palenie trawy

1. Data: 2002-07-02 18:49:35

Temat: palenie trawy
Od: "and" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowni grupowicze!
Mam gorącą prośbę. Uświadomcie mnie w następującej sprawie. Jest duży ogród
na wsi (0,35 ha). W pobliżu znajdują się sąsiedzkie zabudowania, ale nie za
blisko. Czy właściciel ogrodu ma prawo spalić wykoszoną i zagrabioną w
niewielkie kopki trawę? Jeden z sąsiadów twierdzi, że spalania trawy
zabrania ustawa o gospodarce odpadami, a trawa jest jakoby takim odpadem.
Czy to możliwe, aby było zabronione spalanie trawy we własnym ogrodzie
położonym poza miastem (gdzie taki zakaz miałby sens), pod nadzorem i przy
zachowaniu szczególnej ostrożności - tzn. wiadro z wodą do ewentualnego
zalania ognia, widly itp?
Sąsiad straszy mnie wezwaniem straży pożarnej, a wtedy to ho, ho, zapłacę
mandat i bóg wie co jeszcze się stanie. Jeżeli są jakieś przepisy regulujące
tego typu sprawy - jak mogę do nich dotrzeć. Bardzo proszę - rzecz jest
pilna. Pozdrawiam.

2. Data: 2002-07-02 18:55:00

Temat: Re: palenie trawy
Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej zrobisz, jak zadzwonisz do Strazy Pozarnej i tam sie dowiesz. U
mnie jak palimy jakies duze pryzmy zawsze straz zawiadamiamy.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2002-07-02 18:58:38

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i jeszcze jedno, spalanie lisci, czy traw z reguly reguluja
rozporzadzenia lokalne - przepisy gminy. Mozesz i tam sie dowiedziec. Jesli
masz ziemie rolna, to mozesz palic co chcesz, no pod warunkiem, ze nie sa to
opony.

4. Data: 2002-07-02 19:44:03

Od: "and" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci bardzo

5. Data: 2002-07-02 23:11:56

Od: "smokol" <s...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Palenie trawy jest dozwolone chyba tylko w 2 krajach Europy. Na pewno w
Holandii ... :)))))

6. Data: 2002-07-03 12:40:10

Temat: Re: palenie trawy [dlugie]
Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"and" <a...@a...pl> wrote in message news:afssn2$6ne$1@news2.tpi.pl...
> [...]
regulujące
> tego typu sprawy - jak mogę do nich dotrzeć. Bardzo proszę - rzecz jest

Wlasnie ta ustawa na ktora sasiad sie powoluje pozwala na spalanie odpadkow
roslinnych. (cytaty z www.ekoinfo.pl)

cyt.
W ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U.01.62.628)
znajduje się art. 13, ust. 3, który stanowi iż dopuszcza się spalanie
pozostałości roślinnych, poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli spalanie
to nie narusza odrębnych przepisów. Tak więc rozróżnić należy, najczęściej
spotykane i naganne spalanie odpadów komunalnych od spalania w ogniskach
pozostałości roślin, czyli w praktyce pozostałości z dziełek rekreacyjnych,
chrustu itp.

end.cyt.

Jednoczesnie ta sama ustawa okresla, ze:

cyt.

Należy zwrócić jednak uwagę, iż art. 13 zawiera zastrzeżenie zgodnie, z
którym spalanie pozostałości roślin nie może naruszać innych przepisów.
Spośród tych „innych” przepisów wskazać można przykładowo art. 23a ustawy z
dnia 16 października 1991 r. o ochronie przyrody, który zakazuje palenia
ognisk na obszarze parów narodowych i rezerwatów przyrody, lub art. 82
ustawy z dnia 20 maja 1971 r. Kodeks wykroczeń. Zgodnie z nim wykroczenie
popełnia ten nieostrożnie obchodzi się z ogniem lub wykracza przeciwko
przepisom dotyczącym zapobiegania i zwalczania pożarów, a w szczególności:

- nie usuwa lub nie zabezpiecza w obrębie budynków urządzeń lub
materiałów stwarzających niebezpieczeństwo powstania pożaru;

- w lesie lub na terenie śródleśnym albo w odległości mniejszej niż 100
m od granicy lasu:

a) roznieca ogień poza miejscami wyznaczonymi do tego celu,

b) pozostawia rozniecony ogień,

c) korzysta z otwartego płomienia,

d) wypala wierzchnią warstwę gleby lub pozostałości roślinne,

e) porzuca nie ugaszone zapałki lub niedopałki papierosów,

f) dopuszcza się innych czynności mogących wywołać niebezpieczeństwo
pożaru,

- roznieca lub pozostawia ognisko w pobliżu mostu
drewnianego albo przejeżdża przez taki most z otwartym ogniem lub z nie
zamkniętym paleniskiem.

end.cyt.

Sorki, ze tak dlugo, ale jest to czesty powod nieporozumien miedzy
sasiadami. Na mnie sasiad (ktory swoja droga sam pali co tydzien zebrane w
kupki siano) wezwal straz miejska. Pan ze strazy powolal sie na ta ustawe i
ostrzegl mnie wiec ja przeczytalem. Oczywiscie, jesli sa inne przepisy (np.
lokalne), ktore zabraniaja takiego dzialania to urzednik moze je egzekwowac.

Jesli prawo do palenia odpadkow nadaje ustawa to te inne przepisy
ograniczajace je tez IMO powinny wynikac z ustaw a nie z jakichs aktow
mniejszej wagi. Tak jak z prawem budowlanym i pozwoleniem od sasiada.
Poniewaz bylo ono wprowadzone rozporzadzeniem a nie ustawa wiec nie moze
zmieniac prawa budowlanego, ktore jest ustawa.

vpw

7. Data: 2002-07-03 18:22:20

Od: "and" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję Ci pięknie za obszerne informacje. Zadałeś sobie dużo trudu, tym
większe dzięki. Z tego wszystkiego wynika, że sprawa nie jest tak oczywista,
jak się niektórym bezkompromisowym wrogom wszystkiego i wszystkich dokoła
wydaje. A to już i tak bardzo dużo; szczególnie przykra dla wrogów palenia
trawy może być wiadomośc, że ustawa na którą się powołują dopuszcza tą
czynnośc. Niepokoi trochę odniesienie do postanowień wynikających z innych
przepisów. Tu ewentualnie mógłby powstać spór o charakterze prawnym. W
każdym razie jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
and.

PS. Oczywiście sądził się z idiotą nie będę.
and.

Program komputerowy (??)
[Mały SPAMIK] Ozdobne zestawy nawilżające
wierzba
Cholerne ptaki !!!
cytryna