'palownia' czy jakos tak ?

11. Data: 2005-07-17 06:48:29

Temat: Re: 'palownia' czy jakos tak ?
Od: "katarzynams" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message
news:dba3ed$89h$1@atlantis.news.tpi.pl...

> W cieplych warunkach
> poludniowo wschodniej USA inwazyjna moze byc (a jak pisza, jest) ale u nas
> ze wzgledu na swoja niezupelna odpornosc na mroz jest inaczej.<

Ja ja widzialam we wschodnich stanch: Virginia, Maryland, tam sa calkiem
porzadne zimy, ale moze lagodniejsze niz w Polsce.
katarzyna

12. Data: 2005-07-17 08:22:46

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

katarzynams wrote:

> Ja ja widzialam we wschodnich stanch: Virginia, Maryland, tam sa
> calkiem porzadne zimy, ale moze lagodniejsze niz w Polsce.
> katarzyna
:))))
ja stukam z okolic Poznania
coprawda Ponderoza to jeszcze prawie szczere pole
ale ogolnie sa to cieplejsze okolice Polski
:)
oprocz posadzonej roslinki do ziemi
zrobilem z odrostyow okolo 20 sadzonek
ktore o ile nie padna wczesniej spedza zime w foliowcach posrod innych
delikatniejszych roslin
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

13. Data: 2005-07-18 07:55:57

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie stała 5 lat. Co roku premarzała, odrost z korzeni na wiosnę tak ok.
1-1,5 metra, zimą znów przemarzała. I tak w koło aż do ostatniej zimy gdy
już nie odbiła.

Edyta

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dbb2n0$irb$1@atlantis.news.tpi.pl...

14. Data: 2005-07-18 08:16:30

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> dla oslony bambusow przed polnocnozachodnimi wiatrami
> w planie mam wybudowac kamienny mur 2,5-3,0 metry wysoki

A czy wiesz, ze geste zarosla bambusow, gdy nie ma wystarczajacego w nich
przewiewu, sa atakowane przez przedziorki? Tak ostatnio czytalem.

Pozdrawiam,
Bpjea

15. Data: 2005-07-18 08:21:11

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"katarzynams" <k...@g...pl> wrote in message

> Ja ja widzialam we wschodnich stanch: Virginia, Maryland, tam sa calkiem
> porzadne zimy, ale moze lagodniejsze niz w Polsce.

Lagodniejsze nieco (choc to zalezy przeciez od rejonu stanu). W Polsce tez
rosna ale roslina inwazyjna u nas nie jest.
Co do inwazyjnosci w USA, to tez bardziej na poludnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

16. Data: 2005-07-18 08:23:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> wrote in message

> [...]
ok.
> 1-1,5 metra, zimą znów przemarzała. I tak w koło aż do ostatniej zimy

Wskazane dla niej suchsze i ubozsze stanowisko dla lepszego drewnienia.

Pozdrawiam,
Bpjea

17. Data: 2005-07-18 10:31:52

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:
> [...]
>
> A czy wiesz, ze geste zarosla bambusow, gdy nie ma wystarczajacego w
> nich przewiewu, sa atakowane przez przedziorki? Tak ostatnio czytalem.

pozostaja jeszcze dwa kierunki dla wiatrow
i w tym roku wydaje mi sie
ze to wlasnie z tych kierunkow najbardziej mroznie u mnie wialo
:)))))))

18. Data: 2005-07-18 18:01:06

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea napisał(a):
> Wskazane dla niej suchsze i ubozsze stanowisko dla lepszego drewnienia.

Lepsze bedzie mimo wszystko takie stanowisko co zapewni z_drewnienie.
;-)
pozdr. Jerzy

19. Data: 2005-07-19 09:46:15

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dbfos2$mrd$1@atlantis.news.tpi.pl...
> "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> wrote in message
>

> Wskazane dla niej suchsze i ubozsze stanowisko dla lepszego drewnienia.
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

A gdyby ją pod koniec sierpnia zasilić potasem? Może zdrewniałaby na tyle by
nieprzemarzała? Jak sądzisz?
:-)
Pozdrawiam pogodnie
skryba

20. Data: 2005-07-19 19:43:02

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"skryba ogrodowy" <z...@o...pl> wrote in message

> A gdyby ją pod koniec sierpnia zasilić potasem? Może zdrewniałaby na
tyle by
> nieprzemarzała? Jak sądzisz?

Takie nawozenie potasem powinno pomoc lepiej sie do zimy przygotowac.
Ja w ten sposob nawoze co niektore wrazliwsze moje rosliny.

Pozdrawiam,
Bpjea

Trawnik
co to za szkodnik?