pamiec

1. Data: 2001-10-09 10:23:09

Temat: pamiec
Od: "Skaner" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam problem zwiazany z odnalezieniem rzeczy dawno temu gdzies zapodzianej.
Mam mgliste wrazenia, ze pozyczalem to szwagrowi ale on zaprzecza. Jak sobie
przypomniec? Czy istnieja jakies techniki przypominania? Jakas autochipnoza?
;-)

1. Data: 2001-10-09 10:44:58

Temat: Re: pamiec
Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skaner" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]
: ;-)
: Pozdrawiam

Zawsze jak cos gdzies klade to mysle o tym: "tu, w to miejsce wkladam". Mozesz
tez zrobic sobie zeszyt "znajdke". Zapisuj w nim pozyczki (ale tez skreslaj po
oddaniu), wazne rzeczy ktore nie moga Ci umknac.
A co do zalatwiania spraw. Zawsze wyobrazam sobie, w jaki sposob, gdzie bede
zalatwiac pilna sprawe. Np. mam wezwac po pracy hydraulika, to wyobrazam sobie,
ze wchodze do domu, biore za sluchawke i dzwonie. Przewaznie to pomaga.
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-09 10:51:52

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "{Wilma}"

<..> Przewaznie to pomaga.

pomaga nie zapomniec, ale nie przypomniec sobie.

dobre, dobre! :-)
szkada ze nie działa wstecz :(

mam wrażenie ze o niczym nie zapominam, jednak nigdy nie pamiętam w porę.
Czyli jest to gdzieś zapisane, tylko sa problemy z odczytem na zawołanie.

tu Skaner ma podobny chyba problem - nie z zapamietywaniem, tylko z
odtwarzaniem,
(co prawda nie można udowodnic ze się pamieta jesli nie potrafisz
odtworzyć,
ale nadzieje miec trzeba...)

Marsel

1. Data: 2001-10-09 11:28:04

Od: "Skaner" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odtwarzaniem,
> (co prawda nie można udowodnic ze się pamieta jesli nie potrafisz

Sprawa dla mnie jest naprawde wazna. Bardzo chcialbym sobie PRZYPOMNIEC.
Sprawa jest dosc stara - siega kilku lat wstecz. Jesli ktos zna jakies
techniki PRZYPOMINANIA sobie to bardzo prosze o pomoc.
Pozdrawiam.

1. Data: 2001-10-09 11:49:47

Temat: Odp: pamiec
Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Skaner

> [...]
> Sprawa jest dosc stara - siega kilku lat wstecz. Jesli ktos zna jakies
> techniki PRZYPOMINANIA sobie to bardzo prosze o pomoc.

Każda jest ważna :-)))
Nic Ci polecać nie będę, bo technikę trzeba dobrać
do człeka. A to można tylko, długo go badając.
Jak chcesz poczytać - to szukaj "regresja"
Ale i tak sam nie zastosujesz, a regresja, to mocna sprawa.
Może łatwiej wyciągnie z Ciebie, ktoś hipnozą.
Ale może całkowicie się nie nadajesz.

Sposoby "Babci Aliny" grzebania w mózgu?

retrospekcja - może najdelikatniej

Trzeba określić pkt. zapomnienia, stres itd. tysiąc spraw.

Specjalista i już.

Możesz też poprostu usiąść wygodnie, w ciszy, uspokoić się i pogadać
z własnym kompem, który masz w głowie - Chcę sobie to przypomnieć
Muszę sobie to przypomnieć, pomóż mi to przypomnieć itd.
Po dwudziestu minutach olej. I wróć do normalnych czynności
Powtórz następnego dnia.
Przypomnisz sobie, jeśli tego nie zakopałeś za głęboko
i jeśli jakiś bodziec się z tym skojarzy - miejsce, przedmiot itd.
To nic nie kosztuje, trochę się wyluzujesz a efekt może być.

No to teraz przyłóż ręce do monitora i.... :-))))
Żartuję.

Ale spróbuj najpierw zwyczajnie i już.
eTaTa

PS Mogłeś, też skasować jakimś urazem.

1. Data: 2001-10-09 13:58:30

Od: <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To nic nie kosztuje, trochę się wyluzujesz a efekt może być.
>
> No to teraz przyłóż ręce do monitora i.... :-))))

***skasowac nic nie mozna...mozna tylko tak gleboko schowac ze niepodobna
pozniej do tego dotrzec; nie ma kasowania - jest zapisywanie;

Pakuszka
i...@g...pl

1. Data: 2001-10-09 15:53:27

Od: "eTaTa - eChild" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest kasowanie - ucz się!

1. Data: 2001-10-09 17:17:42

Od: "Marsel" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eTaTa - eChild"

> Jest kasowanie - ucz się!

jak na mój rozumek to kasowanie postów to nie to samo co pamięci.
A może sie myle? - ani Ci wierze a nie nie wierze.
Za mało powiedziałes. Tym razem.
Marsel

1. Data: 2001-10-10 05:49:46

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
:
: Użytkownik "{Wilma}"
:
: <..> Przewaznie to pomaga.
:
: pomaga nie zapomniec, ale nie przypomniec sobie.
:
- a wlasnie, ze pomaga przypomniec sobie w pore. Wchodze do domu i pamietam, ze
mam to zalatwic.

pozdr. Wilma

1. Data: 2001-10-10 05:53:33

Od: "{Wilma}" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marsel" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
:
: Użytkownik "eTaTa - eChild"
:
: > Jest kasowanie - ucz się!
:
[...]
eTaTa-eChild ma racje. Sama na sobie doswiadczam kasowania pamieci, choc
przyznaje, ze to niedobre. Gdy mam cos do zalatwienia (przekazania) pamietam tak
dlugo poki nie zalatwie. Jak juz zalatwie sprawe wyrzucam to z pamieci, a wtedy
odtworzenie tego jest wrecz niemozliwe (i dlatego niedobre).
pozdr. Wilma

Pochodzenie arabskie
Empatia na codzień.
podsumowanie f.p.s.
Zaproszenie na kurs...
The World is changing: Do you want to survive?