Rosną tam prawie jak chwasty.

Majka

90. Data: 2002-12-13 12:45:09

Od: "Jlanta Cembrzyńska" <G...@i...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@m...pl> napisał w wiadomości
> Piękny kolor ma Ile de France, to moja ulubiona budleja.
> Wogóle obawiam się, że jak tak dalej pójdzie "zabudleję" cały ogród;-)
> Pozdrawiam
> Marta
>
> Marto,
tzn. jak określiłabyś ten kolor?